Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 09:00

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

Hvad gør man når ens svinghjul er slidt skævt pga man har filet lidt for meget med sintermetal-kobling?

Jeg kører bilen til hverdag, og forsøger at bruge koblingen så lidt som muligt, men alligevel har den kørt svinghjulet en smule skævt.

Kan man hærde svinghjulet op, så sintermetallet ikke æder så meget af det? - eller kan man få et alternativ til sintermetal?

Koblingen er med standard trykfod og et andet udrykkerleje ( som jeg ikke ved hvorfor ikke er standard ) -

Jeg tænkte på at skifte sintermetallet ud med almindelig metal, men jeg kan godt lide at koblingspunktet ikke er så "bredt" som med en normal frisk kobling - samt at den tager bedre fat - kan man som alternativ ikke skifte fjedrene til strammere på trykfoden? så den presser koblingen hårdere mod svinghjulet?

Bilen er en gammel japaner.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Hvis du bare skal holde styr på de 120 hk, som der står i signaturen så er en normal navplade og en opstrammet trykfod mere end nok...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ribe
Tja, på traktorer som har sintermetal kobling skifter man også svinghjulet, da koblingen jo "æder" af svinghjulet.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

klyfax:
så du mener at jeg bare skal få fat i autobremsen og bede om at få strammet trykfoden op? og så bruge en almindelig koblingsplade istedet for sintermetallet? - det lyder faktisk som en udemærket ide synes jeg - hvordan snævrer jeg så "bredden" af koblingspunktet ind? der er ret stor vandring på, og jeg synes det er rart med lidt mindre - fx 3-4cm fra fuldt sluppet til fuldt koblet istedet for 7-8cm som standardkoblingen faktisk er på.

needspeed:
ja det er lige præcis det der er sket - jeg bruger bilen til almindelig kørsel, og bykørsel - når man triller rundt på en parkeringsplads og vender her og der - koblingen og svinghjulet er alligevel 1.5 år gammel.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Nej jeg mener ik du skal til autobremsen og blive taget i røven. Send trykfoden til turbomotor.dk
Ventetiden er lidt længere, men han tager 500 kr plus fragt.
Prøv at skrive til ham om han kan forstærke den på en måde så han indsvære punket...

Magnusssen

Titel: a
Senior Medlem
Brugeravatar

hvad er der da i vejen med autobremsen? :)

kender ikke andre, men det lyder til at du har haft nogle uheldige oplevelser? :)

Titel: Re: a
Mester Medlem
Brugeravatar

tonnilerche skrev:
hvad er der da i vejen med autobremsen? :)

kender ikke andre, men det lyder til at du har haft nogle uheldige oplevelser? :)

Nej jeg har ikke, men alt det jeg har hørt om autobremsen og deres forstærkede trykfødder, så er det ik et sted jeg ville anbefale. Og så vidt jeg ved har turbomotor.dk ikke engang haft 10 dårlige trykfødder, og han har satme lavet mange, rigtig mange. Plus turbomotor.dk er billigere...

Magnusssen

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: midtsjælland/ringsted
har også en kammerat der lige har fået lavet en kobling autobremsen, den var ikke noget værd den kunne ikke koble ordenligt ud og og den kunne ikke holde de nm de havde lovet den kunne holde

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Så hopper jeg lige med på tråden.

Som jeg forstå det der bliver skrevet i indlægget, så er en sintermetal kobling, ikke det mest oplagt og bedste valg af kobling, når der er tale om en bil til daglig kørsel.

Men hvad vil så være et oplagt valg?

På min rally Uno bruger jeg en sintermetal kobling, og den tager bare fat, og har aldrig fedtet en eneste gang.

Det vil jeg jo gerne have min Alfa også har. (Altså en kobling der aldrig fedter uanset hvad jeg udsætter den for)

Er vi så ude i forstærkede koblinger som dem Autobremsen laver, og at man så blot skal bruge Turbomotor.dk i stedet for?

Hvad er jeres mening?

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
siden du er på jagt efter det samme som med din uno så køb da en sintermetal kobling.

kører selv med organisk nav og større trykfod fra en anden bil funker fint og den er ganske hård at køre med..

hvorfor i det hele taget ofre en sintermatal kobling på den galant ? kunne den std ikke holde ?
meget tyder på at dit kørselsmønser passer bedre sammen med en alm kobling.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time