sintermetal + file = skævt svinghjul - hvad nu?
Redaktør: Moderatorer
- tonnilerche
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10
sintermetal + file = skævt svinghjul - hvad nu?
Hvad gør man når ens svinghjul er slidt skævt pga man har filet lidt for meget med sintermetal-kobling?
Jeg kører bilen til hverdag, og forsøger at bruge koblingen så lidt som muligt, men alligevel har den kørt svinghjulet en smule skævt.
Kan man hærde svinghjulet op, så sintermetallet ikke æder så meget af det? - eller kan man få et alternativ til sintermetal?
Koblingen er med standard trykfod og et andet udrykkerleje ( som jeg ikke ved hvorfor ikke er standard ) -
Jeg tænkte på at skifte sintermetallet ud med almindelig metal, men jeg kan godt lide at koblingspunktet ikke er så "bredt" som med en normal frisk kobling - samt at den tager bedre fat - kan man som alternativ ikke skifte fjedrene til strammere på trykfoden? så den presser koblingen hårdere mod svinghjulet?
Bilen er en gammel japaner.
Jeg kører bilen til hverdag, og forsøger at bruge koblingen så lidt som muligt, men alligevel har den kørt svinghjulet en smule skævt.
Kan man hærde svinghjulet op, så sintermetallet ikke æder så meget af det? - eller kan man få et alternativ til sintermetal?
Koblingen er med standard trykfod og et andet udrykkerleje ( som jeg ikke ved hvorfor ikke er standard ) -
Jeg tænkte på at skifte sintermetallet ud med almindelig metal, men jeg kan godt lide at koblingspunktet ikke er så "bredt" som med en normal frisk kobling - samt at den tager bedre fat - kan man som alternativ ikke skifte fjedrene til strammere på trykfoden? så den presser koblingen hårdere mod svinghjulet?
Bilen er en gammel japaner.
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
- tonnilerche
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10
klyfax:
så du mener at jeg bare skal få fat i autobremsen og bede om at få strammet trykfoden op? og så bruge en almindelig koblingsplade istedet for sintermetallet? - det lyder faktisk som en udemærket ide synes jeg - hvordan snævrer jeg så "bredden" af koblingspunktet ind? der er ret stor vandring på, og jeg synes det er rart med lidt mindre - fx 3-4cm fra fuldt sluppet til fuldt koblet istedet for 7-8cm som standardkoblingen faktisk er på.
needspeed:
ja det er lige præcis det der er sket - jeg bruger bilen til almindelig kørsel, og bykørsel - når man triller rundt på en parkeringsplads og vender her og der - koblingen og svinghjulet er alligevel 1.5 år gammel.
så du mener at jeg bare skal få fat i autobremsen og bede om at få strammet trykfoden op? og så bruge en almindelig koblingsplade istedet for sintermetallet? - det lyder faktisk som en udemærket ide synes jeg - hvordan snævrer jeg så "bredden" af koblingspunktet ind? der er ret stor vandring på, og jeg synes det er rart med lidt mindre - fx 3-4cm fra fuldt sluppet til fuldt koblet istedet for 7-8cm som standardkoblingen faktisk er på.
needspeed:
ja det er lige præcis det der er sket - jeg bruger bilen til almindelig kørsel, og bykørsel - når man triller rundt på en parkeringsplads og vender her og der - koblingen og svinghjulet er alligevel 1.5 år gammel.
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Nej jeg mener ik du skal til autobremsen og blive taget i røven. Send trykfoden til turbomotor.dk
Ventetiden er lidt længere, men han tager 500 kr plus fragt.
Prøv at skrive til ham om han kan forstærke den på en måde så han indsvære punket...
Ventetiden er lidt længere, men han tager 500 kr plus fragt.
Prøv at skrive til ham om han kan forstærke den på en måde så han indsvære punket...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
- tonnilerche
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10
a
hvad er der da i vejen med autobremsen?
kender ikke andre, men det lyder til at du har haft nogle uheldige oplevelser?
kender ikke andre, men det lyder til at du har haft nogle uheldige oplevelser?
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Re: a
tonnilerche skrev:hvad er der da i vejen med autobremsen?
kender ikke andre, men det lyder til at du har haft nogle uheldige oplevelser?
Nej jeg har ikke, men alt det jeg har hørt om autobremsen og deres forstærkede trykfødder, så er det ik et sted jeg ville anbefale. Og så vidt jeg ved har turbomotor.dk ikke engang haft 10 dårlige trykfødder, og han har satme lavet mange, rigtig mange. Plus turbomotor.dk er billigere...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
jesnielsen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:46
- Geografisk sted: midtsjælland/ringsted
- Ferrari Killer
- Senior Medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Så hopper jeg lige med på tråden.
Som jeg forstå det der bliver skrevet i indlægget, så er en sintermetal kobling, ikke det mest oplagt og bedste valg af kobling, når der er tale om en bil til daglig kørsel.
Men hvad vil så være et oplagt valg?
På min rally Uno bruger jeg en sintermetal kobling, og den tager bare fat, og har aldrig fedtet en eneste gang.
Det vil jeg jo gerne have min Alfa også har. (Altså en kobling der aldrig fedter uanset hvad jeg udsætter den for)
Er vi så ude i forstærkede koblinger som dem Autobremsen laver, og at man så blot skal bruge Turbomotor.dk i stedet for?
Hvad er jeres mening?
Som jeg forstå det der bliver skrevet i indlægget, så er en sintermetal kobling, ikke det mest oplagt og bedste valg af kobling, når der er tale om en bil til daglig kørsel.
Men hvad vil så være et oplagt valg?
På min rally Uno bruger jeg en sintermetal kobling, og den tager bare fat, og har aldrig fedtet en eneste gang.
Det vil jeg jo gerne have min Alfa også har. (Altså en kobling der aldrig fedter uanset hvad jeg udsætter den for)
Er vi så ude i forstærkede koblinger som dem Autobremsen laver, og at man så blot skal bruge Turbomotor.dk i stedet for?
Hvad er jeres mening?
V.H.
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
siden du er på jagt efter det samme som med din uno så køb da en sintermetal kobling.
kører selv med organisk nav og større trykfod fra en anden bil funker fint og den er ganske hård at køre med..
hvorfor i det hele taget ofre en sintermatal kobling på den galant ? kunne den std ikke holde ?
meget tyder på at dit kørselsmønser passer bedre sammen med en alm kobling.
kører selv med organisk nav og større trykfod fra en anden bil funker fint og den er ganske hård at køre med..
hvorfor i det hele taget ofre en sintermatal kobling på den galant ? kunne den std ikke holde ?
meget tyder på at dit kørselsmønser passer bedre sammen med en alm kobling.
Fri bane fuld hane! 