Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Boost control
Indlæg: 12 jun 2007, 22:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Har været ved at kigge lidt på boost controllere. Men kan ikke rigtig finde ud om f.eks. turbosmart e-boost kan finde ud af at lave lavere ladetryk i de første gear. De kunne jo være smart hvis den kunne det, så undgik man en masse hjulspind som jo bare er spildt.

Nogen der ved om man kan få en boostcontroller der kan det??

Eller er der nogen der har andre forslag til hvordan man får lavet lavere ladetryk i de lave gear??


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2007, 16:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2004, 21:26
Indlæg: 118
Geografisk sted: København
APEX-i AVC-R har den mulighed med forskelligt ladetryk efter hvad gear man køre i. Der er også en masse andre fede ting som feks den giver hurtigere tryk op til 1bar også de sidste 0,3 lidt langsomere og en masse andet.

_________________
/ NarkO


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2007, 08:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 239
Geografisk sted: København
Apexi , HKS , Greddy ... De har alle den funktion, men så er vi også oppe i noget dyrt legetøj, men klart pengende værd :twisted:

_________________
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2007, 10:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Ok. dem vil jeg gerne prøve at kiggelidt nærmere på. Ikke nogen der kender til Turbosmart E-boost. Smider lige et link:

http://www.jvk-tuning.dk/produkter/prod ... detryk.htm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2007, 10:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Krill skrev:
Ok. dem vil jeg gerne prøve at kiggelidt nærmere på. Ikke nogen der kender til Turbosmart E-boost. Smider lige et link:

http://www.jvk-tuning.dk/produkter/prod ... detryk.htm


Der står jo intern og EKSTERN trykaktivering - Det må dan altså kunne.. Men for satan hvor er den hunde dyr!!!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2007, 11:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 239
Geografisk sted: København
Den er meget dyr, vil mene at du kan finde en HSK EVC billiger og så kan den nok også mere, Ebay er altid godt ...

_________________
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2007, 11:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 239
Geografisk sted: København
http://cgi.ebay.co.uk/New-HKS-EVC-6-Ele ... dZViewItem

Den koster lige omkring 3300 kr med fragt og hele pivetøjet og så er den sprit nye

_________________
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2007, 11:17 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Jeg har sådan en djævel - kostbar og noget kompliceret.
Jeg har kun sat mig ind i de basale områder - ikke det du ønskede i starten med diff boost efter gear; men det kan den også idet
den kan styre 6 boost-grupper med hver sine indstillinger og så skifte sekventielt op mellem grupperne ved kontakt og formentlig også ved reg. af et vacum (gearskift). Manualen er på 50 sider.
Den har 2 basic menu grupper:
Første for generelle forhold som max overboost, alarmer, antal boost grupper og elektrisk ree-set af det hele når det går galt.
Anden for hver boostgruppe med
a)ønsket ladetryk (kode 00-99) - ud og test eller sæt den "live" på gaden eller i rullefelt
b) følsomhed (regulering af oversving)
c) gatetryk for start på åbning af WG
Det kræver nogle testkørsler før tingene hænger fornuftigt sammen.
Fordelen ved en boostcontroller som denne er, at man sætter tryk på det øverste kammer også, så varme, der vil få en al. stærk fjeder til at krybe i tryk elimineres. Desuden kan den sættes til at kompensere for en for lille turbo/IC ved at den ved høje omdrejninger øger trykket for at kompensere for et fald.
MEN der er folk, der på visse biler ikke har fået den til at virke - de nævnte een ved VAE i Slagelse, da vi i Audi klubben var til rulle-træf i lørdags - de mente også at visse fluktuationer med min på feltet kunne skyldes lignende problemer men det er ikke sikkert. Mitt diff spær var gået ud af indgreb så for/bag aksel kørte med hver sin hastighed og forvirrede rullefeltets omdrejningstæller.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2007, 21:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Ok. det lyder jo ret kompliceret. Ikke noget man bare lige laver i en håndevending. Tror jeg må vende det med folk der har mere forstand på det end mig, og har prøvet det før, for det lyder ikke så nemt. Men tak for de gode svar.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2007, 15:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Vems motorstyring har også mulighed for at styre ladetryk
om den er lige så god/ advanceret som ovenstående ved jeg ikke men den kan til gængæld meget mere, blandt andet styre din motor


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 68 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team