Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2008, 21:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja den weekend var ikke nogen succes, der gav kobling op, røg op i rpm, og derfor fik skiftet for tidligt, og skulle vente på ladetryk...
Der er kommet en flerpladet kobling i nu...
Og må sige det er godkendt, kan starte i 3 gear og varme dæk, så den bider fint...

Når effekten er så stor, må man regne med små forhindringer.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2008, 16:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Mht det med at tabe pusten, er flatshift overvejet?

http://video.google.com/videoplay?docid=8393465595728463434&q=megasquirt+flatshift&total=5&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2008, 19:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Finn T Pedersen skrev:
HenrikGM skrev:
Finn T Pedersen skrev:
Hvis du smadre stempler på 402 m, så skal du nok fnde en anden til og justere din motor.


hehe, det er noget af en udtalelse.


Ved jeg ikke om det er, men der er ingen i min omgangskreds der justere motore der brænder stempler af på de 402m...

Men er vi ikke enige om at hvis det sker, så er den justeret forkert, eller den får en defekt på vejen ned af banen ?


Med den litereffekt kan alting ske.
Men ja, det vil ske hvis den er justeret forkert eller den bliver defekt undervejs....Der er egentligt ikke så mange andre mulgheder ;-)

Prøv at se dette klip:
http://www.youtube.com/watch?v=GOiwrf5rWl0

Det er kun et spørgsmål om effekt nok, så begynder dele at stå af uanset justering.

Når man når tæt nok på grænsen begynder du at se dele der kun kan holde x antal træk på fuld hane før de fejler pga udmattelse. Det gælder stort set alle dele, også i toyota ;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2008, 17:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HEhe ikke helt samme brænstof der køres med :tooth:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2009, 08:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Gad vide hvornår den giver op.
Den blev presset lidt yderligere i weekend.
638hk og 512nm ved 2,4 bar, max hk ligger ude ved 9000rpm.

Stadig standard stænger og stempler.
Litter effekt på 398hk/L

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2009, 11:39 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 nov 2007, 18:04
Indlæg: 34
Hvilken agze motor er det ? 145, 165 eller 170? =)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2009, 11:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
synes sku bare det er flot. ikke så meget andet at sige.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2009, 11:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hvor mange km har den gået med den opsætning? Og bliver effekten brugt?
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2009, 12:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det er en 165hk med 145hk stempler..

Bilen har kørt race nogle år efter hånden, så lidt brugt er den vel.
Eneste der har været skiftet, er krumptap, men efter montering af oliekøler holder det fint, ser det ud til.

Men klart hvis denne effekt bruges dagligt, holder den ikke 50000km.

Også mest for se hvad sådan en motor kan holde til.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2009, 13:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2006, 17:34
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt jylland
Det er vel helt underordnet hvor mange km den har kørt med den effekt, da de biler den kører imod og vinder over kører vist heller ikke på daglig basis.
Det er imponerende med den liter effekt, hatten af for det..
Hvor meget står den tuning ham ca i??


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team