Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 apr 2025, 07:05

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Ravnen skrev:
cb skrev:
Darth Sidious skrev:
cb skrev:
Darth Sidious skrev:
cb skrev:
Kan siges meget kort "den går ikke"

synsmænd/kvinder er som regl folk med få ord :coffee: :ha:

jep vi siger ikke så meget :lol: og vi er alle røvhuller men har lært at leve med det :wink:

det er jo sådan at hvis en skrothandler kommer til syn med 1000 skrotbiler og får dem godkendt, så er man verdens bedste synshal, men når man så kass. nr. 1001 så er man de største røvhuller der findes :shock:

det med at vi alle er røvhuller er noget crap at lukke ud.. :shock:
man møder bare sjælden en synsmand der
er imødekommende og hjælpsom.. :( og mange har svært ved at gøre sig forstålig når der er noget der skal forklares.. :reading:

nok også derfor der var et par smilies bagefter :lol:

men blev da overfuset af en kunde torsdag og fik at vide jeg var en idiot fordi jeg ikke vil godkende de baglygter han selv have malet så der næsten ikke kunne ses noget lys :cry:

De skal da ikke overfuse dig CB du er da en så venlig og hjælpsom mand syntes jeg... og så kører du Ford

Nick de kan bare komme an jeg skal nok give dem tørt på 8)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
cb skrev:
Ravnen skrev:
cb skrev:
Darth Sidious skrev:
cb skrev:
Darth Sidious skrev:
cb skrev:

jep vi siger ikke så meget :lol: og vi er alle røvhuller men har lært at leve med det :wink:

det er jo sådan at hvis en skrothandler kommer til syn med 1000 skrotbiler og får dem godkendt, så er man verdens bedste synshal, men når man så kass. nr. 1001 så er man de største røvhuller der findes :shock:

er imødekommende og hjælpsom.. :( og mange har svært ved at gøre sig forstålig når der er noget der skal forklares.. :reading:

men blev da overfuset af en kunde torsdag og fik at vide jeg var en idiot fordi jeg ikke vil godkende de baglygter han selv have malet så der næsten ikke kunne ses noget lys :cry:

De skal da ikke overfuse dig CB du er da en så venlig og hjælpsom mand syntes jeg... og så kører du Ford

Som synsmand sidder du jo på magten :lusket:

Billede

Titel:
Mester Medlem

Ravnen skrev:
cb skrev:
Ravnen skrev:
cb skrev:
Darth Sidious skrev:
cb skrev:
Darth Sidious skrev:
cb skrev:

Som synsmand sidder du jo på magten :lusket:

Tror de i hvert fald - Lige ind til de opdager at de ikke kan reglerne alligevel! Et eller andet sted forstår jeg det godt. De har et bredt område af regler som de skal kunne og os andre, der skal have noget konkret synet, kan koncentrerer os om et snævert område.

Sagens kerne er nok i virkeligheden, HVOR meget nemmere et syn i f.eks. Tyskland vil være??!! Som sagt handler det i EU om en harmonisering, hvilket også betyder at regler og dokumentation ikke ligger langt fra hinanden.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

cb skrev:
Der findes mange slags Tüv og det er ikke alle der kan bruges til noget herhjemme.

Hvis ikke det er ud fra Merkbatt 751 er en Tüv ikke meget værd

Det med mange SLAGS TÜV godkendelser - Er det noget der kan forklares nærmere?

TÜV i Tysklander er vel nærmest at sammenligne med teknologiskinstitut i Danmark. De beskæftiger sig med alverdens ting inden for godkendelser af forsklelligt udstyr.

Jeg er sikker på TÜV har helt faste regler og procedure på alle deres områder - Hvordan kan der så være mange forskellige slags TÜV godkendelser når vi snakker konstruktiv ændring på motor?

Titel:
Mester Medlem

Det står på F-styr egen hjemmeside, at dokumentation for efter monteret turbo skal være MERKBLADT 751.

Titel:
Mester Medlem

Finn T Pedersen skrev:
Det står på F-styr egen hjemmeside, at dokumentation for efter monteret turbo skal være MERKBLADT 751.

Kan du ikke lige prøve at finde det til mig Finn?

Som "cb" siger, bliver der hele tiden opdateret (2 gange om året) - Jeg ser heller ikke det hele...

Titel:
Mester Medlem

Havneren skrev:
Finn T Pedersen skrev:

Som "cb" siger, bliver der hele tiden opdateret (2 gange om året) - Jeg ser heller ikke det hele...

http://www.fstyr.dk/sw23095.asp

Titel:
Mester Medlem

Finn T Pedersen skrev:
Havneren skrev:
Finn T Pedersen skrev:

http://www.fstyr.dk/sw23095.asp

Mig bekendt er det tyske merkblatt 751 bare er en tjekliste og ikke noget med disideret juridisk indhold... Derfor forekommer det mig lidt underligt at F.styr. har adopteret den.

Nogen der kender til noget tysk lovtekst på området?

Man kunne muligvis lidt nemmere end i Danmark syne sin bil i tyskland med en effetkforsøgelse på under 30% for her efter at overføre dette til Danmark som over 20%.

Titel: Re: syn i eu
Medlem

Geografisk sted: østjylland
audi 80 1,8 turbo skrev:
hej folkens.

Lad os sige at jeg har et familie medlem i polen som jeg sælger min bil til(får afgift tilbage og alt)...med eftermonteret turbo og måske de bremser jeg har liggende også... bilen bliver synet i polen med de ændringer og det bliver selvfølig ført ind i registrings attesten eller hvordan man nu gør i polen.... jeg køber bilen tilbage 3-4 måneder efter og betaler afgift og det på bilen..... vil de i synshallen ikk blive nødtil at syne sådan en bil da den jo er synet med de konstruktive ændringer i et andet eu land.... eller hvordan ser det ud.... håber at nogen ved noget om det(Da jeg rent faktisk har et familiemedlem i polen som siger at det sikkert ikk skulle være noget problem at syne bilen i polen) når bilen nu er synet i et andet eu land kan de så komme og kræve yderliget dokumentation her i dk eller hvordan er ræglerne omkring sådan noget

MVH Tommy

Hej igen alle...

det er lidt svært at blive klog på det her område tilsyneladende, jeg syntes hvertfald at det lidt er en gråsone hvor ingenting næsten er tilladt og alligevel er alting alligevel tilladt på en eller anden måde... det lykkeds hvertfald tydeligvis nogen at syne det som faktisk ikke umidelbart burde kunne synes... og nogen slipper nemmere om ved det end andre... og nogen af de ting der af og til bliver synet er det ført ind i registrings attesten og alt... og når det er godkendt af de som er sat i verden til at syne og godkende bilerne, ført ind i registrings attesten osv... så er det vel lovligt at køre rundt med.... selvom en anden synshal måske ikk vil godkende det samme.

Jeg har en ide om at det rent faktisk er nemmere at syne en bil i feks polen..med eftermonteret turbo feks...selvfølgelig få det skrevet ind hvor det skal skrives ind osv... lad os sige at det lykkeds... vil man her i dk så ikk være nødtil at syne sådan en bil... også selvom man til at starte med stiller sig på bagbenene

MVH Tommy

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Havneren skrev:
cb skrev:
Der findes mange slags Tüv og det er ikke alle der kan bruges til noget herhjemme.

Hvis ikke det er ud fra Merkbatt 751 er en Tüv ikke meget værd

Det med mange SLAGS TÜV godkendelser - Er det noget der kan forklares nærmere?

TÜV i Tysklander er vel nærmest at sammenligne med teknologiskinstitut i Danmark. De beskæftiger sig med alverdens ting inden for godkendelser af forsklelligt udstyr.

Jeg er sikker på TÜV har helt faste regler og procedure på alle deres områder - Hvordan kan der så være mange forskellige slags TÜV godkendelser når vi snakker konstruktiv ændring på motor?

Der kommer mange med en TÜV godkendelse og tit står der Nord på. den er at sidestille med en synsrapport og kan ikke ligge til grunde som dokumentation i DK. det er næsten kun 751 som kan bruges.

Hvis man kommer til syn med en gevindundervogn og der ikke står i TÜV at det er ud fra 751 så kan den ikke bruges. (i denne forbindeles skal man lige være opmærksom på hvilken dæk/fælge bilen må køre med, og kan den opfylde kravene til aksel tryk)

I tyskland kan det der svare til en "synsleder" ( i det gamle SBI ) herhjemme give tilladelse til nogle ændringer på en bil som den så er godkendt med i D, men disse kan ikke bruges i DK.

Havneren, det med at det er synet i et andet EU land kan ikke bruges til så meget, en bil skal opfylde de danske krav.

"hvis" man kan købe et kanonslag lovligt i D her til nytår, gør det jo ikke lovligt at gøre i DK, selvom begge lande er medlem af EU, det er så ikke det samme som man er enig med de regler som bliver lavet, men man skal rette sig efter dem

se bare på de regler der er for klistermærker i bagrude, er de rimlig ?? personligt synes jeg det ikke, men jeg skal rette mig efter dem og der er ingen kære mor, vi har konstant uanmeldt besøg fra fstyr og jeg vil ikke have den ene ikke tilfredsstillende tilsynsrapport efter den anden for ikke at gøre mit job.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time