Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 21:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Jeg skrev:
Kommer ALDRIG til at tro mere på en lader fra EU, USA end fra en fra kina.

Roder til dagligt med kina ting, og holdbarhed/pris er faktisk meget bedre på kina traktorerne og deres redskaber, end mærkevare fra EU og USA.
Nye mærke modeller er fyldt med fejl og mangler af den simple oversag at ellers tjener de ikke penge nok.
I Kina tjener man kassen på at lave noget som er holdbart, da matrialer og arbejdere ik koster NOGET som helst. Derfor kan de sælges "billigt" i EU til en pris der i kina ville få folk til at falde døde om af grin over så høj en pris...

Det skal siges at jeg arbejde hos importøreren af Jinma (KINA), så ved hvad der laves af garanti sager på dem, og det er ikke meget i forhold til vores hovedmærke, New Holland (Verdens næste størreste traktor producent).
Der er flere garanti sager på 10 New Holland end på 10 Jinma traktorer. Godt nok er New Holland langt længere fremme, MEN de laver også traktor i stil med Jinma, bare 3x så dyre. Og faktisk ringere end Jinma, men med flere antal garanti sager.

Kina udvikler sig i stil med det Japan gjordte engang. Toyota eksistere på det tidspunkt, men produceret bare kopi modeller, bare bedre. Kan. bla. ses på Opel Corsa fra 92-? og Toyota starlet fra 96-99.
Men nu laver toyota selv deres produkter, en producent der laver færre fejl på nye modeller, end producenterne der selv har lavet deres biler i 50 år gør.
Og i år har overtaget 1 pladsen i hvem der har solgt flest biler.

Kina's udvikling er farlig for EU og USA, ingen tvivl der, men landet er så stort, så det næsten er umuligt at gøre noget...

Nu var den så i en avis, hvis navn jeg desværre ik kan huske. Der var mange gode til ved den lille KINA traktor. De syntes dog at den var for let bagi, der var lidt slør hist og her på læsseren, og så var motoren nok lidt for lille. Og så var den lidt gammeldags.

Ud over dette, havde de faktisk ik noget dårligt at sige om den. Men skal da se om jeg kan huske navnet i morgen, og så finde aktiklen på nettet. Ellers må den scannes ind :D

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Jeg har KUN haft gode erfaringer med kina turboer. Både på min egen bil og på andres.

Jeg har set LANGT flere Garratt turboer gå i stykker end kina turboer - MEN det hænger selvfølgelig også sammen med at der kører lant flere af dem. Det er klart. Det jeg vil sige med det er at Garratt f.eks. kan gå i stykker på samme måde som alle andre kan og de gør det også.

Jeg har andnu ALDRIG set ej heller hørt om en motor blive smadret p.g.a. en dårlig turbo. Findes der troværdige eksempler?

Det modsatte HAR jeg der i mod oplevet på egen krop! Min udstødningsmannifold gik i stykker og smadrede min turbo. For HELVEDET hvor var jeg dog glad for jeg "kun" havde givet 3500kr for den turbo og jeg nu endda kunne købe en helt ny for 3000kr! Tænk hvis jeg havde kørt med en tilsvarende Garratt turbo til 10.000kr og så skulle have købt en ny eller have haft den renoveret. Føj da! Det skete jo for EfterZ(Jonas) for ikke så længe siden.

I øvrigt. Virkelig mange større og meget anerkendte produktionsvirksomheder har i dag kinesiske underleverandører. Garratt kunne MEGET vel være en af dem, men det er nu bare gisning fra min side.

Så længe jeg kan få et kina produkt der modsvare mine forventlinger og krav - Så køber jeg kina! Jeg kan simpelthen ikke se argumentet for IKKE at gøre det.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

Jeg har brug for at have et lille samligningsgrundlag.

I min verden svare det til følgende:

Jeg kunne ALDRIG finde på at købe et par bukser til 1500kr når jeg kan få et par til 400kr, der efter min bedste vurdering går præcis lige så godt!

Jeg er klar over at jeg ikke får den samme street respect med et par bukser til 400kr, men til gengæld føler jeg ikke der står "fjols" på røven af mig.

Nu ikke for at træde nogen over tæerne, der går i dyrt tøj :lol: . Eksemplet er kun ment for at forklare min pointe.

Titel:
Mester Medlem

I øvrigt -

De sidste 4 par bukser jeg har købt har jeg kun givet 200kr for stykket :lol: . Mærket er Blend...

De er stensikkert også lavet ude øst på. Sikkert på samme fabrik som G-star - De er også havnet ved siden af hinanden i Jefferson.

Med det blotte øje er det ikke til at se forskel - Først når man vender prissedlen rundt.

:tooth:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Havner, nu gider jeg ikke at komme for meget ind på hvorfor jeg mener at det med kina stumper ikke sker, den diskusion har vi allerede haft (det bare er ris til egen røv senere, at støtte salget af kina stumper), jeg syntes det er lidt sørgeligt at se at folk går så meget mere op i sparepengehobbyen end bilhobbyen (måske dette forum skulle skifte navn til Scrapheap Challenge), det kan godt være at du syntes at dem der køber det "dyre" tøj er nogle fjolser, men jeg syntes at dem der køber en kopi af det dyre tøj er mere til grin når de tror, at nu er de selv med på moden, et af problemerne i jeres tilfælde er at der, efter min viden, ikke findes selvstændige mærker inden for kina turboer, de er alle kopier, det kan godt være at i tror at i er med på moden og det skal i have lov til, men jeg vil altid syntes at i er mere til grin, sådan er jeg bare...

Lige så vel at, det for mig, er negativt at man springer over hvor gærdet er lavest med sine tekniske løsninger, så mener jeg også det gør sig gældende med valget af stumper...

Billede

Titel:
Mester Medlem

Ravnen skrev:
Havner, nu gider jeg ikke at komme for meget ind på hvorfor jeg mener at det med kina stumper ikke sker, den diskusion har vi allerede haft (det bare er ris til egen røv senere, at støtte salget af kina stumper), jeg syntes det er lidt sørgeligt at se at folk går så meget mere op i sparepengehobbyen end bilhobbyen (måske dette forum skulle skifte navn til Scrapheap Challenge), det kan godt være at du syntes at dem der køber det "dyre" tøj er nogle fjolser, men jeg syntes at dem der køber en kopi af det dyre tøj er mere til grin når de tror, at nu er de selv med på moden, et af problemerne i jeres tilfælde er at der, efter min viden, ikke findes selvstændige mærker inden for kina turboer, de er alle kopier, det kan godt være at i tror at i er med på moden og det skal i have lov til, men jeg vil altid syntes at i er mere til grin, sådan er jeg bare...

Lige så vel at, det for mig, er negativt at man springer over hvor gærdet er lavest med sine tekniske løsninger, så mener jeg også det gør sig gældende med valget af stumper...

Næææ... Jeg gider egentligt heller kaste mig ud i den store diskusion. Det kilder mig bare en anelse på maven når folk sviner Kina turboer til velvidende at de selv kender til flere der kører med dem med stor susses.

På INGEN måde fjolser! Jeg kan også godt forstå, hvorfor folk køber et B&O fjernsyn frem for et Samsung. Men et Samsung dækker nu fint mit behov og prisforskellen gør bare at jeg ikke ville købe et nyt B&O frem for f.eks. et Samsung.

Jeg kan godt huske dit argument for hvorfor man ikke skal købe Kina (Du mener man finansielt bør støtte dem der udvikler produkterne). Det er nok et valg man kan tage - Jeg tillader mig dog at benytte mig af den fri konkurence der nu engang er. Bliver der udviklet noget konkret tages der patent på det - Der er lovgivning på området.

Kopi - Hvis det virkeligt VAR kopier mener jeg de efter dansk lovgivning havde været ulovlige at indføre i DK. Er det i virkeligheden ikke kun flanger der er lavet efter samme mål - Altså for at gøre produktet mere universialt.
Det svare lidt til at købe en Walker udstødning til din bil frem for en original. Den passer på, ligner lidt og gør arbejdet, men koster kun halvdelen.

Støtter du også f.eks. Ford ved KUN at købe originale dele? Det er jo dem der har udviklet dem... Personligt kender jeg ingen, der KUN køber originale dele, hvis de kan finde det uoriginalt.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Havneren skrev:
Det svare lidt til at købe en Walker udstødning til din bil frem for en original. Den passer på, ligner lidt og gør arbejdet, men koster kun halvdelen.

Støtter du også f.eks. Ford ved KUN at købe originale dele? Det er jo dem der har udviklet dem... Personligt kender jeg ingen, der KUN køber originale dele, hvis de kan finde det uoriginalt.

Det er der faktisk noget fornuftigt i det du siger der christian men forskellen ligger i at de uoriginale dele ikke bliver lavet i kina men i EU som er den afgørende forskel...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Havneren skrev:
Ravnen skrev:

Næææ... Jeg gider egentligt heller kaste mig ud i den store diskusion. Det kilder mig bare en anelse på maven når folk sviner Kina turboer til velvidende at de selv kender til flere der kører med dem med stor susses.

På INGEN måde fjolser! Jeg kan også godt forstå, hvorfor folk køber et B&O fjernsyn frem for et Samsung. Men et Samsung dækker nu fint mit behov og prisforskellen gør bare at jeg ikke ville købe et nyt B&O frem for f.eks. et Samsung.

Jeg kan godt huske dit argument for hvorfor man ikke skal købe Kina (Du mener man finansielt bør støtte dem der udvikler produkterne). Det er nok et valg man kan tage - Jeg tillader mig dog at benytte mig af den fri konkurence der nu engang er. Bliver der udviklet noget konkret tages der patent på det - Der er lovgivning på området.

Kopi - Hvis det virkeligt VAR kopier mener jeg de efter dansk lovgivning havde været ulovlige at indføre i DK. Er det i virkeligheden ikke kun flanger der er lavet efter samme mål - Altså for at gøre produktet mere universialt.

Faktisk, så køber jeg kun Ford dele, og det er fordi "kopierene" er for dårlige, men skal vi ikke lige remse det hele op igen, bare for sjov.

Der er ulovlige kopistumper.
Disse koster div. firmaer kolosale summer i tabt fortjenste, og er på ingen måde accepteret.
Eksempler kunne være vellignende stumper, der kan forveksles med originalen men overhovedet ikke holder kvaliteten, piratkopier m.v.
Det er primært kina der tjener på dette, kina som om få år løber den vestlige verden over ende, hvis du syntes dette er i orden så skal du bare købe disse stumper.

Der er "lovlige" kopistumper.
Disse kan også koste div. firmaer mange penge, men er, går jeg ud fra, devist accepteret (heri ligger de frie markeds kræfter)
Eksempler kunne være kopier af stumper hvor patentet er udløbet, eller originalstumperene er udgået m.v.
Her er det mere broget hvilket land og hvem der tjener på dette, i kinas tilfælde er det formegentlig til dels de samme som også laver de ulovlige kopier.
Her kan nok ingen sige sig fra at have købt disse stumper, jeg vil sige det er næsten umuligt, man har dog stadig valget om man vil "støtte" kina i dets "erobring" af hele verden, jeg vil ikke ihvertfald, men kan og vil ikke forhindre andre i at gøre det, kun prøve at forklare hvad der foregår.

Og så er der originalstumperene.
De behøver ikke at være det men er som regelt de dyreste at erhverve, men er så også af den bedste kvalitet, grunden til at de er de dyreste er at de også skal betale for deres egen udvikling samt at de mennesker der lever i den vestlige verden kan få en hæderlig løn for det arbejde de udfører i forbindelse med produktionen af disse stumper (hvor dette foregår)
Det er her jeg primært foretrækker at købe, gør det mig til et fjols? eller er jeg med til at sikre at det kan betale sig for firmaerne at opfinde og udvikle nye stumper..

Du/I får mig aldrig til at erkende at kopistumper på nogen måde er bedre end original stumper, og du/i er velkommene til at prøve at bevise at jeg har uret, det ville simpelthen ikke kunne svare sig for en "kopi" fabrikant at gøre det, og i stikker jer selv blår i øjnene hvis i tror på det.

EEN gang til for prins knud - XS power er IKKE bedre end Garrett..

Og jo, jeg har heller ikke lyst at betale fuld pris på en vare (hvem vil det), men det har ikke en skid med at gøre at man er dobbeltmoralsk men mere at man altid ville kunne forhandle sig til en bedre pris.
Et eksempel kunne være Sanistål med deres skridpriser hvor man, hvis man ikke får 75% på varen er til grin for sine penge, men her er det altså Sanistål der er "skurken", det er dog nemt at undgå dette, enten ved forhandling eller så ved at støtte dem der kan levere den samme vare billigere (det frie marked).

Billede

Titel:
Mester Medlem

Tinasmartin skrev:
Havneren skrev:

Det er der faktisk noget fornuftigt i det du siger der christian men forskellen ligger i at de uoriginale dele ikke bliver lavet i kina men i EU som er den afgørende forskel...

Mener du at f.eks. Thansens dele alle bliver lavet i Europa? Der tager du altså gruligt fejl Martin.

I forhold til Ravnes tidligere argument omkring det her med at støtte dem der kom først - Der kan jeg ikke se nogen forskel i hvor "kopien" kommer fra - Altså om den er fra EU eller Kina.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Ravnen skrev:
Der er ulovlige kopistumper.
Disse koster div. firmaer kolosale summer i tabt fortjenste, og er på ingen måde accepteret.
Eksempler kunne være vellignende stumper, der kan forveksles med originalen men overhovedet ikke holder kvaliteten, piratkopier m.v.
Det er primært kina der tjener på dette, kina som om få år løber den vestlige verden over ende, hvis du syntes dette er i orden så skal du bare købe disse stumper.

Og de bliver også stoppet, hvilken er helt i orden.

Ravnen skrev:
Der er "lovlige" kopistumper.
Disse kan også koste div. firmaer mange penge, men er, går jeg ud fra, devist accepteret (heri ligger de frie markeds kræfter)
Eksempler kunne være kopier af stumper hvor patentet er udløbet, eller originalstumperene er udgået m.v.
Her er det mere broget hvilket land og hvem der tjener på dette, i kinas tilfælde er det formegentlig til dels de samme som også laver de ulovlige kopier.
Her kan nok ingen sige sig fra at have købt disse stumper, jeg vil sige det er næsten umuligt, man har dog stadig valget om man vil "støtte" kina i dets "erobring" af hele verden, jeg vil ikke ihvertfald, men kan og vil ikke forhindre andre i at gøre det, kun prøve at forklare hvad der foregår.

Tit og ofte, så er uorig. stumper til biler faktisk skudt ud af bagdøren på samme fabrik som de orig.
Fabrikken tjener det samme, det er bare mellemmændene og forhandleren der er nogle andre.
VW forhandler både orig. stumper og uorig. stumper, sjovt nok lavet af samme producent, i samme støbeform. Kun et spørgsmål om hvilken papkasse den ryger i efter producering.

Ravnen skrev:
Og så er der originalstumperene.
De behøver ikke at være det men er som regelt de dyreste at erhverve, men er så også af den bedste kvalitet, grunden til at de er de dyreste er at de også skal betale for deres egen udvikling samt at de mennesker der lever i den vestlige verden kan få en hæderlig løn for det arbejde de udfører i forbindelse med produktionen af disse stumper (hvor dette foregår)
Det er her jeg primært foretrækker at købe, gør det mig til et fjols? eller er jeg med til at sikre at det kan betale sig for firmaerne at opfinde og udvikle nye stumper...

Tja, her er en historie fra dagen i dag. En af de andre svende skulle bruge en oliemotor, 12000 kr fra forhandleren (Mærkevaren), og det er en Sauer-Danfoss motor.
Ringede så til Sauer-Danfoss, de skulle have 3500 kr.
Ringede for sjovt til Hydro-Grene. De skulle have 1800 kr for sådan en motor. Da den kom, stod der Sauer-Danfoss på den. Den var bare ikke rød. Kom nu ik og sig at man betaler 10200 kr for en gang rød maling :D
I sådan et tilfælde vil jeg altid vælge den billige, da det er med 100% garanti er samme motor. Hvis du Ravnen vil købe den til 12000 kr, fordi du vil støtte Sauer-Danfoss, ja så er du et fjols :D
Ved godt dette kun er et ud af mange eksempler, og i mange tilfælde vil jeg også støtte op om orig. stumper. Kunne simpelhen ALDRIG finde på at købe uorig. bremser til min bil, hvis det skulle være standard bremser.

Ravnen skrev:
Du/I får mig aldrig til at erkende at kopistumper på nogen måde er bedre end original stumper, og du/i er velkommene til at prøve at bevise at jeg har uret, det ville simpelthen ikke kunne svare sig for en "kopi" fabrikant at gøre det, og i stikker jer selv blår i øjnene hvis i tror på det.

EEN gang til for prins knud - XS power er IKKE bedre end Garrett..

Tit og ofte er kopi stumper heller ik bedre end orig. stumper, men tager man prisen i betragtning, så er kopi stumpen bedre rent kvali/pris messigt.

Og NEJ, XS POWER er IKKE bedre Garrett, tror jeg alle her inde kan blive om. Som Finn siger, det gælder om at finde den rigtige leverandør i kinaland, og XS power er ikke en af dem...

Desværre er aktiklen ikke på nettet, ang. kina traktoren. Men måske er er heller ik nogen der vil læse den. Men den er da på forsiden :D

Billede

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time