Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 21:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2007, 21:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Møffe at dømme en bil sikker på dens tophastighed som standart model.
Det er total volapyk.
Den er ikke designet til at køre ind i noget der står fast med 240 km/t.
Hvis den gør er personerne i bilen relativt sikre på at være døde.
180 km/t er nok det samme, men hvis man er heldig overlever man.
Biler er designet til et minimums krav, og sikkerhedskravet gives af de gældende crash test, ikke af bilens potentielle tophastighed.

Men debatten burde føres et andet sted og ikke her.

Her bør man kun lykønske FALFA med at det kun blev små materielle skader.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2007, 21:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Morten VJ skrev:
Her bør man kun lykønske FALFA med at det kun blev små materielle skader.


Du har ret! Og "tillykke" (eller hvad vi skal kalde det) med det!

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2007, 03:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
jeg mener heller ikke denne debat behøver skrives her. den nænvte tråd under tuning er beregnet til det...... det her er L A N G T fra ment som hvad sagde jeg. men mere som hav mod til at tage stilling! MVH søren ejer af p100 ford med beregnet tophastighed på 380kmt........ (ikke egnet for afprøvning...)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2007, 07:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
lqs skrev:
MVH søren ejer af p100 ford med beregnet tophastighed på 380kmt........ (ikke egnet for afprøvning...)


HAHA!!! Den skal sku nok kunne løbe tælleren ud i sidste gear også... En KOMPLET tåbelig ide at prøve det af - Det ville uden tvivl koste både føre og passager livet!!!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jun 2007, 22:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
lqs skrev:
MVH søren ejer af p100 ford med beregnet tophastighed på 380kmt........ (ikke egnet for afprøvning...)


hehe det lyder sq da lidt mere end almindeligt spændende ??? er det en vi får se til holeby med bremseskærme og der ganze molevitten ?? :lol:

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2007, 16:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
luske skrev:
lqs skrev:
MVH søren ejer af p100 ford med beregnet tophastighed på 380kmt........ (ikke egnet for afprøvning...)


hehe det lyder sq da lidt mere end almindeligt spændende ??? er det en vi får se til holeby med bremseskærme og der ganze molevitten ?? :lol:

MVH Luske


Bremseskærme??
Jeg kender ingen gadebiler der kører med bremseskærme, og det er jo ikke et krav, så hvorfor dog montere sådan noget gejl? Kan man ikke bare køre så stærkt man vil, i så vildt et køretøj som man kan bygge??

Se, det var jo en provokation, ligesom bilen er en lodret opfordring til at deltage i 10sekunders diskussionen.
Bilen kan uden tvivl accelerere indtil den bogstaveligt talt flyver af helv.... til. Hvis man overværer en rulning på felt, så stiller man ikke spørgsmål mere. Hverken Havneren, Natmekanikeren, eller undertegnede tør stå i SAMME RUM SOM FELTET! når bilen rulles. Selv Søren er lidt betænkelig når motoren "siger grumme lyde". Kan den køre til et streetrace arrangement?

Fortsæt diskusionen i 10sek. tråden!!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2007, 06:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Indlæg: 678
Geografisk sted: Nordjylland
@ Brian

Nu er du jo grundlæggende af den opfattelse at streetrace er en motorsport uden mål og indhold - som slet ikke kan sammenlignes med den meget avancerede og krævende klubrally sport - og fuld respekt for det (jeg ved at du kan tåle ironien) :wink:

Men at henvise til at vi streetracere skal underlægge os DASU regler og dermed er alle problemerne pist forsvundet er bare for naivt, og som alle andre bedrevidende kritikkere af streetrace sporten, kan jeg kun anbefale dig at komme ud til et af de streerace arrangementer der afvikles bl.a. på Holeby, Lindtorp og Sindal, så tror jeg du vil sige Wauv - det har de dælme styr på.

Så kan vi jo samtidig mødes og se nogle billeder og film som jeg har taget til DASU arrangementer - bl.a. har jeg nogle "flotte" billeder med ung mor som går en tur med sin 3 årrig datter ude midt på banen til et klubrally arrangement.

/Hartvig

_________________
ADtrailer Lej en LED storskærm !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2007, 08:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Hartvig skrev:
Nu er du jo grundlæggende af den opfattelse at streetrace er en motorsport uden mål og indhold - som slet ikke kan sammenlignes med den meget avancerede og krævende klubrally sport - og fuld respekt for det (jeg ved at du kan tåle ironien) :wink:


Jeg kan tåle ironien ja - men det er nu også en grov overdrivelse.
Jeg har fuldt respekt for lige-ud-race - men det er bare ikke noget for mig. Der er for - relativt - lidt kompleksitet i selve køreoplevelsen, og meget fokus på bilens teknik. Det er ikke lige min kop te - og slet ikke lige noget for min pengepung :-).
Så snart vejen svinger begynder man at kunne komme langt med bare at bruge hovedet - og det er gratis :-).
Der er ved gud masser af køreteknik i lige-ud-race - men det er mere med fokus på timing som det næsten altafgørende i en hurtig bil. Timing er også vigtig i motorsport med snoede baner, men planlægning af kørslen osv. er mindst lige så vigtigt.

Citat:
Men at henvise til at vi streetracere skal underlægge os DASU regler og dermed er alle problemerne pist forsvundet er bare for naivt, og som alle andre bedrevidende kritikkere af streetrace sporten, kan jeg kun anbefale dig at komme ud til et af de streerace arrangementer der afvikles bl.a. på Holeby, Lindtorp og Sindal, så tror jeg du vil sige Wauv - det har de dælme styr på.


Well, jeg tror faktisk på at arrangørerne har rimeligt godt styr på deres arrangementer indenfor de reglementer de udstikker.
Men jeg tror fortsat ikke på at reglementerne dækker langt nok...
So far er vi heldige at der ikke er sket de helt store ulykker og ting hvor man kan henvise til at reglementet er for slattent - ergo ingen problemer...

Hvad jeg ville synes var enormt ærgeligt, var at vi pludseligt kom til at stå med en ulykke med en uheldig udgang (dødelig i værste fald) som kunne være undgået eller begrænset med strammere reglementer.
For du og jeg ved udmærket godt hvad Hr. og Fru Hakkebøf ude bag 32-tommeren vil synes om det - og så ved du udmærket også godt hvordan politikerne på Borgen og rundt omkring på rådhusene vil forholde sig til streetrace.
Det er IKKE godt for nogen...

Reglementerne som de er i dag forslår til at dække at 99% af de biler der deltager i dag, kan deltage forsvarligt.
Men jeg mener personligt at de resterende stadig - for alles skyld - bør være dækket af et reglement som gør det forsvarligt at køre i dem. Læg dertil at det kommer kun til at gå hurtigere - så hvis reglementerne står stille, så vil en større del af bilerne under de nuværende reglementer ikke kunne deltage på en - efter min mening - forsvarlig måde => større risiko.

Jeg er sådan set inderligt ligeglad med om der står DASU, FIA, USAD, DHB eller noget helt femte på forsiden af det reglement - de rent sikkerhedsmæssige krav der stilles til bilerne og dem der kører dem er IMO IKKE høje nok til at de hurtige biler kan køre forsvarligt på 402 meter. Læg dertil at banerne heller ikke nødvendigvis altid er det.
DASU har bare et fornuftigt bud på f.eks. ting som bur, tøj osv. som jeg mener bør tages seriøst for de hurtige biler. De er 100% bedre end de krav der stilles i dag til de hurtige biler - for der stilles ingen krav...

Citat:
Så kan vi jo samtidig mødes og se nogle billeder og film som jeg har taget til DASU arrangementer - bl.a. har jeg nogle "flotte" billeder med ung mor som går en tur med sin 3 årrig datter ude midt på banen til et klubrally arrangement.


Jamen jeg har da også oplevet at komme om et hjørne og se en mand i øjnene der stod midt på prøven - "liiiige på vej over".
Jeg kan da også historier af den slag sfra lige-ud-løb - men det er sådan set ikke pointen. Alt i alt mener jeg netop at officials gør et rimeligt fornuftigt stykke arbejde indenfor begge grene for at holde orden på tilskuerne.
Men det hjælper altså ikke på deltagernes sikkerhed som sådan - og jeg mener ikke at den er nok i fokus....

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2007, 16:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Indlæg: 678
Geografisk sted: Nordjylland
Wildert skrev:
Hartvig skrev:
Nu er du jo grundlæggende af den opfattelse at streetrace er en motorsport uden mål og indhold - som slet ikke kan sammenlignes med den meget avancerede og krævende klubrally sport - og fuld respekt for det (jeg ved at du kan tåle ironien) :wink:


Jeg kan tåle ironien ja - men det er nu også en grov overdrivelse.
Jeg har fuldt respekt for lige-ud-race - men det er bare ikke noget for mig. Der er for - relativt - lidt kompleksitet i selve køreoplevelsen, og meget fokus på bilens teknik. Det er ikke lige min kop te - og slet ikke lige noget for min pengepung :-).
Så snart vejen svinger begynder man at kunne komme langt med bare at bruge hovedet - og det er gratis :-).
Der er ved gud masser af køreteknik i lige-ud-race - men det er mere med fokus på timing som det næsten altafgørende i en hurtig bil. Timing er også vigtig i motorsport med snoede baner, men planlægning af kørslen osv. er mindst lige så vigtigt.

Citat:
Men at henvise til at vi streetracere skal underlægge os DASU regler og dermed er alle problemerne pist forsvundet er bare for naivt, og som alle andre bedrevidende kritikkere af streetrace sporten, kan jeg kun anbefale dig at komme ud til et af de streerace arrangementer der afvikles bl.a. på Holeby, Lindtorp og Sindal, så tror jeg du vil sige Wauv - det har de dælme styr på.


Well, jeg tror faktisk på at arrangørerne har rimeligt godt styr på deres arrangementer indenfor de reglementer de udstikker.
Men jeg tror fortsat ikke på at reglementerne dækker langt nok...
So far er vi heldige at der ikke er sket de helt store ulykker og ting hvor man kan henvise til at reglementet er for slattent - ergo ingen problemer...

Hvad jeg ville synes var enormt ærgeligt, var at vi pludseligt kom til at stå med en ulykke med en uheldig udgang (dødelig i værste fald) som kunne være undgået eller begrænset med strammere reglementer.
For du og jeg ved udmærket godt hvad Hr. og Fru Hakkebøf ude bag 32-tommeren vil synes om det - og så ved du udmærket også godt hvordan politikerne på Borgen og rundt omkring på rådhusene vil forholde sig til streetrace.
Det er IKKE godt for nogen...

Reglementerne som de er i dag forslår til at dække at 99% af de biler der deltager i dag, kan deltage forsvarligt.
Men jeg mener personligt at de resterende stadig - for alles skyld - bør være dækket af et reglement som gør det forsvarligt at køre i dem. Læg dertil at det kommer kun til at gå hurtigere - så hvis reglementerne står stille, så vil en større del af bilerne under de nuværende reglementer ikke kunne deltage på en - efter min mening - forsvarlig måde => større risiko.

Jeg er sådan set inderligt ligeglad med om der står DASU, FIA, USAD, DHB eller noget helt femte på forsiden af det reglement - de rent sikkerhedsmæssige krav der stilles til bilerne og dem der kører dem er IMO IKKE høje nok til at de hurtige biler kan køre forsvarligt på 402 meter. Læg dertil at banerne heller ikke nødvendigvis altid er det.
DASU har bare et fornuftigt bud på f.eks. ting som bur, tøj osv. som jeg mener bør tages seriøst for de hurtige biler. De er 100% bedre end de krav der stilles i dag til de hurtige biler - for der stilles ingen krav...

Citat:
Så kan vi jo samtidig mødes og se nogle billeder og film som jeg har taget til DASU arrangementer - bl.a. har jeg nogle "flotte" billeder med ung mor som går en tur med sin 3 årrig datter ude midt på banen til et klubrally arrangement.


Jamen jeg har da også oplevet at komme om et hjørne og se en mand i øjnene der stod midt på prøven - "liiiige på vej over".
Jeg kan da også historier af den slag sfra lige-ud-løb - men det er sådan set ikke pointen. Alt i alt mener jeg netop at officials gør et rimeligt fornuftigt stykke arbejde indenfor begge grene for at holde orden på tilskuerne.
Men det hjælper altså ikke på deltagernes sikkerhed som sådan - og jeg mener ikke at den er nok i fokus....


Enig i hvert et ord - det hjælper jo altid at få lov til at uddybe sine synspunkter :D

/Hartvig

_________________
ADtrailer Lej en LED storskærm !


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team