Boost control

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Krill
Medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Boost control

#1 Indlæg af Krill »

Har været ved at kigge lidt på boost controllere. Men kan ikke rigtig finde ud om f.eks. turbosmart e-boost kan finde ud af at lave lavere ladetryk i de første gear. De kunne jo være smart hvis den kunne det, så undgik man en masse hjulspind som jo bare er spildt.

Nogen der ved om man kan få en boostcontroller der kan det??

Eller er der nogen der har andre forslag til hvordan man får lavet lavere ladetryk i de lave gear??
Narko
Medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 23 feb 2004, 21:26
Geografisk sted: København
Kontakt:

#2 Indlæg af Narko »

APEX-i AVC-R har den mulighed med forskelligt ladetryk efter hvad gear man køre i. Der er også en masse andre fede ting som feks den giver hurtigere tryk op til 1bar også de sidste 0,3 lidt langsomere og en masse andet.
/ NarkO
Brugeravatar
Whosa
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København

#3 Indlæg af Whosa »

Apexi , HKS , Greddy ... De har alle den funktion, men så er vi også oppe i noget dyrt legetøj, men klart pengende værd :twisted:
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !
Krill
Medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#4 Indlæg af Krill »

Ok. dem vil jeg gerne prøve at kiggelidt nærmere på. Ikke nogen der kender til Turbosmart E-boost. Smider lige et link:

http://www.jvk-tuning.dk/produkter/prod ... detryk.htm
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#5 Indlæg af Havneren »

Krill skrev:Ok. dem vil jeg gerne prøve at kiggelidt nærmere på. Ikke nogen der kender til Turbosmart E-boost. Smider lige et link:

http://www.jvk-tuning.dk/produkter/prod ... detryk.htm


Der står jo intern og EKSTERN trykaktivering - Det må dan altså kunne.. Men for satan hvor er den hunde dyr!!!
Brugeravatar
Whosa
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København

#6 Indlæg af Whosa »

Den er meget dyr, vil mene at du kan finde en HSK EVC billiger og så kan den nok også mere, Ebay er altid godt ...
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !
Brugeravatar
Whosa
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København

#7 Indlæg af Whosa »

http://cgi.ebay.co.uk/New-HKS-EVC-6-Ele ... dZViewItem

Den koster lige omkring 3300 kr med fragt og hele pivetøjet og så er den sprit nye
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

Turbosmart E-boost II

#8 Indlæg af audi_claus »

Jeg har sådan en djævel - kostbar og noget kompliceret.
Jeg har kun sat mig ind i de basale områder - ikke det du ønskede i starten med diff boost efter gear; men det kan den også idet
den kan styre 6 boost-grupper med hver sine indstillinger og så skifte sekventielt op mellem grupperne ved kontakt og formentlig også ved reg. af et vacum (gearskift). Manualen er på 50 sider.
Den har 2 basic menu grupper:
Første for generelle forhold som max overboost, alarmer, antal boost grupper og elektrisk ree-set af det hele når det går galt.
Anden for hver boostgruppe med
a)ønsket ladetryk (kode 00-99) - ud og test eller sæt den "live" på gaden eller i rullefelt
b) følsomhed (regulering af oversving)
c) gatetryk for start på åbning af WG
Det kræver nogle testkørsler før tingene hænger fornuftigt sammen.
Fordelen ved en boostcontroller som denne er, at man sætter tryk på det øverste kammer også, så varme, der vil få en al. stærk fjeder til at krybe i tryk elimineres. Desuden kan den sættes til at kompensere for en for lille turbo/IC ved at den ved høje omdrejninger øger trykket for at kompensere for et fald.
MEN der er folk, der på visse biler ikke har fået den til at virke - de nævnte een ved VAE i Slagelse, da vi i Audi klubben var til rulle-træf i lørdags - de mente også at visse fluktuationer med min på feltet kunne skyldes lignende problemer men det er ikke sikkert. Mitt diff spær var gået ud af indgreb så for/bag aksel kørte med hver sin hastighed og forvirrede rullefeltets omdrejningstæller.
Krill
Medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#9 Indlæg af Krill »

Ok. det lyder jo ret kompliceret. Ikke noget man bare lige laver i en håndevending. Tror jeg må vende det med folk der har mere forstand på det end mig, og har prøvet det før, for det lyder ikke så nemt. Men tak for de gode svar.
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#10 Indlæg af ae86 »

Vems motorstyring har også mulighed for at styre ladetryk
om den er lige så god/ advanceret som ovenstående ved jeg ikke men den kan til gængæld meget mere, blandt andet styre din motor
Besvar