Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2007, 09:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Har den altid fået ladetryk ved 3500 rpm? Eller er det noget den er begyndt på?
Hvordan tjekkede du om trykrørene var utætte?
Er der lavet noget om på bilen's motor, et eller andet sted?
Kan den trække noget hele vejen op af RPM skalaen?

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2007, 11:58 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2006, 14:12
Indlæg: 45
Andy skrev:
Skildpadden skrev:
Så nu har jeg prøvet at køre en tur for fri udblæsning.
Det gav ikke noget før ca. 3500 omdr. der kan den lade med 0,7 bar istedet for 0,6bar som før.
(stadigvæk med wastegate mekanisk lukket hele tiden)
Luftfiltret skiftede jeg til nyt før alle mine forsøg.

Ps. nu hyler den som en patrol, men lyder squ mere som en traktor :?


Det er klart den lyder mere som en traktor...den har jo kun 4 cyl...en 4 cyl diesel med turbo lyder bare ikke så fint som en 6 cyl...

Jeg tror du skal prøve og skrue din pumpe lidt mere op..og så se om dit ladetryk ikke stiger..mere olie=mere tryk..

Men pas på når du skruer den op..på et tidspunkt kan dine dyser ikke følgemed længere..og de dør hvis du prøver og skubbe en alt for stor mængde gennemn...

Mvh

Andy

PS: konen har en Rocky fra 87 2,8 uden turbo, herlig gammel sejtrækker


Da jeg fik bilen røg den ovehovedet ikke og kunne max lave 0,5 bar ved 4000 omdr=rød felt!

Efter en lettere justering lægger den sort slør.... nok! men jeg kan ikke komme over 0,7 v.3500 omdr.
Det hjalp lidt på ladetryk og reaktionstid at skrue den.

Jo der er da okay sejtræk i den, men det er jo trælst når man kan se der burde være mere :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2007, 12:20 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2006, 14:12
Indlæg: 45
klyfax skrev:
Har den altid fået ladetryk ved 3500 rpm? Eller er det noget den er begyndt på?
Hvordan tjekkede du om trykrørene var utætte?
Er der lavet noget om på bilen's motor, et eller andet sted?
Kan den trække noget hele vejen op af RPM skalaen?


Jeg har haft bilen i 1 md og som jeg skriver ovenover kunne den lade max 0,5 v4000 og nu hvor den er skruet rigeligt og kører fri udblæsning kan den lade 0,7 v3500.

Der er 50mm slange mellem turbo og indsugnings manifold og det er kun tjekket visuelt (nye spændebånd og studeret for revner)

Jeg tror ikke der er lavet noget om på motoren.

Den trækker ikke så godt v. 4000 som v. 3500 selvom ladetryk er ens, men det er vel heller ikke normalt at trække max v. det røde felt?
Der er fin bundtræk i den, men hvis den nu kunne lave tryk før ville der jo være mere træk.

PS. jeg har en grus grav jeg VIL op af! jeg har dæk og undervogn til det, men mangler lige lidt pruheste!

Mvh Kent


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2007, 12:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Prøv med en JATO raket..

den skal nok få dig op.

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2007, 12:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Skildpadden skrev:
Jeg har haft bilen i 1 md og som jeg skriver ovenover kunne den lade max 0,5 v4000 og nu hvor den er skruet rigeligt og kører fri udblæsning kan den lade 0,7 v3500.

Der er 50mm slange mellem turbo og indsugnings manifold og det er kun tjekket visuelt (nye spændebånd og studeret for revner)

Jeg tror ikke der er lavet noget om på motoren.

Den trækker ikke så godt v. 4000 som v. 3500 selvom ladetryk er ens, men det er vel heller ikke normalt at trække max v. det røde felt?
Der er fin bundtræk i den, men hvis den nu kunne lave tryk før ville der jo være mere træk.

PS. jeg har en grus grav jeg VIL op af! jeg har dæk og undervogn til det, men mangler lige lidt pruheste!

Mvh Kent


De dieseler jeg har kørt i trækker fint, lige indtil 500 rpm før max rpm. dvs 4500 rpm. Og lader senest ved 2000 rpm.

Lav noget sæbevand så du kan lave sæbebobler, brug samme sæbevand med en klud og vask hele tryk rørs systemet... Evt utæthedere begynder at boble.

Prøv at kontakte et Daihatsu værksted. Måske er turboen bare lille og lader som den skal... Hvis du har mulighed for det, så prøv en kompression test...

Og så kan jeg ik komme på mere der kunne være galt...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2007, 13:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Ravnen skrev:
Prøv med en JATO raket..

den skal nok få dig op.


Prøv at læse dette.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=18642

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2007, 14:11 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jul 2006, 15:58
Indlæg: 315
Måske sidder der noget skidt inde i din wastegate så den ikke kan lukke 100% tæt???

Mvh

Andy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2007, 22:19 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2006, 14:12
Indlæg: 45
Jeg har haft skildt wastegaten ad og den ser ikke brændt ud eller lign. pæn og jævn.

Jeg ved bare ikke hvor tæt den skal lukke?? snakker vi lige som en ventil i motoren så er den utæt!

Kan man repare sådan en? den virker på samme måde som den garret t25 turbo jeg har liggende.

Mvh Kent


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2007, 22:48 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2006, 14:12
Indlæg: 45
Opdatering:

næsten fri udstødning (en gennemstrømningspotte) og et freeflow filter i stedet for den org kasse. Vippearme svejst og slebet og ventilerne indstillet.

Nu lader den med 0,6-0,7 v. 2000 og 0,9 v.3500 :D
om wastegate er blokeret lukket eller sluttet til gør stadig ingen forskel.

Jeg er fint tilfreds ladetrykket og så hurtig det kommer, men jeg bliver ved med at tænke at der må være noget galt...

Mvh Kent


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team