Hej.
Har et problem med dytten.
Når den har holdt stille i et par timer, skal den lige køre fem minutter før den kan bremse ordentligt. De bider simpelthen ikke, og jeg kan træde pedalen i bund ( træde stemplerne helt ud - det føles sådan da jeg ganske nemt kan ramme en "mur" uden det er vognbunden jeg rammer - er det hovedcylinderen jeg træder fuldt ud? ) uden den klodser bremserne.
det skal siges at pedalen er ligeså nem at træde på lige efter start, som den er når bilen har snurret i et par timer ( nem at træde på ) ( den er ikke hård som var bilen slukket og pedalen pumpet ).
den lokale mekaniker siger så at jeg skal kunne bremse normalt, uden pedalen bliver hård, når jeg kommer kørende og slukker motoren, flere gange i træk. men der er ikke ensretterventil på vacuum-slangen ( er den ikke født med ).
når bilen er slukket, og man pumper pedalen bliver den ganske hård, så det er ikke luft i systemet. Bremserør er ikke utætte, da den ikke smider væske, og har haft den i graven og kigge på dem, og de er fine.
i min verden lyder det mere somom et par skiver / bremseklodser der først kan bide når de bliver varme? ( det er billige bremseklodser "Bog" fra sverige eller sådan noget ).
Er der en måde at være 100% sikker på om det er bremseforstærkeren?
Bilen er en japaner fra starten af 90'erne.
Håber i kan hjælpe mig