Hartvig skrev:
Tja... det ligner jo nok et lidt urealistisk projekt - men damn den er godt nok fin den Volvo.
Vi havde en megafin af slagsen i Danmark for et par år siden som kørte i clubrace klassen, men den gik desværre op i røg.
Så vidt jeg husker fandtes der nogle Gr. A. biler som simpelthen var bygget med tyndere plader for at holde vægten nede.
Nå.... jeg dropper den og drømmer videre om mit mini projekt med en 1.6 vtec motor.
/Hartvig
Jørgen Poulsens gamle special saloon racer blev jo solgt til Svergie for vel ca 1 år siden. Mere ekstrem, men også med fine dele. Kunne dog hellerikke synes(lovligt)
GrpA bilerne var ikke lavet i tyndere plade. Men de blev syrebehandlet efterfølgende, så man ætsede ca. 20% af metallet væk, og fik af den vej en vægtbesparelse.
GrpA bilerne kan findes i USA. De 500 eksemplarer der blev bygget gik angiveligt til USA alle sammen. På nær nogle håndfulde blev de alle "bygget tilbage" til std specs, dvs kun næsten. De beholdt alubagtøjet, motorblokken+topstykket, aluminiums klapperne, og en række detaljer. Bilerne dukker af og til op på amerikanske skrotpladser, og handles i meget høj kurs når de opdager hvad det er for en bil, trods den er noget "slagtet" allerede fra ny.
Hvis valget står mellem en mini med vtec, og omtalte volvo, så er det nok NOGET nemmere at få volvoen lusket igennem syn, end det er med minien!!
Som med rigtigt mange streetracebiler der går stærkt, så kan de ikke uden videre synes på konventionel vis.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!