Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 apr 2025, 07:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 22:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
Ez-street skrev:
lqs skrev:
prøv at finde tråden fra tidligere, hvor der spørges ind til om GM danmark, vil levere papir på at de siger god for, eks. en ydelse på 800hk og 1100nm......på en bil de solgte for 40år siden... bag efter kan vi skrive om ærligt syn. nok om det!
er der ikke nogen der har tider på J.R.s willys eller RENEs CUDA da den kørte med med 16tændrør? MVH. søren
ps. rigtig fin CAMARO... siger nok lidt om hvor stille den seriøse del af denne verden står i dk, altså at den ikke er solgt!


Nu anser jeg ikke mig selv som værende total idiot, derfor spørger jeg nok ikke GM, men tager synsmandens ærlige vurdering som gode varer!!! hvilket jeg har gjordt med de utallige biler med langt over 20 % effektforøgning som jeg har synet igennem de sidste alt for mange år...
Stille i den seriøse verden? pt er der 3 racerer, i min lille kreds, på vej hjem fra USA sååååå helt stille er det ikke. Se http://www.pro-touring.dk/

MHT tider er der en gammel database som har dem, den bliver dog ikke opdateret mere.
Rene med 16 tændrør:
http://www.eurodrag.com/DriverDetails.asp?driverID=2130
Johnny med BB chevy og blower, det som Team Corvette bruger idag:
http://www.eurodrag.com/DriverDetails.asp?driverID=1538

Peter


kæft hvor sjovt - den hjemmeside havde jeg helt glemt
http://www.eurodrag.com/DriverDetails.asp?driverID=1914
I 2000 kørte jeg 10.86 i min SYNEDE 67 Camaro (undskyld lqs og henrik gm) men den VAR altså synet - med støjmåling und alles.
Jeg savner den bil.....
Billeder af den hér:
http://www.doorslammers.dk/forum_posts.asp?TID=38

_________________
when the light goes green - the bullshit stops..


Senest rettet af morten jønsson 27 dec 2007, 22:10, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 22:09 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2007, 23:07
Indlæg: 483
Geografisk sted: det mørke jylland
morten jønsson skrev:
Ez-street skrev:
lqs skrev:
prøv at finde tråden fra tidligere, hvor der spørges ind til om GM danmark, vil levere papir på at de siger god for, eks. en ydelse på 800hk og 1100nm......på en bil de solgte for 40år siden... bag efter kan vi skrive om ærligt syn. nok om det!
er der ikke nogen der har tider på J.R.s willys eller RENEs CUDA da den kørte med med 16tændrør? MVH. søren
ps. rigtig fin CAMARO... siger nok lidt om hvor stille den seriøse del af denne verden står i dk, altså at den ikke er solgt!


Nu anser jeg ikke mig selv som værende total idiot, derfor spørger jeg nok ikke GM, men tager synsmandens ærlige vurdering som gode varer!!! hvilket jeg har gjordt med de utallige biler med langt over 20 % effektforøgning som jeg har synet igennem de sidste alt for mange år...
Stille i den seriøse verden? pt er der 3 racerer, i min lille kreds, på vej hjem fra USA sååååå helt stille er det ikke. Se http://www.pro-touring.dk/

MHT tider er der en gammel database som har dem, den bliver dog ikke opdateret mere.
Rene med 16 tændrør:
http://www.eurodrag.com/DriverDetails.asp?driverID=2130
Johnny med BB chevy og blower, det som Team Corvette bruger idag:
http://www.eurodrag.com/DriverDetails.asp?driverID=1538

Peter


kæft hvor sjovt - den hjemmeside havde jeg helt glemt
http://www.eurodrag.com/DriverDetails.asp?driverID=1914
I 2001 kørte jeg 10.86 i min SYNEDE 67 Camaro (undskyld lqs og henrik gm) men den VAR altså synet - med støjmåling und alles.
Jeg savner den bil.....
Billeder af den hér:
http://www.doorslammers.dk/forum_posts.asp?TID=38


meget fin bil må man sige... :wow:

_________________
jo mere man ved, jo mere finder man ud af man ikke ved!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 22:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
Hi hi - kom lige til at tænke på hvem der byggede motoren:
Tak for den EZ-Street - den virkede sku meget godt :grin:

_________________
when the light goes green - the bullshit stops..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 22:18 
Offline

Tilmeldt: 17 nov 2007, 18:15
Indlæg: 13
HenrikGM skrev:
Ez-street skrev:
[Nu anser jeg ikke mig selv som værende total idiot, derfor spørger jeg nok ikke GM, men tager synsmandens ærlige vurdering som gode varer!!! hvilket jeg har gjordt med de utallige biler med langt over 20 % effektforøgning som jeg har synet igennem de sidste alt for mange år...r


Det er præcist samme måde som 95% af alle tunede "imports" bliver synet: Synsmandens ærlige vurdering.
:grin:

Eksempel: En volvo240 kan helt legalt synes med 220hk. Det vil fabrikken sige god for + den kan overholde emissionskravet.

Jeg kan dog godt finde en synsmand hvis ærlige vurdering er at bilen er ok med 500hk, men det bliver den altså bare ikke lovlig indregistreret af.

Mon ikke det på nuværende tidspunkt er ganske vist:
Amerikanere kan ikke synes med mere end +20% effektforøgelse, ligesom øvrige biler hellerikke kan, på reel vis. Kun en accept fra fabrikken + emissionskravets opfyldelse kan passere den forhindring.

Een ting er at man kan finde en blind/korrupt/whatever synsmand der vil syne en FT med påmonteret lygtebom, noget andet er om bilen faktisk kan påberåbe sig at være legal.

Jeg er egentligt fløjtende ligeglad om bilerne er fusket igennem eller ej, men det er blår i øjnene på folk at påstå man kan syne langt over 20% effektforøgelse, når man ikke kan få producentens accept for forøgelsen.

Hvis man kalder en skovl for en skovl og en spade for en spade, så er det meget nemmere at snakke.


100% enig det er ikke lovligt at syne en bil, US eller ej, med over 20 % effektforøgelse, og med baggrund i dette er tider på "ægte" indreg. fabrikant dokumenterede gadebiler :coffee: nok noget højre end der tales om her.

Meeeen jeg kender ikke den nøjaktige effekten på de motorer jeg bygger og så længe at synsmanden ikke forlanger en rullefelt udskrift har jeg ikke i sinde at medbringe den :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 22:28 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
HenrikGM skrev:

Jeg er egentligt fløjtende ligeglad om bilerne er fusket igennem eller ej, men det er blår i øjnene på folk at påstå man kan syne langt over 20% effektforøgelse, når man ikke kan få producentens accept for forøgelsen.


Jeg er ikke ekspert på området overhovedet. Men min bil er da synet uden der er betalt afgift(Ikke afgiftspligtig ombygning). Med eftermonteret turbo/intercooler. Godkendt med effektforøgelse på 46,44% Uden bmw har sagt god for den. Og jeg har både godkendelse fra statens bilindspektion, told&skat og rådet for større færdselssikkerhed. Så det kan altså lade sig gøre. Godkendelserne er udstedt i 1999.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 22:29 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2007, 23:07
Indlæg: 483
Geografisk sted: det mørke jylland
tyson2 skrev:
HenrikGM skrev:

Jeg er egentligt fløjtende ligeglad om bilerne er fusket igennem eller ej, men det er blår i øjnene på folk at påstå man kan syne langt over 20% effektforøgelse, når man ikke kan få producentens accept for forøgelsen.


Jeg er ikke ekspert på området overhovedet. Men min bil er da synet uden der er betalt afgift(Ikke afgiftspligtig ombygning). Med eftermonteret turbo/intercooler. Godkendt med effektforøgelse på 46,44% Uden bmw har sagt god for den. Og jeg har både godkendelse fra statens bilindspektion, told&skat og rådet for større færdselssikkerhed. Så det kan altså lade sig gøre. Godkendelserne er udstedt i 1999.


hvilken bmw er der tale om her???

_________________
jo mere man ved, jo mere finder man ud af man ikke ved!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 22:35 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
BMW E34


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 22:50 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2007, 23:07
Indlæg: 483
Geografisk sted: det mørke jylland
tyson2 skrev:
BMW E34


e34.. så gætter jeg mig bare til resten... m40b18 :gnaek:

_________________
jo mere man ved, jo mere finder man ud af man ikke ved!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 22:57 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Hehe. Det er en 520i 12v på papiret og motornummeret. Den overskrider godt nok de 46,44% med 0,0 bar i ladetryk. Men det har jo ik noget med sagen og gøre :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 23:01 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2007, 23:07
Indlæg: 483
Geografisk sted: det mørke jylland
tyson2 skrev:
Hehe. Det er en 520i 12v på papiret og motornummeret. Den overskrider godt nok de 46,44% med 0,0 bar i ladetryk. Men det har jo ik noget med sagen og gøre :D


måske ikke men man har vil lov til at være nys.. :ha:

_________________
jo mere man ved, jo mere finder man ud af man ikke ved!!!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team