Hartvig skrev:
Brian - du er som sædvanlig ude med riven i en sag som du ikke aner en pind om, du har besluttet at streetrace er skodsport og så sidder du ellers bare der bag skærmen og fyrer dine platte kommentarer af - kender jeg dig ret alene for diskussionens og balladens skyld - sad but true
Som sædvanlig (for nu at bruge dit eget ordvalg) har du meget travlt med at skyde folk motiver i skoene...
Tillad mig at rette dig for gud ved hvilken gang...
1. Jeg synes ikke at streetrace er en skodsport.
2. Jeg diskuterer ikke dette emne for diskussionens og balladens skyld.
3. At du mener at det er "true" - gør det ikke absolut til true...
Hvad jeg derimod kan sige er:
Streetrace er ikke noget for mig, men som bilsportsudøver i et land hvor det ikke er nemt at være bilsportsudøver, er jeg interesseret i at få fremmet enhver form for bilsport da jeg mener at det er en god investering på lang sigt - det vil nemlig komme alle bilsportsudøvere til gode.
Men jeg mener også at denne "fremmelse" af bilsport har ét ufravigeligt krav som må komme før ALT andet - det være sig "kultur", penge, juristeri, gammelt nag, etc. - nemlig at NÅR (ikke hvis - for det er naturligvis sådan det må gå, det er en sport med højere risiko end så mange andre) der sker et uheld, så må der fra offentlighedens side ikke kunne sættes så meget som en finger på sikkerheden.
I min bog er det muligt at sætte en finger på sikkerheden til et arrangement der end ikke kræver en styrthjelm.... så simpelt er det.
Jeg behøver ikke være til stede ved et race for at konstatere at der ikke er båret styrthjelm når en af deltagerne og en af arrangørerne sidder på et offentligt tilgængeligt forum og fortæller at det forholder sig sådan.
Du skal være evigt velkommen til at forsøge at forklare mig hvordan jeg skulle have fået en anden opfattelse af tingene hvis jeg havde været til stede...
Manglende hjelm er sådan set det eneste punkt jeg forholder mig til - men du har ret i at jeg gør det til en stor sag - det er fordi jeg mener at det ER en stor sag - det er basalt.
Citat:
Du har efter mit kendskab aldrig nogensinde sat dine ben til et streetace arrangement hvor jeg har har været involveret og alligevel har du altid været "professor" i vores løb.
Haha - professor - ja det er flot... så siger vi det...
Citat:
Du er harm og puster dig op - hallo - du deltager i DASU regi hvor man "tilllader" at kvinder med klapvogne bevæger sig rundt på banen under løb, så start nu med at gøre dig gældende i din egen baghave før du gør dig klog på ting som du ikke aner en kæft om Det er da altid noget at du har fået sat citationstegnene om ordet "tillader" - men jeg betragter det godt og vel som lidt af en stramning alligevel.
Der er immervæk fa'ens til forskel på direkte at tillade folk at køre race med 200 km/t uden at bruge styrthjelm, og så til at en eller anden tåbe har fået sneget/forvildet sig udenom afspærringer og officials i et enkeltstående tilfælde...
Det er trods alt ikke sådan at hovedparten af lodsejerne til samtlige DASU-løb står og glaner midt ude på prøven alt imens at officials intet gør.
Men der er en stor andel af deltagere til "jeres" løb der kører uden styrthjelm - simpelthen fordi det er tilladt (uanset opfordringer) - skulle vi prøve at sætte tingene lidt i relief?
Jeg bliver sgu' ikke sur over at folk bøffer i det - skidt sker, vi er kun mennesker... men det er altså ikke en fejl at man hos "jer" får lov til at køre enddog meget stærkt racerløb uden styrthjelm - det står jo i reglementet.
Citat:
Kom med konkret og dokumenteret kritik af vores arrangementer så skal jeg gerne fortsætte dialogen med dig - ellers hold din vendetta holdning om lovligt streetrace for dig selv i mine tråde.
Eh - hvad behøver jeg mere konkret og dokumenteret end at du SELV har redegjort for at i juridisk ikke behøver at kræve brug af styrthjelm, og følgelig ikke gør det? Ja jeg spørger bare? Jeg er bange for at du har nogle dokumentationskrav som jeg og resten af verden ikke helt kan leve op til...
Og så må jeg endnu en gang sige dig at jeg ikke har nogen vendettaholdning til streetrace. I "værste" fald er jeg ligeglad med streetrace - det er jeg sådan set som sport kan man sige... det interesserer mig ikke som sport i synderlig grad - dog en del mere end f.eks. ridebanespringning - der deltager dog trods alt biler...
Men nu er streetrace altså nu en gang "i familie" med min egen sportsgren og mine egne hobbies, og derfor er det også et problem for mig hvis streetrace får et dårligt rep ude i befolkningen. Ergo lader jeg min mening blive hørt. Det har jeg snart forklaret mange gange...
Citat:
Vi har aldrig nogensinde opfordret deltagerne til at køre uden hjelm, tværtimod har vi skrevet det ind i tillægsregler og banereglement, at vi anbefaler brug af hjelm ved alle løb i 2007. At forsøge at svine os til ved at påstå det modsatte er totalt ude i hampen, og igen udtryk for total mangel på viden om vores anbefalinger.
Jeg har
aldrig nogensinde påstået at "i" har opfordret deltagerne til at køre uden hjelm. Tværtimod har jeg forholdt mig til at i har nøjedes med at få skrevet ind i tillægsreglerne at der kun opfordres til det, i stedet for at kræve det.
At forsøge at svine mig til ved at påstå det modsatte er totalt ude i hampen, igen udtryk for total mangel på evne til at forstå hvad jeg har skrevet, nu og tidligere...