Havneren skrev:
cb skrev:
Der findes mange slags Tüv og det er ikke alle der kan bruges til noget herhjemme.
Hvis ikke det er ud fra Merkbatt 751 er en Tüv ikke meget værd
Det med mange SLAGS TÜV godkendelser - Er det noget der kan forklares nærmere?
TÜV i Tysklander er vel nærmest at sammenligne med teknologiskinstitut i Danmark. De beskæftiger sig med alverdens ting inden for godkendelser af forsklelligt udstyr.
Jeg er sikker på TÜV har helt faste regler og procedure på alle deres områder - Hvordan kan der så være mange forskellige slags TÜV godkendelser når vi snakker konstruktiv ændring på motor?
Der kommer mange med en TÜV godkendelse og tit står der Nord på. den er at sidestille med en synsrapport og kan ikke ligge til grunde som dokumentation i DK. det er næsten kun 751 som kan bruges.
Hvis man kommer til syn med en gevindundervogn og der ikke står i TÜV at det er ud fra 751 så kan den ikke bruges. (i denne forbindeles skal man lige være opmærksom på hvilken dæk/fælge bilen må køre med, og kan den opfylde kravene til aksel tryk)
I tyskland kan det der svare til en "synsleder" ( i det gamle SBI ) herhjemme give tilladelse til nogle ændringer på en bil som den så er godkendt med i D, men disse kan ikke bruges i DK.
Havneren, det med at det er synet i et andet EU land kan ikke bruges til så meget, en bil skal opfylde de danske krav.
"hvis" man kan købe et kanonslag lovligt i D her til nytår, gør det jo ikke lovligt at gøre i DK, selvom begge lande er medlem af EU, det er så ikke det samme som man er enig med de regler som bliver lavet, men man skal rette sig efter dem
se bare på de regler der er for klistermærker i bagrude, er de rimlig ?? personligt synes jeg det ikke, men jeg skal rette mig efter dem og der er ingen kære mor, vi har konstant uanmeldt besøg fra fstyr og jeg vil ikke have den ene ikke tilfredsstillende tilsynsrapport efter den anden for ikke at gøre mit job.