Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 03:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
Hvis det kun er til hobby brug kan sådan en Lindberg kompressor nok gå, men hvis det skal være bare den mindste smule prof, så find noget andet. Vi har en her på arbejdet (landbrug), den er 3 år gammel og køre på ombytnings blok nr. 5 nu.. Heldgivis går det ikke længere tid i mellem at de springer i luften end at P. Lindberg har givet en ny hver gang :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Thisted
De to vi har der trækker foder ventiler har der nu aldrig været problemer med.
Det er nok en mandags model i har fået :wink: eller og er vi bare heldige

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
Vores trækker også al luften til et større vådfoder anlæg, blandeanlæg og hvad der nu bliver brugt i værkstedet. Den står støvfrit i, det skal dog siges at den blok der sidder på nu har holdt længe, tror måske det hænger sammen med at jeg har lavet et vældigt system af rør så luftfilteret er blevet flyttet ud under udhænget på taget, så får den rimeligt kold luft hele tiden.

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8300
Det var da interesant, den 10 hestes 380 volts, men er 200 liter tank stort nok? Det er også til hobby brug - jeg er dog rimelig aktiv :) . Men man kan self. nemt bygge en ekstra tank på hvis det bliver et problem med volumen, den kommer også til at få sit ejet hus med indsugning under udvidet tagudhæng.

Den skal der lige kigges nærmere efter! Takker.

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Argh 32 amp, havde jeg lige overset - skal jeg lige snakke med vores elektriker om, vi har 30 amp - men det er 45-50 meter fra værkstedet og godkendt kabel til 32 amp på 45-50 meter tror jeg koster spidsen af en jetjæger!

Vil lufttabet være forstort ved at føre 3/4" eller 1" trykrør 45-50 meter med et systemtryk på 8-10 bar?

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyns land
AzZe skrev:
Når det er til privat brug skal den vel ikke godkendes? Den skal ikke køre i forbindelsen med noget registreret firma.

Jeg vil stadig gerne have nogle forslag til nogle kompressorer eller hvor kraftig motor og hvilken type motor der er bedst / har fordele.

Tak for svarende foreløbigt ! : )

Jo, private kompressore skal også.. kan faktisk godt forstå det, har set billeder af sådan en der er sprunget. En 500 liters komp med 10 bar ryder faktisk en del :!:

Ps laver da også lidt i fritiden, og nøjes med 5hk og 100L, det går fint men ikk til rust arb. Der kræves lidt pauser :tooth:

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Vax skrev:
AzZe skrev:
Når det er til privat brug skal den vel ikke godkendes? Den skal ikke køre i forbindelsen med noget registreret firma.

Jeg vil stadig gerne have nogle forslag til nogle kompressorer eller hvor kraftig motor og hvilken type motor der er bedst / har fordele.

Tak for svarende foreløbigt ! : )

Jo, private kompressore skal også.. kan faktisk godt forstå det, har set billeder af sådan en der er sprunget. En 500 liters komp med 10 bar ryder faktisk en del :!:

Ps laver da også lidt i fritiden, og nøjes med 5hk og 100L, det går fint men ikk til rust arb. Der kræves lidt pauser :tooth:

Okay, jamen hvis det er 3000 liter, så holder den sig også under den fra Lindberg (200 liter ved 8-11 bar). Fint fint.

Ja, der venter et større resturerings projekt (XJ6) med en del plade arbejde tror jeg - så den 10 hk's 200 liter tank ville nok være bedst, men skal lige snakke med elektrikeren ang. de 32 amp.

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Citat:
Vil lufttabet være forstort ved at føre 3/4" eller 1" trykrør 45-50 meter med et systemtryk på 8-10 bar?

Håber ikke det gør noget jeg "booster" mit eget topic lidt, jeg står i den situation at det haster lidt hvilken kompressor der bliver købt, skal fræse nogle nogle cylindre og motorer til folk, som skal bruge dem snart nemlig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time