Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 20:26

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
som en af de tosser i alt for små rekleksveste der bruger en dag ind i mellem på at være official vil jeg lige forsvare rallysporten lidt...

de klip der er helt klar fra det sydligere del af europa hvor rallysikkerheden er kendt for at være en del ringere end herhjemme..

afspæringen og kravene til den il rally er hverken værre eller bedre end til streetrace, men arealet er jo en deeel større, og deraf er der bedre mulighedder for at der er idioter der kommer for tæt på..

når vi er ude skal f. eks. SAMTLIGE indkørsler spæres af, også dem der tydeligvis ikke bruges, og er der tilstødende veje er der flere krav der skal overholdes.

tror egentlig stadig ikke jeg har været ude som official uden at skulle bede nogle om at flytte sig, og der har det da flere gange nok været en fordel at være 130+kg mandfolk end 50kg popdreng...

og ja, der ER idioter der ikke kan forstå at de ikke kan få lov at køre i modsat retning på en lukket prøve på cykel, der kommer jo ikke nogle og jeg skal bare lige derhen :damn:

da rallyes jeg har været med til, både som official og tilskuer har jeg aldrig oplevet nogel lign. men jeg vil da gerne tro at det har foregået i de gsmle dage.

www.slavteren.tk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
HenrikGM skrev:
Her er det så lidt mere end bare "close"... :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=7PfVNpbSB1M

07:48 er det _RIGTIGT_TÆT_PÅ_, men det bliver værre endda...! :damn:

Hvordan pokker får de overhovedet lov til at afholde det??

Man kan undre sig RIGTIGT meget over hvad der får folk til at stille sig på ydersiden af et sving... Idioti...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem

prøv at læse det sidste nye DASU blad. der er en ret interesant artikel. hvor der spørges til om der skal være nogen rallyløb i DK i 2008!
der er et par ting jeg er en del uenig i, i et par af indlæggene i denne tråd.
i rally kører man ikke på en bane! man kører på en offentlig (afspærret) vej. kravene til afspærring er på ingen måde at sammenligne med ditto til drag/streetrace, slet ikke!
ang. det her med at bruge de 130+kg til fysisk at flytte på div. umulige tilskuere..... bedste fald meget tynd is.... værste=dom! som official aner man jo ofte intet om hvis mark man egentlig færdes på/genner tilskuere rundt på. politi og tildels hjemmeværnspoliti er de eneste der i virkeligheden har ret til det. MVH søren der flere gange har lagt have til rallytilskuere....

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
lqs skrev:
prøv at læse det sidste nye DASU blad. der er en ret interesant artikel. hvor der spørges til om der skal være nogen rallyløb i DK i 2008!
der er et par ting jeg er en del uenig i, i et par af indlæggene i denne tråd.
i rally kører man ikke på en bane! man kører på en offentlig (afspærret) vej. kravene til afspærring er på ingen måde at sammenligne med ditto til drag/streetrace, slet ikke!
ang. det her med at bruge de 130+kg til fysisk at flytte på div. umulige tilskuere..... bedste fald meget tynd is.... værste=dom! som official aner man jo ofte intet om hvis mark man egentlig færdes på/genner tilskuere rundt på. politi og tildels hjemmeværnspoliti er de eneste der i virkeligheden har ret til det. MVH søren der flere gange har lagt have til rallytilskuere....

jeg har aldrig fysisk måtte fjerne nogle, jeg siger bare at hvis ikke jeg havde den størrelse jeg har ville det min. en gang være kommet så langt. dog skal han da bevæge sig ind på en prøve hvor der allerede køres før jeg fysisk ville fjerne ham. ellers ville prøven bare blive lukket i stedet. mange tilfælde hvor man må hæve stemmen er faktisk når tilskuere ikke rigtig kan finde ud af hvordan man opfører sig på et stykke jord der ikke er deres...

og problemet er ekstremt sjældent beboere op til/ på prøven, men hr hold kæft hvor har jeg bare ret til alting der ikke kan forstå at den vej han kører på hver søndag, altså HANS vej er afspæret et par timer..

desværre er det lidt tyndt med hjemmeværnspoliti, hvilket at vi ind imellem selv må stå for hvad der egentlig er deres opgaver ind i mellem. ikke noget jeg er stolt af, men et resultat af den samme trend som streetracing er udsat for og egentlig hører til under et andet emne: ingen vil betale for noget, og ingen indkomst resulterer i et ringere arrangement.

til sidst: hvorfor kan jeg ikke sammenligne de 2 afspæringer? de har begge det formål at holde tilskuere væk fra hvor de kan komme til skade..

www.slavteren.tk

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Slagelse
Det minder mig om en episode vi havde syd for slagelse da der skulle være rally gennem min fødeby. Der kom lige en 3-4 biler og så stod vi og ventede i lang tid indtil vi fik at vide at prøven var aflyst pga en eller anden fuld bonde lå og kørte rundt ude på vejen og generede kørerne.
Så officials har det desværre ikke alt for nemt. Det var vist så også den eneste gang der blev arrangeret rally på den strækning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time