Afmontere i det hele eller kan det synes
Mvh. Tim
Redaktør: Moderatorer

Eftermonteret kompressor uden wastegate betragtes IKKE som over 20%, så længe det varer..luske skrev:det her er bestemt ikke for at give dig lange boller JacobM , men betragtes eftermonteret trykladning ikke som over de 20% ?? (selvom det reelt kun har givet 12%) eller er det en skrøne ??
MVH Luske

Jep, men så har du også fået svar på en vurdering. I synshallen skal du have en formel skriftlig afgørelse/vurdering fra SKAT der på skrift dokumentere dette. Ellers får du den ikke synet. Hvad udfaldet bliver mht afgift er synsmanden ligeglad med, blot du har været omkring og fået vurderingen. Synsstederne er den kontrollerende instans for SKAT. Det ved de godt OG netop derfor sender de dig hjem igen hvis de er det mindste i tvivl. Normalt forgår proceduren ved den standard formular på T&S hjemmeside som skal udfyldes, hvorefter der kommer svar gående på netop din bil og det setup du har forspurgt på.Runesm skrev:Det var ikke det umiddelbare indtryk jeg fik da jeg ringede til skat for at høre om det. Men jeg sendte så alle mulige papirer, og fik efter 3-4 måneder noget igen, der sagde at hvis jeg fulgte dette eksempel, så var det en afgiftsfri ombygning.
Dvs. at hvis man siger at min har 108 hk og en rs turbo har 132 så burde den næsten gå som en afgiftfri ombygning, den ligger lige på grænsen af de 20%.. Motoren er nemlig mere eller mindre ens udover indsprøjtning.. Kunne ikke være så dårligt hvis det blev synet..Runesm skrev:Det var ikke det umiddelbare indtryk jeg fik da jeg ringede til skat for at høre om det. Men jeg sendte så alle mulige papirer, og fik efter 3-4 måneder noget igen, der sagde at hvis jeg fulgte dette eksempel, så var det en afgiftsfri ombygning.