Boost control
Redaktør: Moderatorer
-
Krill
- Medlem
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Boost control
Har været ved at kigge lidt på boost controllere. Men kan ikke rigtig finde ud om f.eks. turbosmart e-boost kan finde ud af at lave lavere ladetryk i de første gear. De kunne jo være smart hvis den kunne det, så undgik man en masse hjulspind som jo bare er spildt.
Nogen der ved om man kan få en boostcontroller der kan det??
Eller er der nogen der har andre forslag til hvordan man får lavet lavere ladetryk i de lave gear??
Nogen der ved om man kan få en boostcontroller der kan det??
Eller er der nogen der har andre forslag til hvordan man får lavet lavere ladetryk i de lave gear??
-
Narko
- Medlem
- Indlæg: 118
- Tilmeldt: 23 feb 2004, 21:26
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
- Whosa
- Medlem
- Indlæg: 239
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
-
Krill
- Medlem
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Ok. dem vil jeg gerne prøve at kiggelidt nærmere på. Ikke nogen der kender til Turbosmart E-boost. Smider lige et link:
http://www.jvk-tuning.dk/produkter/prod ... detryk.htm
http://www.jvk-tuning.dk/produkter/prod ... detryk.htm
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Krill skrev:Ok. dem vil jeg gerne prøve at kiggelidt nærmere på. Ikke nogen der kender til Turbosmart E-boost. Smider lige et link:
http://www.jvk-tuning.dk/produkter/prod ... detryk.htm
Der står jo intern og EKSTERN trykaktivering - Det må dan altså kunne.. Men for satan hvor er den hunde dyr!!!
- Whosa
- Medlem
- Indlæg: 239
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
- Whosa
- Medlem
- Indlæg: 239
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
http://cgi.ebay.co.uk/New-HKS-EVC-6-Ele ... dZViewItem
Den koster lige omkring 3300 kr med fragt og hele pivetøjet og så er den sprit nye
Den koster lige omkring 3300 kr med fragt og hele pivetøjet og så er den sprit nye
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
Turbosmart E-boost II
Jeg har sådan en djævel - kostbar og noget kompliceret.
Jeg har kun sat mig ind i de basale områder - ikke det du ønskede i starten med diff boost efter gear; men det kan den også idet
den kan styre 6 boost-grupper med hver sine indstillinger og så skifte sekventielt op mellem grupperne ved kontakt og formentlig også ved reg. af et vacum (gearskift). Manualen er på 50 sider.
Den har 2 basic menu grupper:
Første for generelle forhold som max overboost, alarmer, antal boost grupper og elektrisk ree-set af det hele når det går galt.
Anden for hver boostgruppe med
a)ønsket ladetryk (kode 00-99) - ud og test eller sæt den "live" på gaden eller i rullefelt
b) følsomhed (regulering af oversving)
c) gatetryk for start på åbning af WG
Det kræver nogle testkørsler før tingene hænger fornuftigt sammen.
Fordelen ved en boostcontroller som denne er, at man sætter tryk på det øverste kammer også, så varme, der vil få en al. stærk fjeder til at krybe i tryk elimineres. Desuden kan den sættes til at kompensere for en for lille turbo/IC ved at den ved høje omdrejninger øger trykket for at kompensere for et fald.
MEN der er folk, der på visse biler ikke har fået den til at virke - de nævnte een ved VAE i Slagelse, da vi i Audi klubben var til rulle-træf i lørdags - de mente også at visse fluktuationer med min på feltet kunne skyldes lignende problemer men det er ikke sikkert. Mitt diff spær var gået ud af indgreb så for/bag aksel kørte med hver sin hastighed og forvirrede rullefeltets omdrejningstæller.
Jeg har kun sat mig ind i de basale områder - ikke det du ønskede i starten med diff boost efter gear; men det kan den også idet
den kan styre 6 boost-grupper med hver sine indstillinger og så skifte sekventielt op mellem grupperne ved kontakt og formentlig også ved reg. af et vacum (gearskift). Manualen er på 50 sider.
Den har 2 basic menu grupper:
Første for generelle forhold som max overboost, alarmer, antal boost grupper og elektrisk ree-set af det hele når det går galt.
Anden for hver boostgruppe med
a)ønsket ladetryk (kode 00-99) - ud og test eller sæt den "live" på gaden eller i rullefelt
b) følsomhed (regulering af oversving)
c) gatetryk for start på åbning af WG
Det kræver nogle testkørsler før tingene hænger fornuftigt sammen.
Fordelen ved en boostcontroller som denne er, at man sætter tryk på det øverste kammer også, så varme, der vil få en al. stærk fjeder til at krybe i tryk elimineres. Desuden kan den sættes til at kompensere for en for lille turbo/IC ved at den ved høje omdrejninger øger trykket for at kompensere for et fald.
MEN der er folk, der på visse biler ikke har fået den til at virke - de nævnte een ved VAE i Slagelse, da vi i Audi klubben var til rulle-træf i lørdags - de mente også at visse fluktuationer med min på feltet kunne skyldes lignende problemer men det er ikke sikkert. Mitt diff spær var gået ud af indgreb så for/bag aksel kørte med hver sin hastighed og forvirrede rullefeltets omdrejningstæller.