Billeder fra Køge Race 2007

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#21 Indlæg af Ravnen »

RSV jeg bliver sku rimeligt harm over at "høre" dig sige at du mener at det er et problem at, LÆS: biler der kører streetrace har for mange heste - sig mig, har du nogle sinde selv dyrket streetrace? det er sku da det det hele går ud på (have heste nok så du kan blive den hurtigste), du ka sku da sku da ikke mene at de biler der kører i Køge er fuldt lovlige, for så lever vi to ikke i den samme verden.

Som jeg før har nævnt, lad nu for helvede være med at slå hinanden i hovedet med de udtalelser, det fører ingen steder, tag fat i alle der afholder disse arrangementer, sæt jeg ned og tag en snak og bliv enige om fælles politik istedet.
De eneste der har fordel af disse uenigheder, er dem der ikke vil have at vi dyrker denne form for sport.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#22 Indlæg af efterz »

Ravnen skrev:RSV jeg bliver sku rimeligt harm over at "høre" dig sige at du mener at det er et problem....


RSV har jo egentlig en pointe, i og med at 402meter.dk har valgt at undlade at lave et teknisk reglement, men istedet skrive at alle biler skal være lovligt indregistrerede. Der er jo reelt ikke mange lovlig indregistrerede streetrace biler i DK, i hvert fald ikke i den stand de står i på løbsdagen.

Dette skal ikke forstås som bitching eller benzin på bålet. Jeg synes bare ikke arrangørerne af 402meter.dk har sat sig ordentlig ind i hvad det er for en verden de har bevæget sig ind i. Der kan jo komme biler og køre 9 sek tider med nummerplader på, og uden styrthjelm. Er det forsvarligt?

Jeg mener helt sikkert også der er en fremtid i, at få et fælles tidssvarende reglement, og samme krav/retningslinier at køre race efter uanset hvor i landet der bliver kørt.
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#23 Indlæg af Ravnen »

efterz skrev:
Ravnen skrev:RSV jeg bliver sku rimeligt harm over at "høre" dig sige at du mener at det er et problem....


RSV har jo egentlig en pointe, i og med at 402meter.dk har valgt at undlade at lave et teknisk reglement, men istedet skrive at alle biler skal være lovligt indregistrerede. Der er jo reelt ikke mange lovlig indregistrerede streetrace biler i DK, i hvert fald ikke i den stand de står i på løbsdagen.

Dette skal ikke forstås som bitching eller benzin på bålet. Jeg synes bare ikke arrangørerne af 402meter.dk har sat sig ordentlig ind i hvad det er for en verden de har bevæget sig ind i. Der kan jo komme biler og køre 9 sek tider med nummerplader på, og uden styrthjelm. Er det forsvarligt?

Jeg mener helt sikkert også der er en fremtid i, at få et fælles tidssvarende reglement, og samme krav/retningslinier at køre race efter uanset hvor i landet der bliver kørt.


Mit problem har ikke umiddelbart noget at gøre med hvordan 402meter.dk vælger at lave deres arrangement , men udelukkende det faktum at jeg igen hører en der prøver at gradbøje; lovlig og synet, og med den erkendelse er der ingen eller få der gider se på, endsige køre 402 m i standard biler, så spørgsmålet er hvad der skal gøres?, det er her jeg mener at div. arrangører burde sætte sig ned og komme til en form for enighed - og igen drop de flæberi over tunede biler for det er endnu engang dem der møder op til disse arrangementer, det ved Politiet formegentlig også men det er bedre at folk kører i ulovlige tunede biler til et lukket arrangement end på striben.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#24 Indlæg af K-FINN »

Ravnen skrev:RSV jeg bliver sku rimeligt harm over at "høre" dig sige at du mener at det er et problem at, LÆS: biler der kører streetrace har for mange heste - sig mig, har du nogle sinde selv dyrket streetrace? det er sku da det det hele går ud på (have heste nok så du kan blive den hurtigste), du ka sku da sku da ikke mene at de biler der kører i Køge er fuldt lovlige, for så lever vi to ikke i den samme verden.

Som jeg før har nævnt, lad nu for helvede være med at slå hinanden i hovedet med de udtalelser, det fører ingen steder, tag fat i alle der afholder disse arrangementer, sæt jeg ned og tag en snak og bliv enige om fælles politik istedet.
De eneste der har fordel af disse uenigheder, er dem der ikke vil have at vi dyrker denne form for sport.


Lige mine ord, sagde det også for et stykke tid siden, men det kommer op til overfladen igen.
Men sådan som de forskellige arrangøre er efter hinanden, får de nok deres vilje dem der vil stoppe streetrace..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#25 Indlæg af Hartvig »

Uden at kaste mig ud i en tidsmæssig umulig opgave med at besvare og tilbagevise alle misforståelserne og postulaterne i RSV's indlæg, så lad mig lige rette de 2 værste af dem.

Som nævnt en gang før så har arrangørerne valgt et "friskt" sprog i deres kommunikation - og det er godt eller skidt vil jeg ikke vurdere - MEN !!!

1) Sindal lørdag den 22/9 bliver afviklet med professionel teknisk og kompetent niveau, således at INGEN biler eller chauffører lukkes ind på banen - hvis arrangørernes tekniske kontrol finder dem uegnet af den ene eller den anden grund.

2) ALLE deltagere vil på dagen blive præsenteret for et omfattende og gennembearbejdet regelsæt, udviklet af folk med mangeårig erfaring i arrangement og afvikling af lovligt streetrace - og som ovenikøbet har fået ros fra både Politi og repræsentanter fra DASU's banesportsudvalg.

Dette regelsæt skal underskrives af deltageren i forbindelse med indskrivningen, og skulle en deltager nægte at kvittere for modtagelse - så bliver der bare ikke givet adgang.

Ovenstående er en velkendt procedure for kører og arrangører og derfor så logisk åbenlys og indarbejdet, at det ikke fremgår af arrangørernes hjemmeside.

Jeg håber det lige tager låget af lidt af den negative stemning :wink:

Som andre også skriver ..... RSV saml sammen til en brobillet og kom over til Sindal og se ved selvsyn hvordan lovligt streetrace afvikles sikkert, seriøst og professionelt - også selvom der er tale om en ny arrangør med et "friskt" sprog.

P.S. hvem gemmer sig bag nicket RSV ?

/Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#26 Indlæg af Havneren »

Ravnen skrev:tag fat i alle der afholder disse arrangementer, sæt jeg ned og tag en snak og bliv enige om fælles politik istedet.


En fælles politik - Er det ikke hvad DASU er? OG mon ikke de forskellige arrangementer reelt burde overholde DASU regler? Gør de det?
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#27 Indlæg af Havneren »

efterz skrev:
Der er jo reelt ikke mange lovlig indregistrerede streetrace biler i DK, i hvert fald ikke i den stand de står i på løbsdagen.



Den der med lovligt indregistrerede biler. Den kan defineres på forskellige måder.

En version kunne være:
- Bilen skal kunne godkendes ved et korrekt syn på løbsdagen.

En anden kunne være (Og den mener jeg er korrekt når ordet "indregistreret" bruges).
- Bilen svare, ud fra et told og skatte mæssigt synspunkt, til den på registreringsattesten anførte.

En bil som min egen ville være lovlig til arrangementet i følge den røde definition (Det ville din også Jonas). I følge den blå definition ville begge vores biler få start forbud + plus 99% af alle andre.

Jeg uddyber gerne hvorfor jeg mener den røde definition er korrekt i forhold til lovligt indregistreret hvis det skulle have interesse. Ofte mener folk den blå definition er korrekt -
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#28 Indlæg af Hartvig »

@ Havneren

Ingen af de lovlige streetrace arrangementer som jeg kender til fra Holeby, Randers, Lindtorp, Vandel og Aalborg overholder DASU's reglementer - og det behøver de bestemt heller ikke !

Arrangementerne afvikles derimod i henhold til den gældende danske lovgivning på området - DASU er blot en interesseorganisation, som alene kan lave reglemeter i forhold til deres medlemsforeninger og klubber.

At DASU så er en relativ stærk interesseorganisation er en helt anden historie - som bl.a. betyder at deres ord har stor vægt hos de lovgivende politikere.

Såfremt en DASU klub ønsker at afvikle et streetrace er de ubetinget nødt til at overholde nøjagtig den sammen bekendtgørelse, som streetrace arrangørerne der ikke er medlem af DASU skal gøre - forskellen er at DASU klubben herudover skal overholde regler udstedt af DASU.

Men igen et stort men ....

Jeg kender kun til en enkelt arrangør, som har blæst på de uskrevne spilleregler blandt dem jeg kalder "seriøse" streetrace arrangører - og denne arrangørs handlinger har bestemt ikke gjort livet nemmere for os andre. Men her er altså tale om et enkelt brådent kar som efter mit bedste vidende også har ophørt som arrangør.

Alle os andre Blackrace, Holeby, Streetracing og senest 402meter, afvikler på baner og under forhold som hver eneste gang har fået en særskildt tilladelse fra det lokale Politi.

Om det i fremtiden skal være DASU's streetrace reglement eller et reglement udarbejdet som "best practice" blandt de seriøse arrangører vil jeg lade andre kommentere - mon ikke det fleste kan gætte min holdning :wink:

/Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#29 Indlæg af Hartvig »

Havneren skrev:
efterz skrev:
Der er jo reelt ikke mange lovlig indregistrerede streetrace biler i DK, i hvert fald ikke i den stand de står i på løbsdagen.



Den der med lovligt indregistrerede biler. Den kan defineres på forskellige måder.

En version kunne være:
- Bilen skal kunne godkendes ved et korrekt syn på løbsdagen.

En anden kunne være (Og den mener jeg er korrekt når ordet "indregistreret" bruges).
- Bilen svare, ud fra et told og skatte mæssigt synspunkt, til den på registreringsattesten anførte.

En bil som min egen ville være lovlig til arrangementet i følge den røde definition (Det ville din også Jonas). I følge den blå definition ville begge vores biler få start forbud + plus 99% af alle andre.

Jeg uddyber gerne hvorfor jeg mener den røde definition er korrekt i forhold til lovligt indregistreret hvis det skulle have interesse. Ofte mener folk den blå definition er korrekt -


Spændende udlægning....

Personligt (og her mener jeg 100% personligt) og med bare et grad af normal fornuft - kan arrangørerne ikke vurdere en bil ud fra andet end den "røde" udlægning - suppleret med arrangørernes egen tekniske kontrol primært af bilens sikkerhedsmæssige forsvarlige stand.

Den "blå" udlægning er der kun EN som bærer ansvaret for - og det er den juridiske ejer af kørertøjet. Det må aldrig blive arrangørernes ansvar at skulle spille Politi overfor de fremmødte deltagere.

/Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#30 Indlæg af Havneren »

Hartvig skrev:2) ALLE deltagere vil på dagen blive præsenteret for et omfattende og gennembearbejdet regelsæt, udviklet af folk med mangeårig erfaring i arrangement og afvikling af lovligt streetrace -

/Hartvig


"deltagere vil på dagen blive præsenteret for"

Hvad sker der lige der? Skal man så køre helt der op for at få af vide at man ikke må køre? Hvorfor er det reglement ikke offentliggjort INDEN man kører helt der op...

Den eneste regle jeg har kunne finde som har noget med selve kørslen der oppe at gøre er den her "Vi anbefaler at kørene benytter hjelm, men det er ikke et krav".
Besvar