Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 03:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Misforståelse nr. 1

Det er faktisk ikke mig der har skrevet det famøse indlæg på BG men der står:

"Hvis der skulle være nogen der var i tvivl, er alle velkomne til at ringe til Hjørring Politi og få bekræftet at godkendelsen findes.

Jeg har iøvrigt set Polititilladelsen med egne øjne og den er ægte nok."

Der står ikke noget om, at "nogen" med godt kendskab til en specifik § stk. et eller andet skulle ringe og spørge ind til netop denne. Den handling har ikke til formål at gavne streetrace sporten - det er bare helt almindelig brødnid og taberaktigt IMO.

Men lad os nu se om kujonen eller kujonerne der står bag det mislykkede forsøg på at genere Sindal racet tør stå frem - men jeg har min tvivl selvom jeg har et par emner på hitlisten.

/Hartvig

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Hartvig, det irriterer mig at du plukker enkelte ting ud, og vælger at "forsvare dem" istedet for at kommentere på hele Henriks indlæg.

Henrik skriver bl.a.
Citat:
Jeg kender fint problemet omkring bekendtgørelsen(som du ved); har af samme grund opfordret samtlige aktører på banen til samarbejde. Interessen er ikke stor. Og nej, hverken sporten, arrangørerene,deltagerene eller tilskuerne har nogen som helst gavn af konkurrence; så der er jeg ihvertfald ikke enig med dig!

Jeg ved at 1000 personer kender bek.827(eller tror de gør!). De fortolker den på ca. 1000 måder, sjovt nok altid til egen fordel . Det gælder samtlige aktørere på området, incl politi, juristerne der af og til bliver spurgt til råds, Færdselsstyrelsen. DASU, m.fl.
Påvirkningsevnen er tæt på nul når alle gør som det passer dem, men det er vel vand på een eller anden mølle.

Der er rigtigt mange aktørere på banen; og hvorfor du vælger at skyde med spredehagl overfor samtlige arrangørere i DK er over min forstand. Gavner du dine muligheder for samarbejde på den måde, eller sporten som sådan?

Men dette undlader du at kommentere... ?? Som om du ikke vil indrømme at vi i branchen har et problem??

Hvordan går det forresten med de emner vi snakkede om i telefonen sidste uge? Har du fået drøftet de forskellige muligheder med dine partnere. Det er jo også lidt op af denne bolgade

Da jeg er ved at sælge min SEAT kommer jeg desværre ikke til Sindal og kører race på lørdag :cry:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jonas - hvis bare jeg viste hvad jeg skulle kommentere ?

Rigtig mange gange har jeg opfordret til samarbejde på tværs af arrangørerne og det er der helt korrekt ikke kommet noget brugbart ud af endnu - og når der ingen respons kommer så er der jo meget andet at bruge sin kostbare fritid på, så i alt beskedenhed syntes jeg at jeg har ydet en indsat på den front :?:

Streetracing.dk har fundet en måde at håndtere det eneste kritiske punkt i den nuværende bekendtgørelse, og du kan vel ikke fortænke mig I at blive skuffet (læs: vred) når "nogen" vælger at anmelde arrangementet i Sindal med specifik henvisning til dette konkrete punkt i bekendtgørelsen :?:

Uanset fortolkninger af bekendtgørelsen, så tjener det i hvert fald ikke noget formål at begynde at anmelde hinandens arrangementer - hvis det er sådan det hænger sammen.

Jeg er varm fortaler for fri konkurrence, men ud fra det motiv at sund konkurrence gavner sporten i form af flere streetrace arrangementer og fordi konkurrencen positivt tvinger arrangørerne til at levere et bedre og bedre produkt - det er det jeg mener med at konkurrence er sundt.

Det er ikke sikkert jeg har samme holdning resten af livet, men lige nu er der i hvert fald for mit vedkommende lukket for det varme vand med hensyn til nye forsøg på samarbejder - det er jeg simpelthen for skuffet til at kunne overskue lige nu - sad but true :cry:

At jeg skyder med spredehagl er udtryk for min vrede - men på den anden side er det jo nok utænkeligt at de ansvarlige melder sig på banen og siger "det var mig der gjorde det og min begrundelse er følgende" :?:

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Æhh hvilken regel/paragraf er der tale om.
Er det noget tabuemne eller hur?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Så går den vilde jagt på igen - denne gang på Hi-Speed forummet.

Når nogen angriber mig for at være urimelig hård og kontant herinde f.eks. så plejer jeg at undskylde det med at jeg "hyler med ulvene".

Men nu er der åbenbart indført en ny regel som betyder at Streetracing.dk skal føre bevis for lovligheden af deres arrangementer overfor andre arrangører - og ovenikøbet skal vi nu sættes i bås som landsbytosser fra Dansk Folkeparti.

Streetrace.dk er tilfældigvis de eneste der har kørt fuldkommen lovligt i hele 2007 sæsonen (med og uden hjelm) og ingen ved deres fulde 5 kan vel forestille sig, at det er muligt at gennemføre et så stort arrangement som det i Sindal - hvis ikke der var orden i godkendelserne :?:

Denne seneste udvikling bekræfter hvad jeg egentligt besluttede for 14 dage siden - fxxx samarbejde på tværs - der er simpelthen så megen misundelse og brødnid mellem nogle arrangører at det er udelukket.

Hvis Blackrace har så store problemer med vores tilladelser så er de meget velkommen til at møde op på min adresse og se tilladelserne med egne øjne - men at tro at jeg nogensinde ville drømme om at "scanne" eller på anden måde at skulle offentliggøre vores interne papirer - er simpelthen topmålet af naivitet.

Eneste betingelse er at Blackrace folkene møder op her og ved selvsyn ser at vores tilladelser er i orden, og at Blackrace folkene derefter bekræfter at de er i orden her på PF og hvor de ellers vælger at drage vores ærlighed i tvivl.

Og så er det vel ikke andet end rimeligt, at Blackrace ved samme lejlighed medbringer de samme godkendelser - eller virker dette "nye" system kun den ene vej :?:

Hårde ord - men jeg gider bare ikke længere at have alle disse beskyldninger og rygter kørende, så er I mandfolk i Blackrace så mød op her i Støvring og se vores tilladelser med egne øjne - ellers er det vel fair at I stopper med jeres kritik så vi alle kan komme videre med at lave noget godt streetrace i 2008.

Men hvis formålet er at forsøge at presse Streetracing.dk ud af "markedet" så gør man regning uden vært - vi er stærkere end nogensinde, og vi har de partnere på plads vi behøver til at lave en super sæson i 2008.

/Hartvig

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Hartvig skrev:

Kan paranoia mon medicineres væk?

Vær dog foregangsmand og spil med 100% åbne kort, i stedet for at blive ved med at puste til ilden på den måde.

.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

John Sahl skrev:
Hartvig skrev:

Kan paranoia mon medicineres væk?

Vær dog foregangsmand og spil med 100% åbne kort, i stedet for at blive ved med at puste til ilden på den måde.

.

John.... det er fandme ikke mig der ikke spiller med åbne kort - men jeg kunne da aldrig drømme om at bede en anden arrangør fremlægge deres godkendelser og tilladelser, hverken på et forum eller nogen andre steder.

Åbne kort - som sagt står min dør åben hvis nogen vil se vores tilladelser, men man er måske kun kæphøj når man kan gemme sig på et forum :?:

Hvordan kan du forsvare at det kun er os der skal spille med dine såkaldte åbne kort - hvorfor stilles der ikke samme krav til alle andre ?

Men som moderator på HS er der åbenbart et sæt spilleregler for nogen og et andet for andre - syntes du selv at det er god stil at sammenligne Casper med en landsbytosse fra Dansk Folkeparti ?

/Hartvig

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Hvor ser du at det kun er dig jeg opfordrer til at spille med åbne kort?

Jeg mener det for alle dem der forsøger at arrangere disse ting. Jeg ved godt selv hvor svært det er, selv for meget mindre arrangementer.

Alle burde være voksne nok til at stå sammen i stedet for alt det pjat!

.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Tja... nu er det jo mit indlæg du svarer indirekte på og jeg har ikke set at du udtaler dig generelt ovre på HS.

Men jeg ser med glæde, at din opfordring trods alt er generel her på PP og det kan da kun glæde mig.

Så må vi jo bare se om alle "kollegaerne" også er klar på at skulle trække deres udtalelser tilbage - faktisk vil jeg overveje at trække mig fra alle fremtidige diskussioner om lovligt streetrace, når vi endnu en gang har ført bevis for at Streetrace har orden i penalhuset.

Det er da et tilbud :wink:

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Tag jer nu sammen, i køre i den samme klinge hele tiden.

Hartvig, lad nu være med at svine folk til som det passer dig, syntes du er meget latterlig/børnehave agtig i dine indlæg.

Dog giver jeg dig medhold i at det er godt og grundigt tamt af en eller anden at melde jer til politiet fordi man mener man ik har tilladelsene i orden. En eller anden skal godkende det til sidst når man har samlet det hele. Det blev det siden i begyndte at anocenere om det. Så at en eller anden melder jer, er tamt.. Det kan jeg godt forstå at du bliver sur over, men der er altså ingen grund til at svine folk til.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time