LionTamer skrev:
Ja den skal bruge rpm og gasspjælds signal, for at ku simulere den fjernede luft sensor...

Og det du skriver med at den skal vide i hvilken grad motoren er tunet... Næh, det skal den ikke, da det jo stadig vil foregå i den originale styring...

Der må da være en eller anden måde hvorpå den skal kalibreres !!
Der er da forskel på karakteristikken fra luftmassemåler til luftmassemåler .. eg. en luftmassemåler fra en 3L BMW har vel næppe samme signal/spænding/strøm (eller frekvens for nogle specielle GM modeller) ud ved eg. 1000cc luft sammenlignet med din luftmassemåler fra din 1.6L'er ...
Hvordan havde du ellers regnet med at den skulle vide om motoren sugede 100 eller 1000cc luft ind ved x-tps vinkel og ved y-omdrejninger ??
Jeg mener at en 3L Bmw alt andet lige suger lidt mere luft ind ved samme antal omdrejninger og gasspjældsvinkel end en 1.6L Ax'er
Med mindre du er af den opfattelse at en luftmassemåler fra en Ax'er og en luftmassemåler fra en Bmw har samme karakteristik men at Bmw'en bare kan gå højre op før den kommer uden for sit måleområde ... i.e. begge har samme signal ud optil et sted hvor Ax'erens luftmassemåler ikke kan måle ...