Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 07:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugeravatar

jeg er en ung knejt på 23år som er bidt af at lave en bil om til det som jeg syntes den skal være og se ud. jeg begyndte først at style bilen men så blev min 1,6 med skarp knast smadret fordi den ikke kunne holde til det. så jeg stod lidt med håret i post kassen og viste ikke hvad jeg skulle gøre :( , en kammerrat til mig lagde da inde med en 2,0 fra en 405 og han sagde at den kunne være der i. men det korte og det lange er at den motor kan ikke køre med den orginale styrreboks så den kunne næsten ikke gå motoren så der stod jeg igen :damn: . hvad gør man så. jeg fik snakkede med en anden kammerrat og han kendte en som solgte sådan nogle Vems bokse (peter_jensen) som kunne styre min motor. jeg tænkte det kan kun gå for langsomt med at få fat i den person vi snakkede om mit projekt, for hvis der er noget som jeg ikke ved noget om er det motor styrringer der er jeg blank :shock: . så jeg skulle starte helt fra bunden og arbejde mig op ad :reading: . Der var mange ting som jeg skulle have på plads såsom triggerhjul, tændnings tidspunkter, tomgangs motor, gas potientiometer :coffee: , jeg viste jo ikke hvad det var der blev snakket om men peter hjalp mig og jeg har nu fået gang i min motor. Men er så rent ind i at min tændspole måske er gået i stykker så den har jeg fået en ny en af idag og den skal sættes på imorgen. den anden tændspole tænder kun på to af cylenderne så det er jo ikke lige frem fordi at den går godt lige nu. men jeg kan se at det går frem ad og at den nok skal blive klar til sommern.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Håber det kommer til at spille max :rock:

Vems's styringen er ikke lige til at gennemskue på 5min (eller 5md for den sags skyld), men de virker sgu meget godt når først det spiller

Junior Medlem

Tillykke Dennis med opstarten
Alt gik jo efter planen bortset fra der havde sneget sig en fejl ind i H2 filen som ikke kunne rettes fra/af Megatune og så var der vist også blevet byttet et par tændledninger. :damn:
Dennis har stort set lavet alt selv og sat sig ind i diverse parametre og opsætninger på ca. tre uger så ae86 Vems er ikke mere indviklet in man gør den til og hvis man ikke bruger alle de smarte funktioner den kan i starten er man meget hurtigt kørende.
Dokumentationen på Vems er det sidste år blevet så meget bedre at det ikke er noget problem at få svar på de spørgsmål man måtte have se denne side
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page=MembersPage%2FPhatBob%2FUserGuide

Godt gået Dennis vi glæder os til at hører mere om dit projekt …. :rock:

Titel: Mit projekt
Brugeravatar

Jeg har i weekenden været ude og køre i bilen for første gang, og må sige at det gik rigtig godt, jeg havde en kammerat til at køre min bil imens at jeg sad med computern, vi stratede ud med at rullle lidt i tomgang for at se hvad der ville ske, derefter prøvede vi med en lille smule gas men ikke for meget for ikke at gøre noget overilligt er lidt bange for at give den for meget gas så Lamdaen vadien svinger formeget ud, efter at havede kørt lidt rundt i kvarteret kunne vi konstater at den ikke kunne give nok benzin,fordi at vi ikke kunne få Lamdaen under 0.95 :shock: ved fuld gas op til ca 3000Rpm, jeg forhørte mig ved peter og fortalte mig at jeg skulle hæve tallet i Req Fuel :reading: så ville Vemsen tillade at give noget mere åbningstid på dyserne så det er næste skridt på vejen. så næste gang jeg skal rode med den er på fredag og jeg kan næsten ikke vente syntes det bliver mere og mere spændene at rode med det motorstyrring for hver gang der går. jeg glæder mig til at få bilen med til DHB til sommer når jeg nu har brugt så lang tid på den.... :gnaek:

Titel:
Admin
Admin

Se det er jo det det hele også handler om....fornøjelsen ved at indkøre sin egen bil.....det er vanedannende :gnaek:

Titel:
Brugeravatar

Til JakobM

ja det er virkelig vanedanene, Jeg har været inde og kigge på dit projekt og det ser rigtig godt ud. kunne godt tænke mig og se dit projekt en dag for at få nogle idér til mit eget projekt jeg bor nemlig ikke så langt fra dig.

Titel:
Admin
Admin

Du skal være velkommen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time