Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 20:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark
Att: Klyfax
Grunden til at der ikke blev kørt fra kl 10.00 var en våd bane. Jeg kaldte til førermøde kl 11 og derefter gik vi igang med kørslen på en forsvarlig bane. Det er 100% mit valg at der ikke blev kørt fra kl 10.00. Det burde dine kammerater også vide hvis de deltog i førermødet.

Iøvrigt var afvikling meget langsom i starten. Dels skulle kørerene lige lære rutinen og samtidig var der mellem 4 og 7 biler der havde defekter af forskellig art første gang de skulle køre. Det tager tid det hele.

Da kørerne havde lært rutinen blev der timet en gennemkørsel med tider på lidt over 1 minut pr heat inklusiv tilbagekørselstid. Det er faktisk temmelig godt for en bane hvor der ikke er andre muligheder end tilbagekørsel på samme stribe som 402m strækningen.

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Ahh ja våd bane, logisk nok... Men nej mine kammerat snakkede ik om det, men de var til førermødet...

Hehe ja der var en del der havde defekter i starten, og i var hurtige til at ryde op efter dem.

Hmm 1 min per heat... Tror vist ik jeg stod ved banen på det tidspunkt... Men ok, det er en flot tid...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

Altså forhelvedet drenge!!!

Det med hjelmen BLEV jo allerede påtalt længe inden arrangementer løb af stablen! Det er på ingen måde noget nyt folk pludseligt kaster rundt med...

Som HSJ skriver så har hartwig jo sagt, måske nok indirekte, at det var en fejl at køre uden hjelm og at man helt sikekrt vil have det med som et krav i 2008. Der med er det vel det??!!

Husk også lige på ar Hartwig har en forrentning at passe og altså også er farvet af sådan noget - Det er han i øvrigt langt fra den eneste der har her på PP eller for den sags skyld i denne tråd!!!

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Senest rettet af Havneren 24 sep 2007, 22:12, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Hartvig skrev:
Brian - du er som sædvanlig ude med riven i en sag som du ikke aner en pind om, du har besluttet at streetrace er skodsport og så sidder du ellers bare der bag skærmen og fyrer dine platte kommentarer af - kender jeg dig ret alene for diskussionens og balladens skyld - sad but true :!:

Som sædvanlig (for nu at bruge dit eget ordvalg) har du meget travlt med at skyde folk motiver i skoene...
Tillad mig at rette dig for gud ved hvilken gang...

1. Jeg synes ikke at streetrace er en skodsport.
2. Jeg diskuterer ikke dette emne for diskussionens og balladens skyld.
3. At du mener at det er "true" - gør det ikke absolut til true...

Hvad jeg derimod kan sige er:
Streetrace er ikke noget for mig, men som bilsportsudøver i et land hvor det ikke er nemt at være bilsportsudøver, er jeg interesseret i at få fremmet enhver form for bilsport da jeg mener at det er en god investering på lang sigt - det vil nemlig komme alle bilsportsudøvere til gode.
Men jeg mener også at denne "fremmelse" af bilsport har ét ufravigeligt krav som må komme før ALT andet - det være sig "kultur", penge, juristeri, gammelt nag, etc. - nemlig at NÅR (ikke hvis - for det er naturligvis sådan det må gå, det er en sport med højere risiko end så mange andre) der sker et uheld, så må der fra offentlighedens side ikke kunne sættes så meget som en finger på sikkerheden.

I min bog er det muligt at sætte en finger på sikkerheden til et arrangement der end ikke kræver en styrthjelm.... så simpelt er det.

Jeg behøver ikke være til stede ved et race for at konstatere at der ikke er båret styrthjelm når en af deltagerne og en af arrangørerne sidder på et offentligt tilgængeligt forum og fortæller at det forholder sig sådan.
Du skal være evigt velkommen til at forsøge at forklare mig hvordan jeg skulle have fået en anden opfattelse af tingene hvis jeg havde været til stede...
Manglende hjelm er sådan set det eneste punkt jeg forholder mig til - men du har ret i at jeg gør det til en stor sag - det er fordi jeg mener at det ER en stor sag - det er basalt.

Citat:
Du har efter mit kendskab aldrig nogensinde sat dine ben til et streetace arrangement hvor jeg har har været involveret og alligevel har du altid været "professor" i vores løb.

Haha - professor - ja det er flot... så siger vi det...

Citat:
Du er harm og puster dig op - hallo - du deltager i DASU regi hvor man "tilllader" at kvinder med klapvogne bevæger sig rundt på banen under løb, så start nu med at gøre dig gældende i din egen baghave før du gør dig klog på ting som du ikke aner en kæft om :!:

Det er da altid noget at du har fået sat citationstegnene om ordet "tillader" - men jeg betragter det godt og vel som lidt af en stramning alligevel.
Der er immervæk fa'ens til forskel på direkte at tillade folk at køre race med 200 km/t uden at bruge styrthjelm, og så til at en eller anden tåbe har fået sneget/forvildet sig udenom afspærringer og officials i et enkeltstående tilfælde...
Det er trods alt ikke sådan at hovedparten af lodsejerne til samtlige DASU-løb står og glaner midt ude på prøven alt imens at officials intet gør.
Men der er en stor andel af deltagere til "jeres" løb der kører uden styrthjelm - simpelthen fordi det er tilladt (uanset opfordringer) - skulle vi prøve at sætte tingene lidt i relief?
Jeg bliver sgu' ikke sur over at folk bøffer i det - skidt sker, vi er kun mennesker... men det er altså ikke en fejl at man hos "jer" får lov til at køre enddog meget stærkt racerløb uden styrthjelm - det står jo i reglementet.

Citat:
Kom med konkret og dokumenteret kritik af vores arrangementer så skal jeg gerne fortsætte dialogen med dig - ellers hold din vendetta holdning om lovligt streetrace for dig selv i mine tråde.

Eh - hvad behøver jeg mere konkret og dokumenteret end at du SELV har redegjort for at i juridisk ikke behøver at kræve brug af styrthjelm, og følgelig ikke gør det? Ja jeg spørger bare? Jeg er bange for at du har nogle dokumentationskrav som jeg og resten af verden ikke helt kan leve op til...

Og så må jeg endnu en gang sige dig at jeg ikke har nogen vendettaholdning til streetrace. I "værste" fald er jeg ligeglad med streetrace - det er jeg sådan set som sport kan man sige... det interesserer mig ikke som sport i synderlig grad - dog en del mere end f.eks. ridebanespringning - der deltager dog trods alt biler...
Men nu er streetrace altså nu en gang "i familie" med min egen sportsgren og mine egne hobbies, og derfor er det også et problem for mig hvis streetrace får et dårligt rep ude i befolkningen. Ergo lader jeg min mening blive hørt. Det har jeg snart forklaret mange gange...

Citat:
Vi har aldrig nogensinde opfordret deltagerne til at køre uden hjelm, tværtimod har vi skrevet det ind i tillægsregler og banereglement, at vi anbefaler brug af hjelm ved alle løb i 2007. At forsøge at svine os til ved at påstå det modsatte er totalt ude i hampen, og igen udtryk for total mangel på viden om vores anbefalinger.

Jeg har aldrig nogensinde påstået at "i" har opfordret deltagerne til at køre uden hjelm. Tværtimod har jeg forholdt mig til at i har nøjedes med at få skrevet ind i tillægsreglerne at der kun opfordres til det, i stedet for at kræve det.
At forsøge at svine mig til ved at påstå det modsatte er totalt ude i hampen, igen udtryk for total mangel på evne til at forstå hvad jeg har skrevet, nu og tidligere...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Kære skribenter.....

Som en del allerede har skrevet i denne tråd og mange andre steder her på PP, så er det væsentligste kritikpunkt at der blev kørt uden hjelm.

Nu har vi prøvet med en sæson hvor det har været op til den enkelte kører at beslutte niveauet for hans eller hendes personlige sikkerhedsudstyr, og det betyder at ca. 50% valgte at køre med hjelm - som sagt er dette et forhold vi tager til overvejelse for sæsonen 2008.

Kritikken omkring hvornår løbet blev startet er udelukkende udtryk for netop en sikkerhedsmæssig vurdering af banen - vi afvikler bare ikke på våd bane BASTA.

Afviklingshastigheden er igen styret af 100% af hensynet til sikkerhed, det betød bl.a. at vi havde aftalt at vi ikke sendte nye biler på banen før de foregående var væk. På en 402 meter bane og med 400 meter bremselængde betyder det at hvert heat tager ca. 1 minut eller mere før banen er klar igen. Samtidig var der en del deltagere med, som tog sig rigtig god tid til at komme væk fra banen.

I Holeby på en 201 meter banen med samme afviklingsperiode nåede vi 300 heats med et crew med 7 års erfaring. På Sindal nåede vi 240 heats på en 402 meter bane med et helt nyt startcrew - så det er vi egentligt ret tilfredsse med :) I Aalborg med kørsel fra 10:00 til 16:00 når vi 900 heat's på en bane med returvej.

Hvis jeg var styret af en økonomisk interesse så var jeg slet ikke på Sindal i lørdags, eller også ville jeg da bare se stort på alt ovenstående og bare forsøge at gennemføre flest mulige heats og være dagens helt (måske).

Sindal var økonomisk 402meter.dk's suveræne ansvar (risiko og gevinst), Streetracing.dk og Racetiming.dk var lejet til at skaffe tilladelser, forsikring, afvikle løbet på banen og lave tidtagning. Det betyder også at vi ikke kan kommentere på afspæringer, vovser og kolde pølser :wink:

Racetiming er ikke en guldgrube, men jeg håber da ikke at nogen forventer, at vi tager penge op af lommen for I kan komme ud og race :?: og derefter udsætte os selv for kritik fra streetrace eksperter der gemmer sig bag skærme rigtig langt væk fra Sindal.

Det konkrete race var ovenikøbet en underskudsforretning idet vi havde valgt at være sponsor for et super initiativ fra Brian og Rene's side. Men det er vel mit problem :D

Men okay, hvis holdningen er at vi skal investere 50.000 kr. i udstyr, bruge hele vinteren til at udvikle på det, for derefter at stille op 8 weekender om året gratis - så bliver det nok ikke aktuelt :P

Men jeg må endnu en gang konkludere at man ikke skal stikke snotten frem - men bare holde sin kæft og lave "kassen" på at knokle en hel lørdag.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hartvig: Du burde nok overveje at inkludere et lederkursus i din vinterpause for den måde du tackler kritik og ros/ris på er da mildest talt katastrofalt.

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

xxblade skrev:
Hartvig: Du burde nok overveje at inkludere et lederkursus i din vinterpause for den måde du tackler kritik og ros/ris på er da mildest talt katastrofalt.

Point taken :wink:

Hi-hi ..... nu arbejder jeg til dagligt i et professionelt og udfordrende miljø, hvor man er drevet af konstruktiv dialog og løsningsorientering, og jeg kan hilse dig og sige at det går rigtig godt på den front.

En gang i mellem vælger jeg så at "lege" med en flok utilpassede forum skribenter, og det er egentlig meget glædeligt og positivt at følge hvordan nogle af dem har udviklet sig rigtig positivt over årene.

Jeg vil gå så langt som til at anbefale et par stykker en politiker karriere. Netop i politik er det ofte en "kvalitet" at kunne gøre en fjer til 5 høns, samt fjerne sig mest muligt fra emnet og substansen.

Men dette er bare min helt personlige mening :D

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Flot nok Hartvig - du når at kalde "os" for utilpassede og beskylde os for ikke at have fokus på emnet på ganske få linjer. Er der mere man skal have smidt i hovedet nu du er i gang?

At du mener at det er at gøre en fjer til fem høns skal du naturligvis have lov til, men du har ikke patent på sandheden, ligesom jeg naturligvis heller ikke har det. Men jeg forfalder ikke umiddelbart til perfide bemærkninger om din debatform når jeg bliver gået på klingen om mine argumenter - det er mere end hvad man kan sige at du har formået med dine to seneste "svar" til mig.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Rolig Brian,

Ikke alt hvad jeg skriver er udelukkende personligt ment - jeg kastede blot håndklædet i ringen på min egen humoristiske facon :mrgreen:

Dette skrevet med risikoen for at blive mødt med nye krav fra "streetrace eksperterne" om f.eks. FIA godkendt sæde, bur, seler, hjelm osv. osv.

@ Ravnen - sat på vægskålen vil jeg hellere opleve en brand i en BMW på en flyveplads med masser af sikker afkørsels område og et effektivt og vågent beredskab - uden hjelm, end jeg ville opleve den samme situation på en bane med lygtepæle jeg kunne torpedere i panikken og grøfter som brandberedskabet skulle forcere - med hjelm på :?:

Og allerhelst vil jeg værre fri for begge senarioer !

Jeg er allerede mentalt ovre i nye spændende og interessante projekter der også har fokus på yderligere forbedring af sikkerheden i forbindelse med afvikling af lovlige streetrace, alt sammen tiltag som skal komme landets streetracere til glæde og gavn i sæsonen 2008 - og det bliver med hjelm på altsammen :wink:

/Hartvig :coffee:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Sig mig Hartvig arbejder du i Bagdad?, for hvis du gør så tror jeg ikke at det går så godt som du selv tror, hvad får dig til at tro at det nytter at fornærme de folk der ikke mener det samme som dig selv, det næste bliver vel at folk der er uenige med dig skal beskyldes for ikke at være "stuerene" - hvis du vælger gøre det, så vil jeg lige gøre dig opmærksom på at den sidste der gjorde det, ikke slap særligt godt fra det.

Du siger at vi fjerner os fra substansen/emnet... du må sku meget undskylde, men emnet er sku sikkerhed! foriøvrigt så mener jeg at det er dig der selv fjerner fokus fra emnet og istedet vælger at gå til angreb på enkelt personer der ikke er enige med dig, noget som også er meget brugt i politik, så måske er det dig selv der er den største politiker herinde, når det kommer til stykket.

Jo før du indser at du ikke er den "klogeste" herinde på PF, jo før kan vi føre en konstruktiv dialog om emnet...

Og til sidst smil til verden så smiler den til dig! :wink:

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time