HenrikGM skrev:
2 løsninger:
1:
De har et forbud som de godt ved de ikke kan kontrollere/håndhæve, og gør derfor ingenting ved det.
2:
De har et forbud, og tager prøver på brændstoffet på samtlige biler der tildeles point. Prøven koster ganske mange penge at få lavet, og hører en superliga til. GLEM alt om at få det til at hænge sammen økonomisk med det lille antal der er i DK. Omkostningerne til xx brændstofprøver vil overstige baneleje. You do the math.
Løsning 1 er noget forfærdeligt lort at lave.
Løsning 2 er urealistisk at udføre.
Faktisk er løsning1 nok den mest anvendte løsning i dag. Skriver et regelsæt som man påstår man håndhæver, og vinderen er ham der snyder MEST
Løsning 3
Gør ligesom vi i dragracing gør:
Lav et forbud mod div. brændstoffer. Synsmanen kan godt lugte om det f.eks. er metanol der er i tanken.
Ingen periodiske kontroller, men kun kontrol i tilfælde af en protest. Den der taber en sådan protest, ja han betaler gildet.
Nem at efterleve og ingen kæmpe regninger til laboratorie.
Jeg vil lige vende tilbage til et tidligere punkt. BREMSER.
Jeg misforstod Hartvig, da han skrev om kravene til bremsestrækninger.
Den klasse vi arbejder med kan den køre forsvarligt hvis man har 400 meter bremsetrækning efter en udgangshastighed på op imod de 250 km/t? I dragracing kræver man mindst 500 meter til den samme bil.
Ja, jeg ved godt at nyere biler har bedre bremser, men hvis disse svigter, og man kun har håndbremsen, er 400 meter så langt nok?
Er de 400 meter afsluttet definitivt, eller er der græs eller lignende?
Vil man lave krav om sandgrav ved definitivt stop?
Jeg mener bremser er bare et lige så vigtigt et punkt som bur/bøjle kravene. Jeg har set en dragrace bil, hvor bremseskærmen ikke kunne foldes ud (teamet havde ikke taget splitten ud), og som kun havde bremser på baghjulene... han havde kold sved på panden og resten af kroppen efter en lille flyvetur ud over græsset i Vandel... Der skete heldigvis ikke noget.
Tidligere i tråden bliver vægtgrænserne også diskuteret, og mit besyv må være noget i retning af, at uanset hvad der bliver lavet regler for, ja så vil de ramme utilsigtet på en eller anden måde. Jeg vil da helst at vi ikke rammer nogen utilsigtet, men det kan ikke lade sig gøre. Mit eneste spørgsmål er nu: Er det overhoved realistisk at f.eks. en lotus super seven eller lignende overhoved vil deltage i denne klasse? Jeg tror det ikke, dels er der ikke ret mange i DK, og de er sgu´ så pisse dyre, at de fleste af dem der har sådan nogle biler ikke vil bruge dem på "simpelt gaderæs" (læs seriøst streetrace).