Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 15:47

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: ang. rallysyn
Junior Medlem

Geografisk sted: KBH
man kan kun få en bil rallysynet. hvis man har et godkendelsebevis fra DASU. og det kan man kun få hvis bilen overholde de regler der er får at bygge en rallybil og homologerings papir på bilen.
og man må kun køre i bilen til motorløb og prøve efter rep.
så lørdag aften i byen går ikke.

hilsen søgaard

HenrikGM skrev:
Hartvig skrev:
Hi Søren,

Dytten er jo fra 1984 så det skulle vel ikke være helt umuligt at få den alm. dansk synet og indregistreret som den står ?

Med et par slicks tror jeg den kunne blive rigtig sjov :up:

/Hartvig

Hartvig; Nu er jeg jo gammel volvo mand(nørd vil nogen kalde det :wink: ), og den bil er pissefin ihvertfald på billederne.

Med de stumper der er stoppet i den vil den køre pissegodt.

Der er bare lige en stribe ombygninger som Volvo ikke vil godkende til gade, jvnfør "endast tavling".

Wattlinket går ikke.
Fjederbenene og bremserne i for.
Skiverne i for.
Centermonteringen.
Krængningsstabilisatoren
etc.etc.

Og hvis motoren er lavet bare nogenlunde, så overstiger den den maxeffekt du kan få karrossen godkendt med.

Altså:
Skal bilen synes så er der måske mulighed for et rallysyn(de regler er jeg ikke nok inde i til at kunne bedømme det), men et almindeligt dansk syn foretaget efter lovens forskrifter vil aldrigt finde sted.
Skal bilen synes i DK, så skal du have fat i en blind synsmand.

Mange af delene er kopier af GrpA delene. Bagtøjet er alubagtøj med camber(!!), og snuppet direkte fra en banebil.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Tja... det ligner jo nok et lidt urealistisk projekt - men damn den er godt nok fin den Volvo.

Vi havde en megafin af slagsen i Danmark for et par år siden som kørte i clubrace klassen, men den gik desværre op i røg.

Så vidt jeg husker fandtes der nogle Gr. A. biler som simpelthen var bygget med tyndere plader for at holde vægten nede.

Nå.... jeg dropper den og drømmer videre om mit mini projekt med en 1.6 vtec motor.

/Hartvig

Titel:
Moderator

Hartvig skrev:
Tja... det ligner jo nok et lidt urealistisk projekt - men damn den er godt nok fin den Volvo.

Vi havde en megafin af slagsen i Danmark for et par år siden som kørte i clubrace klassen, men den gik desværre op i røg.

Så vidt jeg husker fandtes der nogle Gr. A. biler som simpelthen var bygget med tyndere plader for at holde vægten nede.

Nå.... jeg dropper den og drømmer videre om mit mini projekt med en 1.6 vtec motor.

/Hartvig

Jørgen Poulsens gamle special saloon racer blev jo solgt til Svergie for vel ca 1 år siden. Mere ekstrem, men også med fine dele. Kunne dog hellerikke synes(lovligt)

GrpA bilerne var ikke lavet i tyndere plade. Men de blev syrebehandlet efterfølgende, så man ætsede ca. 20% af metallet væk, og fik af den vej en vægtbesparelse.

GrpA bilerne kan findes i USA. De 500 eksemplarer der blev bygget gik angiveligt til USA alle sammen. På nær nogle håndfulde blev de alle "bygget tilbage" til std specs, dvs kun næsten. De beholdt alubagtøjet, motorblokken+topstykket, aluminiums klapperne, og en række detaljer. Bilerne dukker af og til op på amerikanske skrotpladser, og handles i meget høj kurs når de opdager hvad det er for en bil, trods den er noget "slagtet" allerede fra ny.

Hvis valget står mellem en mini med vtec, og omtalte volvo, så er det nok NOGET nemmere at få volvoen lusket igennem syn, end det er med minien!!
Som med rigtigt mange streetracebiler der går stærkt, så kan de ikke uden videre synes på konventionel vis.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time