Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 jun 2007, 11:16 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Hejsa,

Jeg har altid savnet lidt mere power i bremserne på de Uno Turbo'er jeg har haft, men efter montering af 6-stemplede Tarox kalibre på den nuværende, så er "problemet" blevet endnu tydeligere, specielt da den originale bare ikke leverer væske nok til kalibrene = Længere pedalvandring.

Er der nogen som har erfaring med forbedringer på dette område, så hører jeg meget gerne nærmere her om.!

Jeg har hovedcylinder og det hele liggende fra en Fiat Coupe 20VT liggende, den kører jo med 4-stemplede bremser, så den kan måske bruges?

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2007, 12:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hvis det er fordi du ikke vil skulle trykke så hårdt på pedalen var det måske en ide at kigge lidt på din bremseforstærker i stedet.

Hvis det er fordi du vil have din vandring på pedalen gjort kortere - Så skal du jo som du siger have en anden hovedecylinder på, MEN det vil så også betyde at der skal trykkes hårdere på pedalen for at opnå samme bremseeffekt, med mindre du selvfølgelig også får en kraftigere bremseforstærker på.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2007, 12:42 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Havneren skrev:
Hvis det er fordi du vil have din vandring på pedalen gjort kortere - Så skal du jo som du siger have en anden hovedecylinder på, MEN det vil så også betyde at der skal trykkes hårdere på pedalen for at opnå samme bremseeffekt, med mindre du selvfølgelig også får en kraftigere bremseforstærker på.


Det er begge dele jeg vil opnå her efter skiftet til Tarox'erne og jeg har da også bremseforstærkeren fra Coupé 2.0 20VT til at ligge også, så det ender nok med at blive testet med denne kombi på et tidspunkt..

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2007, 13:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
John Sahl skrev:
Havneren skrev:
Hvis det er fordi du vil have din vandring på pedalen gjort kortere - Så skal du jo som du siger have en anden hovedecylinder på, MEN det vil så også betyde at der skal trykkes hårdere på pedalen for at opnå samme bremseeffekt, med mindre du selvfølgelig også får en kraftigere bremseforstærker på.


Det er begge dele jeg vil opnå her efter skiftet til Tarox'erne og jeg har da også bremseforstærkeren fra Coupé 2.0 20VT til at ligge også, så det ender nok med at blive testet med denne kombi på et tidspunkt..

.


Hummm.... Tjaaa... Det bliver da nok løsningen så.

Mht. til de bremsekraftforstærkere, så snakker man jo om et forhold på dem. F.eks. 1:4 hvor den så forstærker dit pedaltryk med 4 gange. Måske du kunne finde noget data på dem du har og ellers siger diameteren jo noget om det - Jo større diameter nu mere forstærker den nok op.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2007, 13:29 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Havneren skrev:
Hummm.... Tjaaa... Det bliver da nok løsningen så.

Mht. til de bremsekraftforstærkere, så snakker man jo om et forhold på dem. F.eks. 1:4 hvor den så forstærker dit pedaltryk med 4 gange. Måske du kunne finde noget data på dem du har og ellers siger diameteren jo noget om det - Jo større diameter nu mere forstærker den nok op.


Bremseforstærkeren er _meget_ større fra Coupé 2.0 20VT end den der sidder standard på Uno Turboen, så jeg er ikke i tvivl om at det vil give en effekt, jeg er dog lidt i tvivl om hvor vidt lortet rent faktisk kan være der.

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2007, 16:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
John Sahl skrev:
Havneren skrev:
Hummm.... Tjaaa... Det bliver da nok løsningen så.

Mht. til de bremsekraftforstærkere, så snakker man jo om et forhold på dem. F.eks. 1:4 hvor den så forstærker dit pedaltryk med 4 gange. Måske du kunne finde noget data på dem du har og ellers siger diameteren jo noget om det - Jo større diameter nu mere forstærker den nok op.


Bremseforstærkeren er _meget_ større fra Coupé 2.0 20VT end den der sidder standard på Uno Turboen, så jeg er ikke i tvivl om at det vil give en effekt, jeg er dog lidt i tvivl om hvor vidt lortet rent faktisk kan være der.

.


Hehe... Jaaaa... Det er jo så den næste!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team