Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 11:56

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

Hej.

Har et problem med dytten.

Når den har holdt stille i et par timer, skal den lige køre fem minutter før den kan bremse ordentligt. De bider simpelthen ikke, og jeg kan træde pedalen i bund ( træde stemplerne helt ud - det føles sådan da jeg ganske nemt kan ramme en "mur" uden det er vognbunden jeg rammer - er det hovedcylinderen jeg træder fuldt ud? ) uden den klodser bremserne.

det skal siges at pedalen er ligeså nem at træde på lige efter start, som den er når bilen har snurret i et par timer ( nem at træde på ) ( den er ikke hård som var bilen slukket og pedalen pumpet ).

den lokale mekaniker siger så at jeg skal kunne bremse normalt, uden pedalen bliver hård, når jeg kommer kørende og slukker motoren, flere gange i træk. men der er ikke ensretterventil på vacuum-slangen ( er den ikke født med ).

når bilen er slukket, og man pumper pedalen bliver den ganske hård, så det er ikke luft i systemet. Bremserør er ikke utætte, da den ikke smider væske, og har haft den i graven og kigge på dem, og de er fine.

i min verden lyder det mere somom et par skiver / bremseklodser der først kan bide når de bliver varme? ( det er billige bremseklodser "Bog" fra sverige eller sådan noget ).

Er der en måde at være 100% sikker på om det er bremseforstærkeren?

Bilen er en japaner fra starten af 90'erne.

Håber i kan hjælpe mig :up:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: a
Senior Medlem
Brugeravatar

hov.

den må godt lige flyttes :D det gik lidt stærkt.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Forstår jeg dette riktigt pedalen fiser i bund i de første 5 minutter efter bilen kører.

Og du ikke har en ensretter ventil til bremseforstærkeren, men alligevel kan pumpe bremsen når motoren er slukket?

Hvis du ikke har en ventil i forstærkeren så skal pedalen ikke kunne pumpes når motoren er slukket.

Prøv dette start bilen sluk den træd på bremsen 5 gange lad den stå i noget tid 10 min er passende.
Og træd på pedalen igen, den skal være lige så hård som da du forlod den.

Jeg tror ikke på bremseforstærkeren.
men mere på luft i systemet, eller en mekaniisk defekt i systemet.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

pedalen fiser ikke i bund de første fem minutter.

den er som den plejer i en normal bil.. som den er når man har kørt i lang tid..

men bremserne tager bare ikke fat.. de fader.. glider... som i at den ikke klodser.

først efter 5 minutter ( bremsepedal er stadig som den plejer ) begynder de at bide.. og kun ved at træde pedalen fuldt ud ( du kan mærke når du ikke kan træde længere, hvilket sikkert ikke er sundt ).

hmm... nu får jeg lige pludselig en anden tanke... hvad nu hvis skiverne er for smalle? de har siddet på den i minimum 30.000km ( har haft den i det km tal ).. hvis de nu er for smalle, har jeg vel nemmere ved at træde pedalen så ned at jeg mærker at jeg har presset stemplerne helt ud i kalibrene ikke sandt? det er garanteret det så.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Smid skiver og klodser ud.
Og køb et nyt sæt.
Det er ikke et bremseforstærker problem, men et bremseklods problem.

Og hvis skiverne har 30kg+ km på bagen er de nok også ved at have set deres bedste dage.
Men køb et mere dyrt mærke, da der er noget galt med de klodser, medmindre de er beregnet til race.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
udluft lige dine bremser hvis det ikke hjælper såchek evt din hovedcylinder for huller og chek o-ringene deri.

min pedal i lada'en gik også næsten i bund og blev så HELT hård og umulig at træde (troede det var bremseforstærkeren der var død, men der var kommet falsk luft i systemet efter skift af bremsevæske beholder og det gav problemet..

en hvis dine bremser har kørt 30,000 km er de nok ved at have gjort deres.

når du køber nye så køb originale eller forstærkede bremser, det kan virkelig betale sig.

jeg fandt i hvert fald et sæt tüv godkendte skiver til min lada (kryds boret og rillet) så der findes helt sikkert noget din dit automobil også.

Titel: a
Senior Medlem
Brugeravatar

mine skiver er FÆRDIGE. fra friske er de 11mm.. de her var nede på 8mm... :damn:

klodser var slidt ca halvt ned.. sket på 1.5 måned.. "Don" klodser er godt nok elendige.. så nu sidder der nogle Mintex klodser på.. så ska jeg bare forbi og hente nogle friske skiver i morgen. og så varme-hærde dem.. noget med at varme dem op og lade dem tage temperaturen af langsomt ved at småbremse.

Titel: Re: a
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
tonnilerche skrev:
mine skiver er FÆRDIGE. fra friske er de 11mm.. de her var nede på 8mm... :damn:

klodser var slidt ca halvt ned.. sket på 1.5 måned.. "Don" klodser er godt nok elendige.. så nu sidder der nogle Mintex klodser på.. så ska jeg bare forbi og hente nogle friske skiver i morgen. og så varme-hærde dem.. noget med at varme dem op og lade dem tage temperaturen af langsomt ved at småbremse.

Varme hærde? Den var ny... Det har jeg sku aldrig gjordt og det bremser sku lige godt alligevel...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Mester Medlem
Brugeravatar

klyfax skrev:
tonnilerche skrev:

Varme hærde? Den var ny... Det har jeg sku aldrig gjordt og det bremser sku lige godt alligevel...

Kan heller ikke påstå at jeg har prøvet det før, men hvordan ved du at det bremser lige godt hvis du ikke har prøvet det :?: :wink:

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
ae86 skrev:
Kan heller ikke påstå at jeg har prøvet det før, men hvordan ved du at det bremser lige godt hvis du ikke har prøvet det :?: :wink:

Hehe er skam prøvet... Montere nye klodser og skiver, ud på motoren, lige før min afkørsel var der en der blokere bremsen grundet dyr af en art. Jeg bremsede også som en sindsyg. (130 - 50) og så drejede jeg af og kørte igennem byen med mange små bremsningere...

Så ja det er vel af prøvet, men syntes sku ik det gav noget, men har selvfølglig heller ik mærket efter...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time