Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2008, 19:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
okay, er jeg den eneste som gerne vil høre mere om den bil? Hehe...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2008, 23:23 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 20 sep 2005, 09:53
Indlæg: 35
Geografisk sted: Ringkøbing Vestjylland.
Hejsa, først og fremmest, ære være janteloven ;) hehe :) :)

. for at tørre de største svinere, af , ja så er jeg udemærket klar over at jeg formodentligt ikke rammer de 1000 HK, i hverttilfælde ikke de første 10 gange jeg prøver..
men nu er jeg ikkeryger, så har jo nok en 60 år endnu at prøve på at opnå det.......

MEN.. .. jeg har efterhånden bygget om så mange gange, at jeg er ved at være træt af at underdementionere...Det startede med en SC14 kompressor, som ikke kunne følge med, så blev det en T3super60, på en bette intercooler, og dårligt setup, så blev det en T04E, med 3" udstødning,større intercooler osv osv, hvor min 2.5 liters motor, blev trykket med 1.7 bars ladetryk, og til sidst bare uden slange til wastegate......( ikke mærkbar effekt forskel, bortset fra at effekten var det samme ved 3700 rpm som ved 7200 rpm (dalende ladetryk op ad i omdrejninger, formodentlig pga for lille turbo ?, jeg har aldrig fået den rullet ved ladetryk over 0.7 bar, så hvad effekt den havde ??? - måske 300... who knows.

Meningen med at skrive 1000 HK, er , at hvis jeg går efter 1000 og får halvdelen, er det sgu sjovere, end at satse på 500HK, og få halvdelen... forstår i ???

... Jeg ved ikke om m20 blok kan holde ?? - men en flækket blok er da mindste problem !!!... "sån da"

mht til indmad...
krumtap er garanteret fra Koed til over 2000HK, resten af motorindmad, er købt, til 1000+ hk, (krydspind flyttet ned, via kortere plejlstang, toppakning ekstra tynd for at lede varmen i blokken istedet for toppakning . osv..
bolte osv, er selvf osse købt til 1000+ HK.....

Grydeswamp - meningen med at den osse skulle køre til hverdag, var mest, for at poientere, at der helst ikke skulle en ikke kørbar knast i, og heller ikke for meget betinget af NOS, hvis det kunne undgås. IKKE at konen skulle have lov at køre den *G*

henrikGM..... bmw e34 525TDS gearkasse (ZF), og 328 kardan...... burde det ikke kunne være med, det meste af vejen ?

Ravnen... tak for tip om så store rør,, det skal så laves om ! - og... pis med den kobling der ligger på mit bord... :) - men vil da prøve at se hvor meget den kan være med til .

Så har jeg lige et spørgsmål, når der køres med el-vandpumpe, ( har ikke plads til den originale) - styrer jeg så bare temp med pumpen, eller skal der stadig være termostat...

Og, kører man stadig med hardy-skiver mellem kardan leddene, når man skal så højt op i effekt, eller kan jeg bare samle det direkte, uden hardyskiver ?

_________________
tlf 22669595
mikkelamby@hotmail.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2008, 22:49 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 26 jun 2007, 20:40
Indlæg: 41
Geografisk sted: Herning
Der er et svensk projekt her med en m20 motor med 950Hk.
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2008, 17:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Væk med de lakridser! hvis du har dit liv kært...
og hvis du kører med progressiv styring af din el vandpumpe (god ting :gnaek: ) så væk med den termostat, den knepper dit vand flow...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2008, 18:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
mikkel skrev:

henrikGM..... bmw e34 525TDS gearkasse (ZF), og 328 kardan...... burde det ikke kunne være med, det meste af vejen ?



Den gearkasse findes i indtil flere versioner så vidt jeg ved. Alle med forskellige max momenter.

Har selv købt 6gear Getrag fra M5, og den er opgivet til 420Nm, faktisk maksimum for BMW gearkasser. De holder dog noget mere, men der er langt op til 1000hk.

Bestem dig for den effekt du vil have. Der er en verden til forskel på om du vil have 500 eller 1000hk. Og ingen regner vist med at du reelt vil være tilfreds med det halve, så rådene du får kommer efter den effekt du opgiver, ikke efter det halve, og ikke efter det dobbelte ;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2008, 18:19 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Hvad med gearkassen fra en e60 535 diesel? Den har 500Nm standard. Den må da kunne holde til lidt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2008, 18:39 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
tyson2 skrev:
Hvad med gearkassen fra en e60 535 diesel? Den har 500Nm standard. Den må da kunne holde til lidt.


Vistnok en elektronisk styret sag, ikke?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2008, 18:58 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Ingen anelse. Måske den slet ikke kan fåes i manuel. Ved bare de har 500Nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2008, 19:04 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Har lige kigget på bmws side. Og det er 530d der har 500Nm. 535d har 560Nm. 530d leveres både med auto og manuel. 535d er kun med auto.


Top
 Profil  
 
 Titel: ok
Indlæg: 06 feb 2008, 19:35 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 20 sep 2005, 09:53
Indlæg: 35
Geografisk sted: Ringkøbing Vestjylland.
ok , så er den fattet , væk med hardy, og væk med thermostat ! lige hvordan jeg laver progressiv styring af vapumpen med ms og hvilken pumpe det må være . må jeg undersøge mig til .

ja henrik. det skal fattes som at jeg vil lave 1000 hk , ville bare lige poientere at jeg godt er klar over at de ikke kommer af sig selv.

hvilket tænding bør jeg vælge ? det bliver ikke fordeler . men skal det være 3spoler eller 6 enkelte spoler?

hvad behøves ?



[/list]

_________________
tlf 22669595
mikkelamby@hotmail.com


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team