Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 21:33

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Nu på lørdag afvikles der et lovligt streetrace arrangement oppe i det nordjyske og alle med streetrace interesse burde klappe i deres hænder - hvilket et usædvanligt stort antal forhåndstilmeldte biler også bekræfter at deltagerne gør.....

Okay - det er Jylland første ægte publikums arrrangement og ikke et af de der fake arrangementer hvor man lukker 100 biler ind med op til 4 "mekanikere" i hver bil - og vupti har man samlet 500 mennesker på banen uden basal publikumssikkerhed som f.eks. ambulance og læge.

Men - men, sjovt nok bliver arrangørerne "pludselig" kontaktet af det bevillingsgivende Politi, som "pludselig" begynder at spørge specifikt ind til en bestemt paragraf i den gældende lovgivningen. Dette er en paragraf som ingen dansk streetrace arrangør har kunnet opfylde nogensinde (altså lige på nær de nordjyske arrangører :wink: ).

Så de nordjyske arrangører kunne med sindsro forklare sagens rette sammenhæng og hvordan de håndterer den specifikke paragraf for den nysgerrige Politimyndighed - og så var den sag ude af verden..... troede de nordjyske arrangører :evil:

Men som en hale på dialogen blev de nordjyske arrangører opfordret til at søge samarbejde med de andre arrangører i Danmark, således at man (læs: Politiet) ikke skulle bruge tid på at håndtere grundløse anmeldelser fra andre arrangører :!:

Efter chocket havde lagt sig kom vreden og skuffelsen, og konklusionen fra de nordjyske arrangøres side er logisk nok - glem enhver tanke om streetrace samarbejde fremover :!:

Personligt er jeg 100% enig med de nordjyske arrangører, og på vegne af Streetracing.dk og Racetiming.dk som har støttet dette initiativ både med forberedelse og som sponsor, kan jeg bare sige det samme ...

Glem alt om streetrace samarbejde fremover :!:

Til alle deltagere og tilskuere som har bakket op om Holeby, Viborg og på lørdag Sxndal - tak for jeres opbakning i 2007 og glæd jer til 2008 hvor vi bare kommer endnu stærkere tilbage :D

/Hartvig - som lige nu mest af alt glæder mig over at vi og vores samarbejspartnere som altid har orden i penalhuset - og parate til at imødegå både professionel konkurrence, og den fra de lavere stående individer som blot forsøger at ødelægge streetrace sporten med alle midler - FJOLSER :!:

@ Moderator - undskyld mit sprogbrug, men jeg håber på forståelse for dette indlæg.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

Jeg er med som medhjælper til arrangementet så jeg er da glad for at det ikke bliver aflyst her i 11. time.
Noget jeg ikke helt forstår er hvem det er der finder på at anmelde et, efterhvad jeg kan se, topproffesionelt arrangement.

De eneste jeg kan se der kan have interesse i dette kunne være DASU, der frygter at der kommer konkurrence til deres forbund.

Tobias

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Tobias....

Du har fuldkommen ret - dette er et arrangement hvor der har været optimal opmærksom på netop tilladelser og sikkerhed, både af hensyn til sikkerheden generelt, men også fordi der vil være en del medieopmærksomhed omkring årets første og eneste publikums arrangement i Jylland.

Da der jo selvfølgelig ikke var noget i sagen, har vi "desværre" ikke mulighed for at møde anmelderne face-to-face, men jeg håber fandme de har en flov smag i munden :hrmpf:

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

Det viser egentligt bare lige præcis, hvordan konkurencen inden for det der fungerer!!! Den er væmmelig!

Godt i kunne klare parragrafferne overfor polisen og der dermed er så meget mere lovligt race i DK!

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Christian

Ja - der er godt nok gået konkurrence i streetrace sporten, hvilket kun kan være til gavn for deltageren og tilskuere.

Måske skal jeg bare acceptere at dette er "business" og at alle kneb bruges.

/Hartvig

Titel:
Moderator

Der er vel ikke sket andet end at nogen har gjort som i selv har opfordret til?

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messa ... _ID=269940

Eftersom alt er ioden har i vel jeres på det tørre, og så forstår jeg ikke dit sure opstød. Du har vel ikke andet at være sur over end at politiet har opfordret dig til at samarbejde med de øvrige arrangørere..?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Der er vel ikke sket andet end at nogen har gjort som i selv har opfordret til?

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messa ... _ID=269940

Eftersom alt er ioden har i vel jeres på det tørre, og så forstår jeg ikke dit sure opstød. Du har vel ikke andet at være sur over end at politiet har opfordret dig til at samarbejde med de øvrige arrangørere..?

Nu er det jo nok ikke lige i dag at jeg skal kaste mig ud i en diskussion med dig om denne sag - det skulle da bare være fordi hvis du eller nogen du har kendskab til - er den venlige anmelder ?

Det sure opstød går på at nogen tilsyneladende er så uintilligente, at de rent faktisk fulgte op på opfordringen, specielt hvis det er "nogen" som kommer fra streetrace miljøet og derfor er bekendt med at der en specifik lovtekst som ingen streetrace arrangører har kunnet opfylde hidtil - det er fandme for lavt efter min mening :hrmpf:

Men du har ret - som sædvanlig har vi orden i penalhuset, og vi burde vel egentlig bare sige *Bøvs* og nyde en herlig lørdag oppe i det Nordjyske med et par tusinde tilskuer :D

/Hartvig

Senest rettet af Hartvig 19 sep 2007, 19:37, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator

Hartvig skrev:
[Det sure opstød går på at nogen tilsyneladende er så uintilligente, at de rent faktisk fulgte op på opfordringen, specielt hvis det er "nogen" som kommer fra streetrace miljøet og derfor er bekendt med at der en specifik lovtekst som ingen streetrace arrangører har kunnet opfylde hidtil - det er fandme for lavt efter min mening :hrmpf:

Men du har ret - som sædvanlig har vi orden i penalhuset, og vi burde vel egentlig bare sige *FUCK* og nyde en herlig lørdag oppe i det Nordjyske med et par tusinde tilskuer :D

/Hartvig

Well, taget i betagtning hvor indlægget var lagt, og at du nu skriver der var ironi med i det(altså at det ikke var meningen at nogen skulle følge op på opfordringen), så ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige. Ironi er meget svært at bruge på skrift, så hvis nogen opfordre til det, så kan du dårligt forvente de skal opfatte et eventuelt ironisk islæt i teksten.(det er du kløgtig nok til også at vide, er jeg sikker på).

Pas på med sprogbrugen; den klæder ikke dig, forummet eller nogen andre, hellerikke om du undskylder for sprogbrugen i næste linie, men det ved du også godt. :wink:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Skal jeg læse det sådan, at du faktisk godt kunne have fundet på at følge "opfordringen " ?

Jeg kan forstå hvis nævenyttige politikere og eventuelt sure naboer osv. osv. kunne finde på at lave en anmeldelse, men når anmeldelsen er så gennemsyret af at stamme fra folk med detaljeret viden om lovgivningen i forbindelse med afvikling af f.eks. streetrace, så vil jeg dælme have lov til at sprede min utilfredshed.

Det kan godt være, at vi i konkurrencen hellige navn kan drille hinanden på et kolligialt niveau, men at begynde at anmelde hinanden f.eks. på grund af brødnid, så gider jeg ikke bruge mere tid på at forsøge positivt at stable et samarbejde på benene som alle arrangører kan få glæde af.

Så bliver det den nemme løsning - ned til Holeby og hygge os og måske et par ræs i Streetracing.dk regi i det Nordjyske - og måske sysle lidt med at finde sjove måder at drille konkurrenterne på :D

Well *NOT* det er streetrace sporten sgu da ikke tjent med ?

/Hartvig

Titel:
Moderator

Du må da læse det som du vil; det var ikke det jeg skrev!.
Ofte læser folk noget imellem linierne som reelt ikke står der, hvorfor man stort set altid bliver misforstået i skreven tekst. :grr:

Du jamrer over at nogen har gjort som du/I har opfordret direkte til, og skriver nu at de vel nok kunne forstå at det ikke var meningen de skulle gøre det??
Hvad havde du forestillet dig? At folk skulle kunne læse din ironi, eller at folk skulle gøre præcist det modsatte af hvad du skrev? Se hvor mange på bilgalleri der har spurgt ind til lovligheden; hvis du ikke ønskede at nogen skulle få den ide at tjekke det, hvorfor pokker skriver du det så??

Jeg kender fint problemet omkring bekendtgørelsen(som du ved); har af samme grund opfordret samtlige aktører på banen til samarbejde. Interessen er ikke stor. Og nej, hverken sporten, arrangørerene,deltagerene eller tilskuerne har nogen som helst gavn af konkurrence; så der er jeg ihvertfald ikke enig med dig!

Jeg ved at 1000 personer kender bek.827(eller tror de gør!). De fortolker den på ca. 1000 måder, sjovt nok altid til egen fordel :!: . Det gælder samtlige aktørere på området, incl politi, juristerne der af og til bliver spurgt til råds, Færdselsstyrelsen. DASU, m.fl.
Påvirkningsevnen er tæt på nul når alle gør som det passer dem, men det er vel vand på een eller anden mølle.

Der er rigtigt mange aktørere på banen; og hvorfor du vælger at skyde med spredehagl overfor samtlige arrangørere i DK er over min forstand. Gavner du dine muligheder for samarbejde på den måde, eller sporten som sådan?

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time