Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 23:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 jan 2008, 06:41 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 29 mar 2005, 11:12
Indlæg: 51
Hej.

Stå og skal har lavet min vr6, om så den køre med 6 tændspoler.

Jeg skal kører med ms, men hvad for nogen tændspoler skal jeg købe?

Har køber man dem?

Hilsen Christian


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2008, 08:35 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
lunøe skrev:
Hej.

Stå og skal har lavet min vr6, om så den køre med 6 tændspoler.

Jeg skal kører med ms, men hvad for nogen tændspoler skal jeg købe?

Har køber man dem?

Hilsen Christian

Er det ikke bare at måle hvor dybe dine tændrørshuller er, og så lede i kataloger hos en res. dealer og finde nogle COP der passer lige i hullerne?? Det ville jeg gøre hvis det var mig..

Mvh
Morten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2008, 10:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Mener at Golf R32 bruger COP og da det er en VR6'er ville det vel være oplagt at undersøge om de ikke kunne styres af MS... jeg ved at der er nogle der køre 1.8T 20V Turbo hvor MS styre deres COP spoler og hvis det er som alt inden for den koncern og VAG i det hele taget så er man meget glad for at genbruge komponenter fra gang til gang ... så der er en god chance at selve coil delen er den samme (dog har udformningen af topstykkerne nok resulteret i at de ser anderledens ud fysisk... men det er jo VAG så man ved jo ikke om de ikke bare har snuppet dem fra 1.8'erens hylde)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2008, 11:09 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
ae86 skrev:
Mener at Golf R32 bruger COP og da det er en VR6'er ville det vel være oplagt at undersøge om de ikke kunne styres af MS... jeg ved at der er nogle der køre 1.8T 20V Turbo hvor MS styre deres COP spoler og hvis det er som alt inden for den koncern og VAG i det hele taget så er man meget glad for at genbruge komponenter fra gang til gang ... så der er en god chance at selve coil delen er den samme (dog har udformningen af topstykkerne nok resulteret i at de ser anderledens ud fysisk... men det er jo VAG så man ved jo ikke om de ikke bare har snuppet dem fra 1.8'erens hylde)


Hehe - du læser for meget og skruer for lidt i vag.... :gnaek: (tag det nu ikke personligt)Der er en del forskel på spoler fra 1.8T til VR motor!!!
Spørgsmålet er om den VR6 motor er med 12 eller 24 ventiler, der ligger er jo lidt forskel på de 2 topstykker!! (også selv om VAG genbruger!!!! ) Hvis det er en 24 V så har du de spoler som skal til hvis det er en 12V så ville jeg tage den spole som sidder på de nyere VR6 motor den kører med 3 dobbelt spoler, og det burde kunne klare din opgave!

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2008, 12:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
VAG mekaniker skrev:
ae86 skrev:
Mener at Golf R32 bruger COP og da det er en VR6'er ville det vel være oplagt at undersøge om de ikke kunne styres af MS... jeg ved at der er nogle der køre 1.8T 20V Turbo hvor MS styre deres COP spoler og hvis det er som alt inden for den koncern og VAG i det hele taget så er man meget glad for at genbruge komponenter fra gang til gang ... så der er en god chance at selve coil delen er den samme (dog har udformningen af topstykkerne nok resulteret i at de ser anderledens ud fysisk... men det er jo VAG så man ved jo ikke om de ikke bare har snuppet dem fra 1.8'erens hylde)


Hehe - du læser for meget og skruer for lidt i vag.... :gnaek: (tag det nu ikke personligt)Der er en del forskel på spoler fra 1.8T til VR motor!!!
Spørgsmålet er om den VR6 motor er med 12 eller 24 ventiler, der ligger er jo lidt forskel på de 2 topstykker!! (også selv om VAG genbruger!!!! ) Hvis det er en 24 V så har du de spoler som skal til hvis det er en 12V så ville jeg tage den spole som sidder på de nyere VR6 motor den kører med 3 dobbelt spoler, og det burde kunne klare din opgave!


Nu roder jeg ikke særligt meget med VAG ... Men min bror skulle engang skifte gearkassen på hans kærstes bil (en Seat Ibiza) og da han lige havde skiftet den et år forinden (std svag 1.x L motor med en velkendt gearkasse der ifølge bos.dk altid går i stykker) gad han ikke det mere men smed istedet en 12V VR6'er i, da gearkassen her siges at kunde holde til en del ... det hjalp også på kørbarheden med de ekstra cc ... Anyway så var det næsten plug-and-play .. forbroen havde samme monterings steder og trækakslerne fra en G40 eller G60 passede med navne fra VR6'eren så skiver blev flyttet med over .. så med lidt OEM stumper fra div VAG modeller og et sæt coilovers (den var sgu blevet lidt næsetung og de orginale stod næsten i bund. så det pyntede med en anden undervogn og et andre sæt dæk og fælge)

Så VAG er bilverdens svar på Mekado ..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2008, 12:57 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
VAG mekaniker skrev:
Hvis det er en 24 V så har du de spoler som skal til hvis det er en 12V så ville jeg tage den spole som sidder på de nyere VR6 motor den kører med 3 dobbelt spoler, og det burde kunne klare din opgave!

Så skal han jo have to hvis han vil køre COP, kører den ikke std med wasted spark?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2008, 15:09 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 29 mar 2005, 11:12
Indlæg: 51
det er en 12v, skal jeg bare har tændspoler fra en nyere??

Hvad for en årgang skal det være fra?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2008, 17:45 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Fra 97 og op mener jeg, da det er den model med nyere tænding osv...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2008, 18:23 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 29 mar 2005, 11:12
Indlæg: 51
Er det ikke en box ligesom dem fra 94, hvor tændrørskalber gå ned i alle sammen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2008, 21:09 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Det går fra strømfordeler til wested spark i 4/1994 på AAA motor!!

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team