Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 22:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2007, 19:27 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Selvfølgelig skal sikkerhed være iorden.Men brian's MK4 har alt, bur, skjold over svinghjul, brandslukning, faldskærm, køredragt, sele, ja alt simpelhen, hvad skal manden dog gøre for at må fyre lortet af, syntes det er latterligt...


Han skal jo bare fyre den af til det rigtige arrangement. Det varer jo ikke længe før muligheden er for at køre ligeså tosset stærkt som han kan.
Så hvad han skal gøre? Well, ganske simpelt: Køre præcist tæt nok på det aktuelle breakout for banen. Hans godkendelse var det maksiamle banen kunne klare, med det aktuelle beredskab. Det er hverken Brian eller bilen der er problemet, men derimod at bilen kom til at køre hurtigere end det aktuelle breakout.
Dette breakout kan jo omgåes ved at lade bilen trille ud af stage når starten går, og så lave en ny start en meter ude.....:-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2007, 19:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Wildert skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Wildert, det er jo ikke det samme, MK4 er jo lovlig nok til den klasse inden han kører, det er din ikke, kan ikke se hvorfor du sammenligner det..


Hans bil er for hurtig til klassen - så er den da ikke lovlig. Hvori består forskellen?

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Tror bare DHB må indse at det er slut med hurtige biler der, og alle de hurtige må begynde og deltage der hvor der må køres hurtigt...


Det er så en helt anden snak kan man sige. Men de rigtigt hurtige (under 10) får jo kun lov at køre andre steder (indenfor DK i hvert fald) hvis de opfylder kravene - og så kan de køre til DHB alligevel.
Mig bekendt var der ikke nogen grænse for at måtte køre hurtigere end 10 sekunder (jeg vil meget gerne modbevises her - for jeg er ikke 100% sikker på at jeg husker ret) som sådan - man skulle blot overholde sikkerhedskravene. Så var den sådan set ikke længere...

Jeg må tilstå at jeg stadig ikke ser problemet...


Husk nu at det i dette tilfælde ikke var bilen der begrænsede Brian, men derimod hvor mange penge man ville bruge på sikkerhed. Prisen på sikkerhedsberedskabet gjorde at DHB satte breakout på hhv 11/10/9,7 sekunder.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2007, 19:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Wildert skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Wildert, det er jo ikke det samme, MK4 er jo lovlig nok til den klasse inden han kører, det er din ikke, kan ikke se hvorfor du sammenligner det..


Hans bil er for hurtig til klassen - så er den da ikke lovlig. Hvori består forskellen?

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Tror bare DHB må indse at det er slut med hurtige biler der, og alle de hurtige må begynde og deltage der hvor der må køres hurtigt...


Det er så en helt anden snak kan man sige. Men de rigtigt hurtige (under 10) får jo kun lov at køre andre steder (indenfor DK i hvert fald) hvis de opfylder kravene - og så kan de køre til DHB alligevel.
Mig bekendt var der ikke nogen grænse for at måtte køre hurtigere end 10 sekunder (jeg vil meget gerne modbevises her - for jeg er ikke 100% sikker på at jeg husker ret) som sådan - man skulle blot overholde sikkerhedskravene. Så var den sådan set ikke længere...

Jeg må tilstå at jeg stadig ikke ser problemet...


Ja men er din bil ikke ulovlig til overhovet deltage i klassen, så jo der er forskellen..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2007, 19:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HenrikGM skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Selvfølgelig skal sikkerhed være iorden.Men brian's MK4 har alt, bur, skjold over svinghjul, brandslukning, faldskærm, køredragt, sele, ja alt simpelhen, hvad skal manden dog gøre for at må fyre lortet af, syntes det er latterligt...


Han skal jo bare fyre den af til det rigtige arrangement. Det varer jo ikke længe før muligheden er for at køre ligeså tosset stærkt som han kan.
Så hvad han skal gøre? Well, ganske simpelt: Køre præcist tæt nok på det aktuelle breakout for banen. Hans godkendelse var det maksiamle banen kunne klare, med det aktuelle beredskab. Det er hverken Brian eller bilen der er problemet, men derimod at bilen kom til at køre hurtigere end det aktuelle breakout.
Dette breakout kan jo omgåes ved at lade bilen trille ud af stage når starten går, og så lave en ny start en meter ude.....:-)


Snakkede med brian, han var lige glad med titel, ville bare gerne vise hvad bilen kan.
Helt sikkert han deltager der hvor der køres stærkt, eller kører til sverige som sidste år..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2007, 19:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HenrikGM skrev:
Wildert skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Wildert, det er jo ikke det samme, MK4 er jo lovlig nok til den klasse inden han kører, det er din ikke, kan ikke se hvorfor du sammenligner det..


Hans bil er for hurtig til klassen - så er den da ikke lovlig. Hvori består forskellen?

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Tror bare DHB må indse at det er slut med hurtige biler der, og alle de hurtige må begynde og deltage der hvor der må køres hurtigt...


Det er så en helt anden snak kan man sige. Men de rigtigt hurtige (under 10) får jo kun lov at køre andre steder (indenfor DK i hvert fald) hvis de opfylder kravene - og så kan de køre til DHB alligevel.
Mig bekendt var der ikke nogen grænse for at måtte køre hurtigere end 10 sekunder (jeg vil meget gerne modbevises her - for jeg er ikke 100% sikker på at jeg husker ret) som sådan - man skulle blot overholde sikkerhedskravene. Så var den sådan set ikke længere...

Jeg må tilstå at jeg stadig ikke ser problemet...


Husk nu at det i dette tilfælde ikke var bilen der begrænsede Brian, men derimod hvor mange penge man ville bruge på sikkerhed. Prisen på sikkerhedsberedskabet gjorde at DHB satte breakout på hhv 11/10/9,7 sekunder.


HEHE ja 11/10 og så lige pludselig 9,7 og ikke bare 9 rent..
Syntes det er mærkeligt

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2007, 19:50 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
møffe skrev:
[

nu er jeg ikke en af de personer der har råd til legetøj og en til hverdag i sådan en kaliber at jeg kan deltage på højt plan. det kom jeg igang med at køre Qmile for sent til. og jeg har på fornemmelsen at der er mange der har det ligesom mig. derfor er bur et lidt dyrt købt sikkerhedsudstyr. (til min koster en ca 10K ) og bilen skal bruges tildagligt. nu ved jeg ikke med andre MEN at køre til LeMans i en bil med stålstænger på kryds og tværs er nok noget de fleste bliver træt af.

.


Hej Møffe.
Det behøver nu ikke være så pokkers dyrt med det bur.
Hvis du kigger lidt nærmere på hvad DASU godkender i teknisk kontrol til DHB, så kan du sagtens lave dit eget bur ud af noget kasseret staldinventar. Find noget tilfældigt rund rør, med en tilfældig godstykkelse og nogle bøjninger og mur det sammen, så det ligner et bur(bøjle), og tilsæt nogle stumper rundjern rundt om din kardanaksel, så er din bil godkendt til at køre 10sekunder til DHB. Hvis du så vil være HELT vild, så mangler du en køredragt, så kan du også køre 9,7sek.
Det er milevidt fra det bur til 10k du kan købe til din bil, men det er det der skal til i DASU/DHB regi for at må køre stærkt.(vanvittigt nok!!).

Hvis du vil nøjes med en bøjle og kan nøjes med breakout på 11sekunder, så er det det mest utrolige DASU/DHB har godkendt denne gang. Noget du kan få den lokale smed til at kaste sammen for 500 kr.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2007, 19:57 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
[
HEHE ja 11/10 og så lige pludselig 9,7 og ikke bare 9 rent..
Syntes det er mærkeligt



Ja, en god grund til at denne debat skulle frem i lyset, og derfor jeg startede den i sin tid.

Det er meget væsentligt i denne debat at der nu findes mindst 3 forskellige reglementer:

Streetrace med breakout på 11sekunder.

Dragrace uden breakout(dog iflg ET reglementet)

Og så dette mystiske reglement under DHB. Man har taget nogle få ting ud af ET reglementet som feks Bur. Buret bliver så godkendt uanset om det er et godkendt bur til mange penge, eller om det er et kanariebur.

Ialt 3 reglementer. To letforståelige, og så et meget besynderligt reglement, som nærmest er en parodi på de to første. Måske det er meningen, hvem ved. Men Vi skal have debatten omkring hvad breakout man mener er rimelig(husk at det skal kunne lade sig gøre at arrangere det!)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2007, 19:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HenrikGM skrev:
møffe skrev:
[

nu er jeg ikke en af de personer der har råd til legetøj og en til hverdag i sådan en kaliber at jeg kan deltage på højt plan. det kom jeg igang med at køre Qmile for sent til. og jeg har på fornemmelsen at der er mange der har det ligesom mig. derfor er bur et lidt dyrt købt sikkerhedsudstyr. (til min koster en ca 10K ) og bilen skal bruges tildagligt. nu ved jeg ikke med andre MEN at køre til LeMans i en bil med stålstænger på kryds og tværs er nok noget de fleste bliver træt af.

.


Hej Møffe.
Det behøver nu ikke være så pokkers dyrt med det bur.
Hvis du kigger lidt nærmere på hvad DASU godkender i teknisk kontrol til DHB, så kan du sagtens lave dit eget bur ud af noget kasseret staldinventar. Find noget tilfældigt rund rør, med en tilfældig godstykkelse og nogle bøjninger og mur det sammen, så det ligner et bur(bøjle), og tilsæt nogle stumper rundjern rundt om din kardanaksel, så er din bil godkendt til at køre 10sekunder til DHB. Hvis du så vil være HELT vild, så mangler du en køredragt, så kan du også køre 9,7sek.
Det er milevidt fra det bur til 10k du kan købe til din bil, men det er det der skal til i DASU/DHB regi for at må køre stærkt.(vanvittigt nok!!).

Hvis du vil nøjes med en bøjle og kan nøjes med breakout på 11sekunder, så er det det mest utrolige DASU/DHB har godkendt denne gang. Noget du kan få den lokale smed til at kaste sammen for 500 kr.


Er DASU regler om bur ikke det samme som inden for rally, hvis ja, så er det ikke bare finde noget tilfældig rør og mure det sammen..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2007, 20:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er nok næmere hvad DHB har købt sig til af godkendelser, af DASU.
Da der selv på en folkeracer er krav på stålkvalitet, og rørtykkelse.
og hvordan de er smedet sammen.
Penge taler måske :roll:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2007, 20:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Her er mine kommentarer til DHB 2007:
http://www.efterz.com/dhb07.asp :reading:

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team