Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:28

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

Scuga skrev:
HenrikGM skrev:
Stressboret og stresshonet med tryk på kølevandssystemet, og i driftvarm tilstand....Så ved du at cylindrene bliver ved med at være runde efter tilspænding af det rigtige topstykke..:-)
fremgangsmåde.

Ved du hvem som kan klare det?

/Michael

Enhver kompetent cylinderservice kan det, hvis de vil, og hvis du vil betale for det. Typiskt noget dyrere end "bare" en alm boring i kold blok uden stressplade

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:

Geografisk sted: Fyn
HenrikGM skrev:

Enhver kompetent cylinderservice kan det, hvis de vil, og hvis du vil betale for det. Typiskt noget dyrere end "bare" en alm boring i kold blok uden stressplade

Takker :-)

/Michael

Titel: Assembly lube
Mester Medlem
Brugeravatar

Vi har haft brugt denne i Raceren da motoren blev samlet over længere tid og den virker efter hensigten

Kode:
Lindemann MP 790 (Abcon)

Lindemann MP790 er en Bentone-baseret pasta med et højt indhold af teflon (polytetrafluorethylen) partikler. MP790 er et uovertruffen monteringssmøremiddel, når det drejer sig om at undgå rivning ved førstegangsstart af motorer og maskineri. MP790 har en exceptionel smøre- og tætningsevne mellem metaller af forskellig type, som f.eks. aluminium, rustfrit stål og messing.

MP790 er inaktiv over for de fleste kemikalier, opløsningsmidler, kautiske- og korrosive stoffer. MP790 tørrer ikke ud og hærder ikke op. MP790 tillader et større sammenspændingstryk, hurtigere adskillelse af gevindsamlinger, slanger og pakninger selv under de hårdeste og mest ugunstige driftsforhold.

FORDELE

Forhindrer skader ved førstegangs opstart
Tætner pakningsoverflader uden at lime
Tåler tryk op til 137.800 Kpa/20.000 psi
Forhindrer rivning i næsten enhver situation
Reducerer gnidningsmodstand og slitage
Beskytter gevind mod rust
Giver langvarig smøring

Titel:
Moderator

Det er helt utroligt at der ikke er store virksomheder der begynder at bruge disse mirakelmidler...Når fordelene er så åbenlyse er det jo tydeligt for enhver at det midel må være svaret på en bedre montage.... :reading:

Det er lidt sjovt, for hvis man kontakter dem, så falder interessen for at sælge noget når man går dem lidt på klingen, og det er egentligt mærkeligt for de lever jo af at sælge...

Ildvand til indianerne blev solgt som mirakkelmedicin. Indianerne blev alkoholikere, deraf miraklet.

Jeg siger ikke omtalte produkt ikke virker, men jeg siger i høj grad at disse produkter har helt enormt svært ved at slå igennem for alvor, og det bør få en til at tænke sig om.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
Det er helt utroligt at der ikke er store virksomheder der begynder at bruge disse mirakelmidler...Når fordelene er så åbenlyse er det jo tydeligt for enhver at det midel må være svaret på en bedre montage.... :reading:

Det er lidt sjovt, for hvis man kontakter dem, så falder interessen for at sælge noget når man går dem lidt på klingen, og det er egentligt mærkeligt for de lever jo af at sælge...

Ildvand til indianerne blev solgt som mirakkelmedicin. Indianerne blev alkoholikere, deraf miraklet.

Jeg siger ikke omtalte produkt ikke virker, men jeg siger i høj grad at disse produkter har helt enormt svært ved at slå igennem for alvor, og det bør få en til at tænke sig om.

For ikke så længe siden mente folk også at jorden var flad og hvis man mente noget andet blev man brændt på bålet, mange af de ting man med største selvfølge bruger idag var der nogle der havde et "problem" med igår...
Mht. til ABCON produkter så har jeg flere eksempler på at det virker, selvoplevere altså, om det var indholdet af Teflon der var den afgørende faktor skal jeg ikke kunne sige, men nok rimeligt sandsynligt...
At folk vælger at lade være med at bruge F.eks ABCON må de selv om, det er deres tab, bare sørgeligt at de fordi de er bange for at blive "brændt på bålet" af militante modstandere af alt "nyt", ikke får prøvet tingene af og dannet deres egne erfaringer...

Billede

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bramming / Esbjerg
Scuga skrev:
HenrikGM skrev:
Stressboret og stresshonet med tryk på kølevandssystemet, og i driftvarm tilstand....Så ved du at cylindrene bliver ved med at være runde efter tilspænding af det rigtige topstykke..:-)
fremgangsmåde.

Ved du hvem som kan klare det?

/Michael

Du laver bare en plade med 4 store huler i som er på størrelse med din foring. Og så med plads til dine topstyksbolte også. Og så kan du spænde den ned. Så rykker topstyksboltene det de skal i blokken. :)

Det omtalte monteringolie, hvor kan det købes? Og hvor længe kan det sidde der før det løber væk?

Golf 1 2,0 16v Projekt igang.
Mitsubishi Strada 2,5 TD

Titel:
Moderator

Ravnen skrev:
[
For ikke så længe siden mente folk også at jorden var flad og hvis man mente noget andet blev man brændt på bålet, mange af de ting man med største selvfølge bruger idag var der nogle der havde et "problem" med igår...
Mht. til ABCON produkter så har jeg flere eksempler på at det virker, selvoplevere altså, om det var indholdet af Teflon der var den afgørende faktor skal jeg ikke kunne sige, men nok rimeligt sandsynligt...
At folk vælger at lade være med at bruge F.eks ABCON må de selv om, det er deres tab, bare sørgeligt at de fordi de er bange for at blive "brændt på bålet" af militante modstandere af alt "nyt", ikke får prøvet tingene af og dannet deres egne erfaringer...

Altså en "kina-historie" men med omvendt fortegn? :grin:

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
[

Altså en "kina-historie" men med omvendt fortegn? :grin:

Jeg tvivler, men da ABCON er et pæredansk produkt så vil jeg da gerne støtte det, især når jeg ved selvsyn har konstateret at lortet virker.

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Jeg melder mig på Abcon vognen.
Deres monteringspasta er det eneste jeg bruger.

Mon ikke at de store virksomheder vælger almindelig motorolie osv pga liter-prisen ?

Titel:
Moderator

Wankel skrev:
Jeg melder mig på Abcon vognen.
Deres monteringspasta er det eneste jeg bruger.

Mon ikke at de store virksomheder vælger almindelig motorolie osv pga liter-prisen ?

Mon ikke de store virksomheder er tæt på bedøvende ligeglade med literprisen på et produkt der bruges forsvindende lidt af ?

Jeg kender et par virksomheder der ikke vil røre produkterne med en ildtang, alene pga den totale mangel på garanti disse produkter typiskt medfører, plus det faktum at teflon partikler sidder i filteret første gang de kommer forbi.

Dancooil, Nulon, Teflonmigditogdat, og diverse andre snakeoils mangler sjovt nok at få alle OEM producenter med på vognen. Hvis man går en sælger lidt på klingen, så vil de egentligt helst bare sælge, og ikke svare på spørgsmål overhovedet.

Castrol og Mobil opfører sig _markant_ anderledes.

Nogen der kan svare:
Hvorfor skal man bruge et teflonberiget ukendt olieprodukt som montagepasta på en motor man typisk vil vælge at køre med en ganske almindelig motorolie på?

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time