tyson2 skrev:
Men den egentlige grund til at jeg siger sånoget er at jeg synes at hele højrefløjen kører politik på had. Og folk der stemmer den vej ofte har deres holdninger pga had.
Det synes jeg nu ikke var tilfældet under den fornyligt overståede valgkamp. Og da heller ikke i den daglige politik.
Og jeg er da ihvertfald ikke fuld af had, overfor andre af politisk overbevisning, religion, eller anden overbevisning end min egen.
Tvætiomod synes jeg at mange fra venstrefløjen og deres tilhængere, proklamere at deres retning er den enste politiske rigtige, og derfor er deres metoder helt legale i deres forsøg på at råbe os andre ignoranter op. Fx uroligheder på Nørrebro, vandalisme af andres køretøjer, ødelæggelse af andres ejendom idet kapatilismen skal nedkæmpes osv osv.
Hvornår har du sidst set en fra højrefløjen påstå at en fra venstrefløjen er forkert på den? Det kan jeg fortælle dig - nemlig aldrig.
Højrefløjen er så meget mere tolerante overfor andre overbevisninger end venstrefløjen er.
Jeg har da ihvertfald aldrig set højrefløjsaktivister gå ned af Nørrebrogade og smadre butikker!!!