Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 04:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Benzindyser
Indlæg: 04 feb 2008, 20:03 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2007, 21:14
Indlæg: 38
Ja så fik jeg stillet ventiler på min AX GTI idag. Det er kun et par dage siden det blev gjordt på citroen, men da den stadig tikkede, kiggede jeg på det selv. 6 ud af 8 ventiler stod alt alt for stramt, FLOT. Har nu stillet indsugning på 0,20mm og udstødning på 0,35mm. Det hjælp lidt, men stadivæk ikke nok synes jeg. Det er lidt mærkeligt, for hvis man køre pænt i den, tikker den mere end hvis den bliver kørt hårdt. Det samme gælder tomgang. Har man kørt stille, og lade motoren køre tomgang, tikker den mere end når man har givet den gas, og så lader den køre tomgang. De er sku mærkelige sådan nogle franske biler Jeg synes at det lyder som om lyden kommer fra indsprøjtningsdyse nummer 4. Men er det muligt at de kan tikke som et sæt ventiler der trænger til justering? Jeg har jo lige brugt bel add servicerens 4 samt det til tanken. Det renser jo indsprøjtningssystemet for koks osv. Hvis dyserne så er ligeså gamle som bilen, altså fra 95, kan det så være efter jeg har brugt bell add, at en eller flere af dyserne er begyndt at tikke mere end normalt? Ved ikke om det er dyserne, men ved at vetilerne står rigtigt nu. Der var forresten lidt ridser i knasten til cylinder nr. 1 men det kan vel ikke gøre det hele, eller?

Mikael


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2008, 20:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Toyota dyser tikker, så det er ikke utænkelidt at en Citron dyse tikker...

Send dem evt. til rensning...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2008, 22:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Dyser kan godt tikke, det gjore de i hvertifald på min gamle 93´fiat uno turbo 1.4

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2008, 18:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Hvis du tror det er dyse 4 der tikker, så prøv at pille stikket af mens den går i tomgang.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2008, 18:10 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2007, 21:14
Indlæg: 38
Alex_Reedtz skrev:
Hvis du tror det er dyse 4 der tikker, så prøv at pille stikket af mens den går i tomgang.


Nok ikke alt for smart da den stadigvæk vil tænde, og der ingen benzin er...

Mikael


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2008, 18:13 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
mikael pug 207 GT skrev:
Alex_Reedtz skrev:
Hvis du tror det er dyse 4 der tikker, så prøv at pille stikket af mens den går i tomgang.


Nok ikke alt for smart da den stadigvæk vil tænde, og der ingen benzin er...

Mikael


Af hvilken grund skulle det ikke være smart?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2008, 19:30 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2007, 21:14
Indlæg: 38
HenrikGM skrev:
mikael pug 207 GT skrev:
Alex_Reedtz skrev:
Hvis du tror det er dyse 4 der tikker, så prøv at pille stikket af mens den går i tomgang.


Nok ikke alt for smart da den stadigvæk vil tænde, og der ingen benzin er...

Mikael


Af hvilken grund skulle det ikke være smart?


På grund af tænding i cylinderen uden benzin, eller???

Mikael


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2008, 20:15 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
mikael pug 207 GT skrev:
HenrikGM skrev:
mikael pug 207 GT skrev:
Alex_Reedtz skrev:
Hvis du tror det er dyse 4 der tikker, så prøv at pille stikket af mens den går i tomgang.


Nok ikke alt for smart da den stadigvæk vil tænde, og der ingen benzin er...

Mikael


Af hvilken grund skulle det ikke være smart?


På grund af tænding i cylinderen uden benzin, eller???

Mikael


Sker der sgu ikke noget ved.. På min ford med DIS spole (2 tændspoler) laver den både en gnist på den ene cylinder i forbrænding og en anden som er i udstødningsfasen.. Skulle vidst være for at sænke emissionerne (forureningen)...

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2008, 20:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
HenrikGM skrev:
mikael pug 207 GT skrev:
Alex_Reedtz skrev:
Hvis du tror det er dyse 4 der tikker, så prøv at pille stikket af mens den går i tomgang.


Nok ikke alt for smart da den stadigvæk vil tænde, og der ingen benzin er...

Mikael


Af hvilken grund skulle det ikke være smart?


Unødige slid på tændrør... Eneste grund jeg kan se :-D

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2008, 21:18 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
mikael pug 207 GT skrev:
HenrikGM skrev:
mikael pug 207 GT skrev:
Alex_Reedtz skrev:
Hvis du tror det er dyse 4 der tikker, så prøv at pille stikket af mens den går i tomgang.


Nok ikke alt for smart da den stadigvæk vil tænde, og der ingen benzin er...

Mikael


Af hvilken grund skulle det ikke være smart?


På grund af tænding i cylinderen uden benzin, eller???

Mikael


Flere årsager til at det er ligegyldigt:

For lidt bensin til en reel tænding.
Ingen reel varme.
Skulle den nu banke så er det kun 1 gang, og ikke noget der har noget pondus bag sig. Lavt belastet i tomgang.

Reelt ikke noget problem, faktisk er fremgangsmåden ret normal fejlfindingsteknik.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team