Nu på lørdag afvikles der et lovligt streetrace arrangement oppe i det nordjyske og alle med streetrace interesse burde klappe i deres hænder - hvilket et usædvanligt stort antal forhåndstilmeldte biler også bekræfter at deltagerne gør.....
Okay - det er Jylland første ægte publikums arrrangement og ikke et af de der fake arrangementer hvor man lukker 100 biler ind med op til 4 "mekanikere" i hver bil - og vupti har man samlet 500 mennesker på banen uden basal publikumssikkerhed som f.eks. ambulance og læge.
Men - men, sjovt nok bliver arrangørerne "pludselig" kontaktet af det bevillingsgivende Politi, som "pludselig" begynder at spørge specifikt ind til en bestemt paragraf i den gældende lovgivningen. Dette er en paragraf som ingen dansk streetrace arrangør har kunnet opfylde nogensinde (altså lige på nær de nordjyske arrangører
).
Så de nordjyske arrangører kunne med sindsro forklare sagens rette sammenhæng og hvordan de håndterer den specifikke paragraf for den nysgerrige Politimyndighed - og så var den sag ude af verden..... troede de nordjyske arrangører
Men som en hale på dialogen blev de nordjyske arrangører opfordret til at søge samarbejde med de andre arrangører i Danmark, således at man (læs: Politiet) ikke skulle bruge tid på at håndtere grundløse anmeldelser fra andre arrangører
Efter chocket havde lagt sig kom vreden og skuffelsen, og konklusionen fra de nordjyske arrangøres side er logisk nok - glem enhver tanke om streetrace samarbejde fremover
Personligt er jeg 100% enig med de nordjyske arrangører, og på vegne af Streetracing.dk og Racetiming.dk som har støttet dette initiativ både med forberedelse og som sponsor, kan jeg bare sige det samme ...
Glem alt om streetrace samarbejde fremover
Til alle deltagere og tilskuere som har bakket op om Holeby, Viborg og på lørdag Sxndal - tak for jeres opbakning i 2007 og glæd jer til 2008 hvor vi bare kommer endnu stærkere tilbage
/Hartvig - som lige nu mest af alt glæder mig over at vi og vores samarbejspartnere som altid har orden i penalhuset - og parate til at imødegå både professionel konkurrence, og den fra de lavere stående individer som blot forsøger at ødelægge streetrace sporten med alle midler - FJOLSER
@ Moderator - undskyld mit sprogbrug, men jeg håber på forståelse for dette indlæg.