Ravnen skrev:
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
[
Du kan vel ikke mene at brændstoffet bare skal være frit?
Kort indspark: Har du tænkt over hvordan du vil kontrollere det??

Nej, det er derfor jeg spørger, men der er jo andre der holder sig et sådant forbud, hvordan gør de?
2 løsninger:
1:
De har et forbud som de godt ved de ikke kan kontrollere/håndhæve, og gør derfor ingenting ved det.
2:
De har et forbud, og tager prøver på brændstoffet på samtlige biler der tildeles point. Prøven koster ganske mange penge at få lavet, og hører en superliga til. GLEM alt om at få det til at hænge sammen økonomisk med det lille antal der er i DK. Omkostningerne til xx brændstofprøver vil overstige baneleje. You do the math.
Løsning 1 er noget forfærdeligt lort at lave.
Løsning 2 er urealistisk at udføre.
Faktisk er løsning1 nok den mest anvendte løsning i dag. Skriver et regelsæt som man påstår man håndhæver, og vinderen er ham der snyder MEST
Hele denne tråd virker som om der er 1000 mennesker der har indspark til debatten, men reelt kun ganske ganske få der kan forholde sig realistisk til hvad der er gangbart, og hvad der ikke er.
Der er vendt hundredevis af små hjørner her, fra adskillige vinkler og man kommer altså til at erkende at løb i DK skal have en økonomisk basis, medmindre nogen kan finde en seriøs pengetank der kan dumpe hundredetusingvis af kr i vores fritidsinteresse.
Alle er enige om at sikkerheden skal være iorden. Nogen mener den skal være spitzenklasse, andre er ligeglade. HALLO!
Hvis vi havde 20 løb i DK årligt, befolket med +300 deltagerbiler og +10.000 tilskuere, så kunne vi snakke om at der måske var råd til at stille krav til alverdens ting, herunder sikkerhedsberedskab, baner(lim,etc), deltager bilers udrustning, you name it. Dermed bestemt ikke sagt at vi ikke skal have sikkerheden.
Vi holder stadigt på vores kæphest:
Ingen regler der ikke kan og skal overholdes. Jeg vil hellere undlade en regel, end opstille en regel der skriger til himlen at den ikke kan overholdes!
Vi har snart været hele pisset igennem, lige fra diskussioner om "lovligt indregistrerede gadebiler" med +100% effektforøgelse, til kardanfangere på std biler, og nu kontrol af brændstof.
Man kommer simpelthen til at forholde sig til de deltagerbiler der er i dag. Og med dem mener jeg ikke de 12 hurtigste "gadebiler", for det er ikke dem der trækker læsset. Det er hellerikke Dragracerne, for de trækker hellerikke noget læs.
Der kan godt blive plads til alle, men tråden her har ikke bidraget til ret meget andet end kaos, og ret beset er den deltagergruppe der lægger basis for hele økonomien slet ikke med som bidragsydere til diskussionen. Umiddelbart vil jeg tro vi distancerer dem yderligere.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!