Nu ro på der! Forstå mig nu ret, en ventil i plenumkammeret, og det er før karburatorene!
Nu er det måske lidt anderledes på jeres biler, end her på en motorcykel?
Jeg skal op på 5-6000omdr før der kommer tryk på!
Her skal der jo bruges en del luft!
Jeg forklarer lige hvad den gør...
Når jeg køreri lave omdr og vrider rullen rundt(giver gas) sker der det at blandingen bliver alt for fed! Den ligger lige omkring 10:1 og det har den stakkels motor noget svært ved at omsætte til noget fornuftigt!
Det jeg mener der sker er, at motoren suger vacum i hele indsugningen!
Prøv at tækne hvor lang vej den skal trække luften fra! Turbo, slanger, intercooler og igen slange! Jeg tror den bliver kvælt!
Min teori er så ved at give den en ventil i plenumkammeret, kan motoren suge alt det luft den skal bruge, men så snart der kommer ladetryk lukker ventilen, og bliver holdt lukkert af trykket!
Jeg har læst om en der selv havde bygget en ventil, og den flyttede ladetrykket til at komme 1000omdr før!
Efter hvad jeg har læst mit til, lavede han den første ventil af en membran fra en 2-takt 500ccm crosser.
Den han har på nu er en der ligner lidt af hvad vi kender fra topstykket, uden helt at være det...
