Ez-street skrev:
[Nu anser jeg ikke mig selv som værende total idiot, derfor spørger jeg nok ikke GM, men tager synsmandens ærlige vurdering som gode varer!!! hvilket jeg har gjordt med de utallige biler med langt over 20 % effektforøgning som jeg har synet igennem de sidste alt for mange år...r
Det er præcist samme måde som 95% af alle tunede "imports" bliver synet: Synsmandens ærlige vurdering.
Eksempel: En volvo240 kan helt legalt synes med 220hk. Det vil fabrikken sige god for + den kan overholde emissionskravet.
Jeg kan dog godt finde en synsmand hvis ærlige vurdering er at bilen er ok med 500hk, men det bliver den altså bare ikke lovlig indregistreret af.
Mon ikke det på nuværende tidspunkt er ganske vist:
Amerikanere kan ikke synes med mere end +20% effektforøgelse, ligesom øvrige biler hellerikke kan, på reel vis. Kun en accept fra fabrikken + emissionskravets opfyldelse kan passere den forhindring.
Een ting er at man kan finde en blind/korrupt/whatever synsmand der vil syne en FT med påmonteret lygtebom, noget andet er om bilen faktisk kan påberåbe sig at være legal.
Jeg er egentligt fløjtende ligeglad om bilerne er fusket igennem eller ej, men det er blår i øjnene på folk at påstå man kan syne langt over 20% effektforøgelse, når man ikke kan få producentens accept for forøgelsen.
Hvis man kalder en skovl for en skovl og en spade for en spade, så er det meget nemmere at snakke.
100% enig det er ikke lovligt at syne en bil, US eller ej, med over 20 % effektforøgelse, og med baggrund i dette er tider på "ægte" indreg. fabrikant dokumenterede gadebiler
Meeeen jeg kender ikke den nøjaktige effekten på de motorer jeg bygger og så længe at synsmanden ikke forlanger en rullefelt udskrift har jeg ikke i sinde at medbringe den