Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 06:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2008, 12:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
kan du? prøv!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2008, 13:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
lqs skrev:
kan du? prøv!


Den ligner ikke helt.... men det er nok mest fordi jeg har den nye version af Office :mrgreen:

Billede

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2008, 13:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hade jo håbet på lidt mere ydelse.... kan tuneren give den lidt xtra? gerne fra 2000rpm....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2008, 13:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
lqs skrev:
hade jo håbet på lidt mere ydelse.... kan tuneren give den lidt xtra? gerne fra 2000rpm....


En lille Torque Spike kan det da blive til :up:

Billede

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2008, 13:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
NU trækker den. synes faktisk den rusker lidt i kobling. dækker værkstedsgarantien dette?? den bruger forhåbentlig ikke mere benzin nu....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2008, 17:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Jonas hvis du har tid så har jeg en gammel starlet du gerne må tune :D

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2008, 20:12 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Skal gerne bruge lidt tid på at forklare:
Jeg skulle have justeret mit kamhjul - dvs en masse kørsler med en lille smule ændring af kam-stilling mellem hver. De var ved VAE ved at omlægge software på rullefeltet, så ud over nogle normale 4wd kørsler med fuld udskrift, så vi også på udskrift, der kun dækkede forhjulene.
For at se, om det blev bedre eller dårligere. Og det var kun af praktiske hensyn. Så jeg har 6 rul udskrevet for forhjul og et=det næstbedste fra 4wd. Mit centerdiff. var låst 100%.
Inden vi blev færdige gjorde mine magnetventiler til tankene knuder. Enten åbnede de ikke helt, så pumperne ikke fik benzin nok eller også røg returen i den forkerte tank, så den løb over.
Altså blev rulningen afbrudt og kun det næstbedste resultat lå i "normal" udskrift med 505Hk og 580Nm sammen med en forhjulsudskrift, der var fra samme kørsel, samt een, der var bedre.
Ved sammenligning mellem de 2 forhjulsudskrifter - der viser hjul-HP ukorrigeret for tab og 4wd udskriften, kan man så tegne en ny kurve, hvilket er gjort ved plotning i excel.
Derfor at ------ :reading:

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2008, 21:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Jeg havde ikke set alle Jeres skriblerier her på side 4, da jeg svarede.
Vi har været uden strøm i dag.
Jeg forstår godt, I er misundelige; men det er en grim ting at være.
Yderligere kan man kommenterer kurverne med, at man normalt i Europa bruge forskellige skalaer på de 2 lodrette akser; men så er resultaterne reelt vanskeligere at aflæse.
Et forhold Jonas sikkert også bemærkede, da han lavede kurverne. Man kan godt have forskellig skala for Hk og Nm; men så ryger de vandrette delelinier på sidste akse.
Hvis motoren køres til 7200 så ses skæringen jo også nemlig ved 7022 rpm. De har det lettere i USA når de regner i Hk og Lb-Feet for så ligge det pænere ved 5250

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2008, 12:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
prøv at forklar hvad norm der egentlig er rullet efter, ved hvad lufttryk,temperatur og luftfugtighed. med eller uden bremse, hvad enertivægt, eller blot hvad den ukor. ydelse var? det der ligner jo noget der lige så godt kunne komme fra USA! MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2008, 13:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Kender ikke alle detailerne men her er den normale - og som nævnt - næstbedste rulning:
Jeg regner med i år at få rullet færdigt - da det som nævnt blev afbrudt gr. problemer med benzintilførslen.
Dynoen er en acc dyno men kan også køres bremset så vidt jeg ved


Vedhæftede filer:
VAE dyno 505 Hk small.jpg
VAE dyno 505 Hk small.jpg [ 173.62 KiB | Vist 734 gange ]

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team