Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 15:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 okt 2007, 13:27 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jul 2006, 15:58
Indlæg: 315
Bare lige lidt info fra min verden...

Mange tror det er løgn når jeg siger at en 6 cyl pumpe skal bruge op til 60 hk for at rotere med max mængde..

Men se her:

En af mine kunder er lidt kreativ.. de har selv bygget en lille testbænk til deres brændstof pumpe..


Deres pumpe er på 10 cylindre og kan levere over 900 cm3 olie pr 1000 slag

Motoren i opstillingen der trækker pumpen er en Mercedes med 220 hk..

Når pumpen drives med 2000 omd. og fuld mængde, er man ikke i tvivl om der er modstand..motoren med 220 hk er lidt presset, den kan selvføldig nemt klare det men man er ikke i tvivl den arbejder... :lol:

Et skøn vil være at pumpen "æder" ca 85-100 hk....

Bare lidt sjovt info....syntes jeg i hvertfald...men måske er jeg nørd??:reading: :coffee:

Andy


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 okt 2007, 14:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Ved ik hvor brugbar den er, selv for en traktor mekker, men stadige en sjov info. Ik mere nørdet end jeg syntes det er god info...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 okt 2007, 17:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
klyfax skrev:
Ved ik hvor brugbar den er, selv for en traktor mekker, men stadige en sjov info. Ik mere nørdet end jeg syntes det er god info...
bare fortæl bønderne om hvordan de kan få flere hk og bruge mindre diesel.. :tooth: :tooth: :tooth: :tooth: :tooth:

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 okt 2007, 18:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Indlæg: 211
Geografisk sted: Nordjylland
man burde da kunne sætte sig ned med lommeregneren og så regne det.
du har jo både en mængde og e tryk og derved burde man kunne regne effekten ud
hvis nu jeg ellers gad finde mine lærebøger frem så er jeg næsten sikker på at kunne finde formlen et eller andet sted under hydraulik siderne

_________________
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 okt 2007, 19:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
klyfax skrev:
stadige en sjov info. Ik mere nørdet end jeg syntes det er god info...

X2

tror nok det er de færreste der spekulere på hvor meget der skal til at slæbe pumpen med rundt ved fuld skud (incl migselv :oops: )

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 okt 2007, 20:10 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvilket åbningstryk kører de dyser med?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 okt 2007, 20:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
møffe skrev:
bare fortæl bønderne om hvordan de kan få flere hk og bruge mindre diesel.. :tooth: :tooth: :tooth: :tooth: :tooth:


De falder død om af grin, sammen med værkføreren. Tror de nægter at tro på mig

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 okt 2007, 23:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ellers skal der sættes en moment måler på forbindelsen mellem motor og pumpe (Nu ved ejg jo ikke hvordan opstillingen ser ud).

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 okt 2007, 09:22 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jul 2006, 15:58
Indlæg: 315
HenrikGM skrev:
Hvilket åbningstryk kører de dyser med?


250 bar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 okt 2007, 11:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
klyfax skrev:
møffe skrev:
bare fortæl bønderne om hvordan de kan få flere hk og bruge mindre diesel.. :tooth: :tooth: :tooth: :tooth: :tooth:


De falder død om af grin, sammen med værkføreren. Tror de nægter at tro på mig
HA i de her tider med foderpriser der er steget 50-80% er de sq nok vilige til at pantsætte deres 8530 JD med 5furet A-plov.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team