Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 07:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

hvilke streetrace regler? dine? mine? eller DASUs? MVH søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Mon ikke vi skal regne med at det er DASU reglerne han leder efter. De er i så fald at finde her:

http://www.dasu.dk/media/filebank/org/reglement_for_streetrace_2007.pdf

Titel:
Mester Medlem

DASU har så flere forskellige sæt regler.
dem der står i linket. dem der blev kørt efter på MECA for to uger siden. dem DHB blev kørt efter.
dem der køres efter i LINDTORP imorgen.
dem der køres efter til KØGE ræset???
der er slet ikke så simpelt! ens regler alle steder med eller uden dasu medvirken ville meget være at fortrække. MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Løsningen er simpel… brug den (stock) streetrace klasse for biler ned til 11 sek. Som allerede er der, detaljer såsom den nedre grænse på 11 sek. m.v., kan man altid diskutere bagefter, bliver bilen hurtigere end denne nedre grænse rykker man blot op i den hurtigere af de to klasser.

For de biler der hurtigere end 11 sek. kan man bruge reglerne fra den svenske (Hot) Street klasse (se www.srif.se), med de sikkerheds regler dette nu måtte medføre. Her er der desuden en begrænsning på dæk størrelse, dette skulle sikre at de stadig hurtigere tider der bliver kørt hver år, bliver holdt lidt i ave på en måde der ikke forhindrer at folk stadig kan forbedre deres biler for disse stadig hurtigere tider (det bliver bare sværere). Hvis disse regler kan fungere i Sverige må de også kunne fungere i Danmark.

Man gør noget lignende til bl.a. King of Europe, d.v.s. deler alle klasser på langs, så der er mulighed for at flere kan komme til fadet, alt det latterlige ævl med at visse biler pga. af dit og dat ikke er gadebiler og ikke burde køre til f.eks. DHB kan vi så slippe for.
Min personlige holdning til dette, er at så længe der ikke foreligger en definition på hvad en gadebil er, er denne diskussion nyttesløs, det hele er en stor gråzone hvor alle dem der vælger at bruge mindre tid, penge og hjerne på deres biler, mener at lige deres bil kan synes, (LÆS: er nemmere at syne) og de hurtigste biler ikke kan, i må meget undskylde men man kan sku ikke gradbøje om ens bil er synet eller ej og det er de færreste biler til nogle Streetrace arrangementer overhovedet, der ville kunne klare et reelt syn som de står ved startlinien.
Lad os droppe al den snak om syn og nummerplader, de fleste som roder med biler i dette skodland ved jo godt at man alligevel næsten ikke må ændre noget på sin bil pga. de latterlige regler der bliver synet biler efter herhjemme, vi alle må bukke reglerne for at være med, jeg mener at det må være op til den enkelte, hans samvittighed og hans forhold til hans gud, hvordan han vil løse det problem, personligt vil jeg skide på STATAN og hans lorteregler.
Vedr. de hurtigste biler/kørere så må de så også vide at arrangementer hvor der er mulighed for de kan udfolde sig bliver dyrere at melde sig til pga. øgede sikkerheds foranstaltninger og at deres biler skal kunne klare de skrappere sikkerhedskrav med de udgifter dette yderligere måtte medføre.

Jeg kan ikke forestille mig at der skulle være nogle der ikke kan se fidusen i denne opsætning jeg/vi som står bag dette forslag, er i hvert fald ikke stødt på nogle endnu, selvfølgelig vil der være nogle der så lige skal brokke sig over dæk størrelse begrænsning, 11sek. Grænser, maden og dårligt vejr, sådan vil det altid være.

Afslutningsvis vil jeg sige at vi skal passe på at ikke at trækker for meget negativ opmærksomhed imod os selv fra DASU og div. Myndigheders side, ved ikke at kunne blive enige om regler som disse, bl.a. ved at slå hinanden i hovedet med syns regler og deslige, DETTE vil i den sidste ende gå ud over os alle, især dem der selv mener at deres biler sagtens kan synes (LÆS: er nemmere at syne), det er dem der måske næste gang møder op til et gennemkontrolleret arrangement, hvor de vil få en grim opvækning, hvor dem med de biler, ”som er for hurtige til at være gadebiler” har andre arrangementer hvor bl.a. syn ikke er et problem, man kan melde sig til.

OG HVIS DER ER NOGLE DER ER UENIGE KAN DE BARE FÅ NOGLE BANK!

Billede

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg synes i bund og grund det lyder fornuftigt det ravnen skriver der. og især det med at vi bør stå sammen om hvad det er vi vil frem for at bekrige hinanden med at den bil er lettere at syne end den... bla bla bla.

vi sku nok ku komme igennem med hvad vi vil, bare vi er mange nok om at ville det og at vi ikke bekriger hinanden.

Det vi allesammen vel i bund og grund gerne vil er at komme ud og bruge de biler vi bygger/har bygget og med den negative holdning man som oftest bliver mødt med når man godt kan li biler og på skummel og ærgelig vis er bosidende i danmark, så skal vi nok passe på med negativ opmærksomhed.
Tv er jo underligt nok altid hurtige til at fremstille os som bøller der kører svinsk hvor vi nu end kan komme til det. OG det er jo den holdning vi gerne skulle ha ændret...

Titel:
Mester Medlem

http://www.dragracingtv.com/scsn2006/dr ... elims.html er vi gået i stå her? HOLEBY har begyndt at skrive om bek. 827 på deres side! de er begyndt at følge udvalgte ting i samme. her lidt til dem der af forskellige grunde mener 10.5 eller 11.5 dæk vil frelse verden. det har været prøvet tilligere, mange gange! mere forsvarligt bliver det bestemt ikke af at køre på smallere dæk. men det er måske heller ikke grunden til at foreslå det? MVH. søren

Link fikset af moderator

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det er fint nok Søren men så kom med nogle forslag om hvad der skal gøres, alle folk vasker bare hænder og prøver at være "neutrale", siger at det ikke er deres bord, det er de andres skyld, DASU er dumme, Benjamin er dumme, alle de andre er dumme, HVAD skal der gøres?, det må jo som udgangspunkt være dem der ved lidt om hvad der foregår i kulisserene der handler først..

OG DET HER GÆLDER I HØJ GRAD OGSÅ KØRENE!
Der er mange der knokler for at i kan komme ud at køre streetrace under ordnede forhold, se nu for helvede at melde jer ind i debatten!

Billede

Titel:
Moderator

Det sjove ved dette er så at når dem der ved hvad der foregår i kulisserne så reelt reagerer, serverer det hele på et sølvfad, bogstaveligt talt, så sker der ligepræcist ingenting.
Been there, done that!

Reglementet til Blackrace blev skrevet for snart 1 år siden, serveret både til DASU og til DHB. Målet var klart at få et samarbejde på benene. DASU havde mere travlt med at hævde at reglement8 skulle overholdes, hvilket det kategorisk aldrigt nogensinde er blevet i DK i sin fulde ordlyd. Store armbevægelser, nul action. Så kommer DHB, hvor selvsamme DASU bestemmer sig for at dispensere for hele reglement8, fra den ene ende til den anden. Tror faktisk at samtlige regler blev dispenseret!. Konklusionen af dette må være at DHB og DASU er pot og pande.

For det ikke skal være løgn, blev Dasus streetracetillæg ændret til i år, fra breakout på 10 til breakout på 11. Kun pga timelange samtaler og en masse lobbyarbejde fra min side endte den breakout ikke på 12sek!
At det så skulle vise sig inderligt ligegyldigt når Blackrace er eneste danske aktør der fulgte Dasus regelsæt er blot et krydderi mere til denne snart meget spegede sag.

Ravn; Søren og undertegnede skrev et fyldestgørende kommentarsæt til DHBs reglement, for næsten præcist 1 år siden. Det blev smidt direkte i ansigtet på os, med slet skjulte bemærkninger om at vi var useriøse, og det bare var brok. Så kommer DHB, og flere af tingene er enten dispenseret fra "urokkelige" DASU, eller klippet fra forslaget.

Ravn; det har du måske ingen chance for at vide, men du er langt fra i position til at skyde Søren i skoene at han ikke har serveret forslag. Faktisk så vi Søren stille sig op og tilbyde at arbejde gratis for Benjamin :shock:

BlackRace.DK gik så langt som til at tilbyde NDCD at køre gratis på Lindtorp når nu de selv havde problemer med at stable et race på benene, mod at stille med det beredskab der skulle til for at de selv kunne køre hurtigere end de 11sekunder, som DASU selv stiller som begrænsning. Vi fik aldrigt andet svar end de skulle tænke over det....(gratis, og det skulle de tænke over??)

Nu begynder Holeby også at skrive lidt om Bek827. Meget relevant. Jeg tror de dage er slut, hvor den enkelte politimester kan jonglere sig ud af bek827, især efter sammenlægningen. Det har ikke helt små konsekvenser for sporten, men det ser vi nok i nær fremtid.

Vi vil meget gerne have folk til at køre hurtigere, men publikum kan ikke få fingeren ud af gaskanalen og melde sig til arrangementerne på forhånd, derfor ingen arrangementer til de hurtige biler. (hvis vi ser bort fra DHB hvor DASU kan godkende en sofa til 10sek, blot den er forsynet med nogle meter blikrør!)

Samtidigt myldrer det frem med mere eller mindre seriøse aktører på banen, der hver især har een eller anden mere eller mindre kreativ opfattelse af reglementet, eller mangel på samme.
Strukturen i sporten er 10 år bagefter bilerne, bogstaveligt talt.

Hvis man har overblikket til at samle alle detaljerne fra de forskellige aktører i een lang tidslinie, så bliver det rigtigt muggent i krogene, og det er meget tydeligt at man skal se sig grundigt over skulderen.

Det vi mangler hårdest er et nyt dragrace reglement. Gennemarbejdet til at passe til andet end gamle amerikanerkasser(reglement8). Som det er nu bygger alle på noget vildt og voldsomt som de ikke aner en hat om kan godkendes.

Samtidigt har manglen på reglementer tydeligt medført den uheldige bivirkning at rigtigt mange kørere forsøger at påvirke de aktørere der er på området til at netop deres bil skulle være det mest ekstreme der "lovligt" kunne kaldes en "gadebil". Det gør det SLET IKKE gennemskueligt.

Jeg startede tråden her for snart meget længe siden, idet håb at der kunne skabes en dialog, på det forum hvor de fleste af de lidt seriøse kørere af og til færdes. Ikke meget konstruktiv respons, vel?

Nu kommer diskussionen så igen, måske det kan lykkedes at holde så meget ild i den, at det faktisk fører nogle vegne.
Step1 er at bestemme sig for hvilken slangs biler man vil køre med(definition!), hvor hurtigt de må kunne køre under de givne forhold, og hvilket sikkerhedsberedskab man mener er acceptabelt(her skal vi lige huske på een ting:sikkerhedsberedskab koster penge)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Moderator

Ravnen skrev:
Afslutningsvis vil jeg sige at vi skal passe på at ikke at trækker for meget negativ opmærksomhed imod os selv fra DASU og div. Myndigheders side,

Egentligt enig.

Ravnen skrev:
, personligt vil jeg skide på STATAN og hans lorteregler.
!

Ravnen skrev:
OG HVIS DER ER NOGLE DER ER UENIGE KAN DE BARE FÅ NOGLE BANK!

Ok, hvad er det du mener? Skal vi passe på ikke at tiltrække os opmærksomheden, imens vi skider på statan og hans lorteregler, og banker dem der ikke er enige?
:damn:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Henrik, jeg skal sige at mit indlæg egentligt ikke var beregnet på at søren ikke foretager sig noget, det ved jeg at han gør, men mere det at folk ikke melder sig på banen med forslag, jeg prøvede selv at sparke liv i denne tråd igen for noget tid siden og hvad skete der - Intet!
Når folk så endelig, de få, kommer med noget så er det fandeme brok i heldigste fald; det var vel nok et godt arrangement JEG var til der, hvornår laver i et til MIG igen, folk gider ikke engang at komme med konstruktiv kritik, det er sku sørgeligt..

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time