Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 21:09

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hvad med en 9000 2.3 Turbo?
200hk, meget hurtig, meget økonomisk (13km/l ved langtur, ca 10-11 ved blandet by), går RIGTIGT mange km uden problemer, og med en chip laver sådan en 230-240hk, uden problemer...

http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/sh ... ackforth=1
Daniel.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

Jeg har også været ved at lure lidt på en Saab, syntes bare der er lidt morfar over designet på dem. Jeg mener også at have hørt noget om at motoren ikke holder til ret meget pilleri før det begynder at koste knapper.
Men det kan godt være man bliver omvendt, eller afskrækket når man få prøvet en tur i de forskellige biler. Måske jeg skulle afsætte en dags tid til at komme ud og prøvekøre de forskellige modellerjeg har i kikkerten.

Tobias

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Prøv med en TW35, den er god om vinteren...

Billede

Titel:
Junior Medlem

Ravnen skrev:

Det kunne faktisk være en god mulighed. Jeg tror bare forsikringen på sådan en er lidt pebret. Den er jo temlig tung.

Tobias

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ravnen skrev:

LOL ravn tænkte nok det var en Ford men måtte da lige google TW35 , og da jeg så hvilken type Ford der var tale om var jeg da ved at ryge ned af stolen af latter :grin:

MVH Luske

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: det mørke jylland
ToLa skrev:
Hej forum

Jeg er på jagt efter en ny brugt bil. Jeg har to meget modstridende krav:
1; den må godt være kvik fra fabrik, og gerne trykladet, så er der potentiale til noget mere.
2; Den skal gerne kunne gå mere end 10km på en liter benz.
Et tredje krav, og vel egentlig den største grund til bilskifte er at jeg godt vil have noget der ern "en generation" nyere end min Golf 2 TD'er.

Min udgangspris er i området af 50.000, men står der nu noget spændende eller et godt tilbud til fx 70K kan banken nok godt overtales.

Jeg ved godt at det ofte er to uforlignelige ting da man ikke får en Galardo med økonomi som en Lupo.

Men hvad skal jeg kigge efter, jeg har luret lidt på en Punto GT, den er som std rimelig kvik, og har potentiale til at blive rigtig sjov. Den er nok heller ikke helt vildt forslugen hvis man kører den pænt. Dog er den lidt lille, og det er nok svært at finde et eksemplar der ikke har fået tæsk.

Så er jeg faldet over en Subaru Legacy 2.0 AWD Turbo Stc. fra 93, Den er en priskalsse over Puntoen, men samtidig er det også somom man får en hel del mere bil for pengene. Det jeg er lidt tvivlsom på ang en Subaru er hvordan det er med reperationer på dem. Efterhvad jeg kan læse så er der meget få fejl på deres biler, men det kan jo ikke undgås at en bil der er 15 år gammel skal have skiftet lidt stumper i ny og næ.

Hvad skal jeg ellers kigge efter af biler, har siddet og surfet bilbasen.dk igennem, men det er lidt omsonst at lede sådan bare på må og få.

Tobias

hvad med denne??? :gnaek:

http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=19030

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Du har hørt forkert om saab'erne, en tuningsboks giver dig altid rigtigt gode præstationer. Og er det ikke nok, så må der en større turbo og anden IC på, det er der ikke noget unormal i, sådan er det sgu med alle biler... Motoren er drøn stærk ellers, gearkassen brokker sig hvis man vil over 300.
Daniel.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
Jeg ville nok se om jeg kunne finde en Punto GT hvis jeg var dig... fin lille som ,hvis man passer den ,holder i laangt tid :) DOG skal man se sig for inden man køber... der er nemlig mange der IKKE har passet deres....

Måske en CRX / Civic i-vt 1-6 med 160hk og 0-100 på 7.3 std... (nej jeg mener ikke en VTI :D )

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
gammel crx as (86-87). 125hk std (de fleste smider nok ca 130 med en udstødning) og jeg har personligt kørt 15km/l flere gange i min.. vil du senere turbotune passer MANGE stumper fra de nyere d16 motorer og de er billige på ebay f.eks.

ps: 0-100 på 8 sek. std.

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time