René J skrev:
Tak for velkomsten og kommentarene!
HenrikGM>>Nej er fra Herning men det er tæt på! Kender dog langt de fleste BMW hoveder her i området, men har ikke hørt noget til en i Vildbjerg. Lad os ikke håbe den bliver hurtigere!!
Men nu skriver I selv MS, og at det næsten er det samme som Motronic. Hvorfor så ikke bare chippe den originale motorstyring? Jeg har absolut ingen planer om at skulle ændre på min opstæning på et senere tidspunkt. Ved godt man kan stille på de forskellige parametre og selv kan juster den ind på en laptop. Men...Man skal vel vide hvad man laver anyway? Og må sige jeg hellere vil ligge ude på landevejen end læse side op og side ned på engelsk flere aftener i træk..
Har 99% sikkert besluttet mig for Motronic. Og en 535 LLM. Ved godt de kloge iblandt jer sikkert vil sable den opsætning ned og undre jer over jeg ikke vil køre med mapsensor på en trykladet bil. Men bliver det virkelig så ringe.
Mange tak indtil videre. Godt med et forum fyldt med fagfolk når man selv er på herrens mark

MS kan sammenlignes med en Motronic på den facon at du får noget der skal forbindes på ca samme måde, men det er suverænt dig der bestemmer hvad der skal ske, og hvor.
Skal du kunne ændre noget selv, så er det billigste alternativ.
MEn du kan selvf montere en OEM styring, og en større massemåler, og blot skalere dyserne op og krydse fingre.
Når du regner den løsning ud, så husk at kalkulere justering på felt med ind i stykket. Bestem dig for din ønskede effekt, og blive ved det. Ellers bruger du alle pengene på indkøring, igen, og igen og igen.....og igen. Hver gang du laver noget om => ny indkøring, ny chipning.
Der er store fordele ved at lave indkøringen selv....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!