Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 21:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Nu er det jo ikke ku et spørgsmål om at man selv er i fare men mere et spørgsmål om at standse en om muligt endnu større ulykke...

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Ravnen skrev:
Nu er det jo ikke ku et spørgsmål om at man selv er i fare men mere et spørgsmål om at standse en om muligt endnu større ulykke...

Se - det er jeg fuldstændig enig med dig i.

Og det er vel egentlig det der er hele kernen i dette?!

Filmen fra USA, levner ikke meget udtryk for, at betjentene er ved at stoppe en større ulykke som er ved at ske, andet end de er ved at stoppe en sprit billist.

Heller ikke sagen fra danmark med de to betjente, giver udtryk for at der var en overhængende fare for, at andre civile var i livsfare så det berettigede til at anvende dødelig magt.

I begge tilfælde var der alene tale om, at betjentene selv bragte sig i livsfare i deres - kan man kalde det iver - for at stoppe forbryderne.

Det er der jeg mener at kæden hopper af!

Kortere kan jeg sgu ikke sige det.

Og så kan vi være uenige, og begynde at diskutere hvor grænsen går - om det skal være en gummiged eller en halv gravko, eller hva hulen det nu kan være.

Det ved jeg faktisk ikke - men jeg ved bare at den film fra USA, var for mit vedkommende langt græsneoverskridende, for hvor langt jeg mener at politiet må gå i deres magt anvendelse.

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Der er vi uenige, jeg mener at de ved deres kørsel, viser at de er til livsfare for andre end dem selv og derfor skal stoppes, for mit vedkommende med midler der modsvarende også er til livsfare for dem selv, alt andet er noget blødsødet pladder, ligesom at jeg mener, at en kælling med en falsk anmeldelse om voltægt, bliver straffet med en straf af samme varighed som den straf hun er ved at påføre en uskyldig....

Billede

Senest rettet af Ravnen 02 okt 2007, 15:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Ravnen skrev:
(...)ligesom at jeg mener, at en kælling med en falsk anmeldelse om voltægt, bliver straffet lmed en straf af samme varighed som den straf hun er ved at påføre en uskyldig....

Nemligt!!...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
je jeg syntes også det danske politi (eller mere sansynligt den danske regering og deres med menneskeligheds pis) er for blødsøden efterhånden. de må ikke meget. ohvor mange kender feks ikke en fok scooter banditter der er ret ligeglade med politiet. de kan jo ikke straffes når de er under 15år (og der er jo mange der køre scooter ulovligt i dk) og senere bliver det bare sjovere at lave noget der grænser op til det kriminelle. i mine øjne skulle den kriminelle lavalder skrues ned til 9-10år. og forældrene skal have en lille straf med hvis deres børn bliver taget med noget kriminelt 2-3gang. ellers får vi jo hurtigt en "ungdomshus" situation igen, der syntes de forskellige velstillede forældre jo at det var en ganske normal ting at smadre en bydel og tage en bydel som gidsel. ja flere forældre synstes endda at politiet var for hårdhændet over for deres små børn når de blev taget i at brænde en flok biler af,og kaste div efter politiet velvidene om at det kan slå ihjel. og bedst som politiet var ved at få overtaget så kommer div mødre stormene med patterne flyvende om ørene.

jeg syntes netop at det var nok grund til at sende politiet i praktik i norge, hvor de ikke er bange for at tage ved når unge mennesker bliver taget i at lave noget de ikke skal.

den amerikanske film viser en meget forskruet vertion af hvad der skete. vi keder ikke forhistorien. men når en politibil prøver at stoppe en. så burde man nok at tænke sig om. men når en hel politistyrke er efter en så har man nok ikke gjort noget pænt. og mon ikke at selv den mest stonede person kan ligge 2 og 2 sammen og vide at noget er galt.

Senest rettet af møffe 02 okt 2007, 16:28, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Jeg er nu ret tilfreds med det niveau vores politi håndhæver ordensmagten på idag.

Jeg synes ikke det skal gå hen og blive værre....

Var en gang for få år tilbage på ferie i Italien (EU land), og overværede tilfældigt et politi checkpoint på en vej.

Det var de italienske "carrabineries" aka politimillitær, der stod for dette.

Der kommer så en ung knægt på scooter kørende hen mod dette checkpoint. Han finder så af uransaglige årsager, ud af, at han vil sgu ikke stoppe.

Så han sætter sig for at køre lige igennem og fortsætte videre, med det resultat at en af carrabinerierne trækker sin maskinpistol, og tømmer et magasin efter knægten.

Resultatet blev et stks nedslagtet knægt!

Det kom så frem bagefter, at checkpointet var til stede fordi man ledte efter mafialignende og relaterede personer..!!!!

En knægt på en scooter blev nakket fordi man ikke ville tage chancer...

Det skal lige siges at det vakte stor politisk røre bagefter, på baggrund af denne situation.

Der er vel for fanden ikke den vej vi skal...?

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Tinasmartin skrev:
hvis nogen har valgt at "kører" en brandert hjem SÅ KENDER DE FANDME KONSEKVENSERNE HVIS DE BLIVER STOPPET!!!!!!!....

prøver du derimod at stikke fra polisen i din brandert så kan jeg garantere dig der skal skydes først og spørges bagefter hvis du spørger mig for idet du har sat dig bag rettet i din bil ER DET DIG DER ER FAREN FOR ANDRE du kan jo ikke engang overskue at skulle stoppes og tage straffen for det lort du lige har lavet...

Hvorfor må de plaffe ham i tankvognen???? der forstår jeg dig ikke... først siger du man ikke må bruge pistol, de burde på det nærmeste kun have BB-guns til rådighed og så siger du ligepludseligt at det er okay at det skyder en person fordi han ikke vil stoppe?? jeg er forvirret manden kunne jo være bange eller være ved at kører en brandert hjem og ikke kunne overskue at skulle stilles for lovens konsekvenser!!...

Grunden til at politiet lægger sig imellem er fordi at DU ikke skal være tættest på den og komme tilskade DET ER DERES UDDANNELSE AT BESKYTTE ALM. FOLK IMOD SKADELIGE PERSONER... (Det være sig Truende, hensynsløs kørsel foran en skole, eller en der triller en brandert hjem...)

Er i famillie med betjente og det er bevist at færre og færre betjente trækker pistolen herhjemme men NÅR de endeligt gør det er situationen kommet så langt ud så den i de fleste tilfælde skal bruges...

Sad lidt og vil skrive noget til ferrari killer, men du har gjordt det så godt, så det eneste jeg kan tilføje er:

HELT ENIG, til punkt og prikke!

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
nej det er det ikke. men det er bestemt heller ikke den anden vej, som vi i dk nok mere er på vej til. kik bare på teksttv hverdag. det er efterhånden hverdag at en eller flere dør pga manglende respekt omkring retten til at leve. ingen tvivl om at det er få indivder der ødelægger det for mange. men som det er idag så bliver kriminelle tilbedt for det de gør, pga de er urørlige. og jeg er ikke i tvivl om at Randers er et godt eksempel på hvor skævt det kan gå. og hvor god effekt at ingen tolerance har. som i bund og grund er "dummer du dig er vi der til at slå Hårdt ned på DIG" og det er trods alt det de fleste familier lære deres børn grundlæggende når de smadre et vindue.. det der må du IKKE. og i disse dage hvor forældre ligger mere og mere ansvar over på offentlige instutitoner for selv at slippe for den sure "tjans" at opdrage deres børn, ja så må de jo tage deres ansvar lidt voksent og indrømme at de har dummet sig. det gøres bedst efterhånden i danmark ved 1 en offentligt udhængning så andre sidder med håneretten. 2 en økonomisk berøvelse så forældrene ikke har råd til 2 verdensomsejlinger om året sammen med der holder 2 tyske luksus biler i carporten på deres nye strandvejs villa.

men nej. der er ingen grund til at male uhyrligheder og fanden på væggen over hvad der kan ske. men man kunn ejo også tage det som en positiv ting der gør at man får lidt mere respekt over for feks politiet der står for lov og orden.

på den anden side så gjorde offentligt hængning og hjul og stejle det som den lokale adelsmand og krike ville have det til.

men at gøre som det er nu. at gøre kriminelle til folkehelte er skam heller ikke vejen frem.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Lige en ting ingen har nævnt... Der bliver skudt i mod bilen inden han hopper op på den køler hjelm... Måske der, burde føreren havde fattet alvoren..

PS: Nu er jeg halvt fra Sicilien og min fætter Carabinieri..
De tager mafia situationen pænt alvorligt dernede..
De har også et lille ordsprog: "Hvis strisserne er efter dig, så bare løb, de gør ikke en skid for at fange dig. Men hvis Caramba er efter dig, så er det bedst at stoppe med det samme. For de er ikke sjove NÅR de fanger dig"

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time