ToLa skrev:
Hej forum
Jeg er på jagt efter en ny brugt bil. Jeg har to meget modstridende krav:
1; den må godt være kvik fra fabrik, og gerne trykladet, så er der potentiale til noget mere.
2; Den skal gerne kunne gå mere end 10km på en liter benz.
Et tredje krav, og vel egentlig den største grund til bilskifte er at jeg godt vil have noget der ern "en generation" nyere end min Golf 2 TD'er.
Min udgangspris er i området af 50.000, men står der nu noget spændende eller et godt tilbud til fx 70K kan banken nok godt overtales.
Jeg ved godt at det ofte er to uforlignelige ting da man ikke får en Galardo med økonomi som en Lupo.
Men hvad skal jeg kigge efter, jeg har luret lidt på en Punto GT, den er som std rimelig kvik, og har potentiale til at blive rigtig sjov. Den er nok heller ikke helt vildt forslugen hvis man kører den pænt. Dog er den lidt lille, og det er nok svært at finde et eksemplar der ikke har fået tæsk.
Så er jeg faldet over en Subaru Legacy 2.0 AWD Turbo Stc. fra 93, Den er en priskalsse over Puntoen, men samtidig er det også somom man får en hel del mere bil for pengene. Det jeg er lidt tvivlsom på ang en Subaru er hvordan det er med reperationer på dem. Efterhvad jeg kan læse så er der meget få fejl på deres biler, men det kan jo ikke undgås at en bil der er 15 år gammel skal have skiftet lidt stumper i ny og næ.
Hvad skal jeg ellers kigge efter af biler, har siddet og surfet bilbasen.dk igennem, men det er lidt omsonst at lede sådan bare på må og få.
Tobias
hvad med denne???
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=19030