Hej igen.
Så er jeg tilbage efter en aften på værkstedet. Jeg har prøvet at montere en næsten ny (plomberet) LMM, og resultatet er godt og vel uforandret. CO værdien startede på 8%, og den kunne så skrues ned til 3,5% - 4%, men den vil bare ikke længere ned. Har også prøvet at pille dumpventilen af, og smide propper i i stedet. Men det viste sig at den intet fejlede.
Og til Henrik. Jeg er helt enig med dig i at MS vil være en genial ting, og vil hjertens gerne også have det monteret. Men der er få ting jeg ikke har forstået endnu, som jeg gerne vil have styr på inden jeg kaster mig ud i det.
Og tro mig, "skift fra ende til anden" metoden er heller ikke noget der passer mig!
Og jo, med 9% i CO, der gik den godt nok ikke lige helt optimalt. MEN, jeg har har foretaget nogle målinger i aften på det gamle skrammel. Jeg til målingerne har jeg brugt et multimeter.
VANDTEMP 80 GRADER: 0,89V målt (DATA: 0,5-0,9)
LMM - TOMGANG : 0,33V målt (DATA: 0,5-0,6)
LMM - 2000 Rpm : 0,6V målt (DATA: 0,75-1V)
LMM - 3000 Rpm : 1,1V målt (DATA: 1,2-2,5V)
LMM - (standset) : 0,14V målt (DATA: 0,2-0,6V)
Spænding til LMM: 10,5V ved startet motor (DATA 5V????) Går ud fra LMM'en skal have systemspænding, altså de ca. 14V?
Målingerne er foretaget i stikket på motronic boksen.
(Jeg kunne få den ned i CO ved at stramme fjederen op (2 hak) på den gamle LMM..)
Og så virker det som om at spændingen fra LMM'en generelt er for lav.
Siger dette jer noget?
_________________ - Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
|