S: EMS-6 Boost Retard

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
MortenTN
Indlæg: 10
Tilmeldt: 07 sep 2007, 10:57

S: EMS-6 Boost Retard

#1 Indlæg af MortenTN »

Jeg har sådan en lille sag liggende, som skulle på et projekt jeg arbejdede på for nogle år siden. Jeg regner ikke med at få brug for den lige umiddelbart, så tænkte jeg lige så godt kunne sætte den til salg.
Jeg har umiddelbart kun selve enheden og trykføleren liggende, men har muligvis også installationsmanualen og ledningsnet liggende - det ved jeg først omkring den 22. sept.
Det er købt ved GIK Turbo - jeg har ikke kunne finde den originale faktura, men jeg har bankens kvittering for overførslen med alle data.
Det hele er som nyt og har aldrig været monteret eller været i brug...Giv et bud!

Billede
dalle
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#2 Indlæg af dalle »

bare sårn for nysgærrighedens skyld :) hvad kan den
MortenTN
Indlæg: 10
Tilmeldt: 07 sep 2007, 10:57

#3 Indlæg af MortenTN »

Den retarderer tændingen trinløst for hver 1000rpm som funktion af ladetrykket. Så den kan selvfølgelig kun bruges på motorer med turbo eller kompressor. Man retarderer tændingen med en EMS-6 for at undgå detonation/tændingsbanken, hvis man problemer med den slags og ellers ikke har en motorstyring hvor man kan justere sig ud af det :wink: ...så fortrinsvis ældre biler med tryk eller eftermonteret turbo/kompressor.
dalle
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#4 Indlæg af dalle »

okay tak for svaret :)
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#5 Indlæg af grydesvamp »

den er helt genial sammen med en wideband sonde til gamle kaburator- turbo biler ;) hvad skal sådan en svend koste ?
Fri bane fuld hane! :-)
MortenTN
Indlæg: 10
Tilmeldt: 07 sep 2007, 10:57

#6 Indlæg af MortenTN »

Hmmm - Kr. 800,-
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#7 Indlæg af tyson2 »

Virker den på biler med tænding der er styret af ECU`en, eller er det kun til ol´school systemer?

Hvis den gør og du har den til den første er jeg ret interesseret.
MortenTN
Indlæg: 10
Tilmeldt: 07 sep 2007, 10:57

#8 Indlæg af MortenTN »

Hvis din motor har elektronisk tænding med strømfordeler så skulle det ikke betyde noget at det er styret af ECU'en. Men hæng mig ikke op på det - hvis jeg får fat i installationsmanualen i næste uge, så ved jeg måske lidt mere - men ellers prøv at søge på nettet. Eller måske GIK turbo ved noget mere...
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#9 Indlæg af tyson2 »

ok, prøver lige og se om jeg kan søge mig frem til et svar.
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#10 Indlæg af tyson2 »

Jeg har fundet lidt om den og umiddelbart lader det ikke til at være et problem. Så hvis du stadig har den når jeg får penge vil jeg gerne købe den.
Besvar