Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 20:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Er der en venlig sjæl som har adgang til nummeret på ham her???.

http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/Sh ... 0&source=2

Mvh Henrik

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ikast, verdens navle
host host.... :roll:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Om jeg fatter der er nogen der kan få ondt i røven af at der er en der spørg til et nr. på bilbasen eller DBA... Hvis man alligevel betaler års aboment, så koster det da ik extra et finde et nr. mere, og det tager max 5 min.

Og hvis man ik gider så lad da være med at skrive noget...

Min kontakt til bilbasen er ikke online lige nu, så har ik adgang til nummeret.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
klyfax skrev:
Om jeg fatter der er nogen der kan få ondt i røven af at der er en der spørg til et nr. på bilbasen eller DBA... Hvis man alligevel betaler års aboment, så koster det da ik extra et finde et nr. mere, og det tager max 5 min.

Og hvis man ik gider så lad da være med at skrive noget...

Det er måske mere fordi man får ondt i bagdelen over det urimelige i at man forhindrer Bilbasen i at tjene penge på deres vare.
Jeg vil ikke gå så langt som til at sige at det er tyveri - men man begynder at bestemme over Bilbasen hvor meget de må tjene på de varer de sælger... er det rimeligt?

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Har du da penge i bilbasen? For du ik rabat via kammerater til ting og sager? Fratager du så ik en fortjenste til din kammerats chef? Hvad ville du helst? Betale 400 kr for et syn, eller betale 250 kr et andet sted?

Det er de færreste der går ud i byen og siger at man skal have det dyreste af det dyreste, fordi man er bange for at pågældene firma er ved at gå konkurs, når man kan gå 500 meter længere ned af gaden og købe det til en billigere penge.

Sagt på en anden måde Wildert, det var godt nok den tameste kommentar jeg længe har hørt...

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem

klyfax skrev:
Har du da penge i bilbasen?

Øh næh - skal jeg da have det for at have en holdning til moral?

Citat:
For du ik rabat via kammerater til ting og sager? Fratager du så ik en fortjenste til din kammerats chef? Hvad ville du helst? Betale 400 kr for et syn, eller betale 250 kr et andet sted?

Jeg mener ikke at vide at jeg får "uautoriseret rabat" - altså at en kammerat sælger billigere end han har lov til.
Generelt henter jeg faktisk mest min rabat på at spørge til der hvor jeg handler - lige ud af landevejen. Om ham jeg handler med har lov til at give den rabat han evt. måtte indvilge i ved jeg naturligvis ikke - men det er en sag mellem ham og hans arbejdsgiver. Der er trods alt ikke tale om at jeg går ind og henter én vare i butikken og bare lader være med at betale for den...
Så nej, der er generelt ikke noget svindel - det må vel blive svaret på dit spørgsmål....

Citat:
Det er de færreste der går ud i byen og siger at man skal have det dyreste af det dyreste, fordi man er bange for at pågældene firma er ved at gå konkurs, når man kan gå 500 meter længere ned af gaden og købe det til en billigere penge.

Det er da den tammeste (hvis vi skal blive i det tillægsord) sammenligning jeg har hørt endnu. Jeg stemmer ikke for at Bilbasen bare skal have flest muligt penge for deres services. Jeg stemmer bare for at de får en fair chance - lige som alle andre skal have det - for at bevise at de er konkurrencedygtige.
Det er altså deres vare - derfor er det også deres privilegie at bestemme hvad det skal koste. Hvis du mener det er for dyrt, så har du min fulde velsignelse til at gå i gang med at prutte med dem hvis det skulle være, alternativt kan du jo handle et andet sted. Det er klart at Bilbasen mister forretning uanset hvad - men det har de jo så deres eget problem. Så er deres koncept ikke bæredygtigt i forhold til markedet - og sådan fungerer det i et samfund der kører efter markedsvilkår.

Hvad det derimod ikke kører efter er Robin Hood-metoder hvor den enkelte selv kan bestemme om han synes at det er rimeligt at betale for en andens vare eller ej....

Nu er det godt nok immaterielt dette her - dvs. at fordi én får telefonnummeret gratis af en anden så forsvinder det jo ikke fra Bilbasen - men det er sådan set den eneste forskel der er til decideret tyveri.
Men du afskærer dem stadig fra at tjene de penge de potentielt kunne - hvem skal betale dem?

Citat:
Sagt på en anden måde Wildert, det var godt nok den tameste kommentar jeg længe har hørt...

Ja jeg beklager hvis jeg besidder en smule moral.... det er åbenbart ikke populært hos dig...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Wildert skrev:
Øh næh - skal jeg da have det for at have en holdning til moral?

:mrgreen: nej selvfølgelig ikke...

Wildert skrev:
Jeg mener ikke at vide at jeg får "uautoriseret rabat" - altså at en kammerat sælger billigere end han har lov til.
Generelt henter jeg faktisk mest min rabat på at spørge til der hvor jeg handler - lige ud af landevejen. Om ham jeg handler med har lov til at give den rabat han evt. måtte indvilge i ved jeg naturligvis ikke - men det er en sag mellem ham og hans arbejdsgiver. Der er trods alt ikke tale om at jeg går ind og henter én vare i butikken og bare lader være med at betale for den...
Så nej, der er generelt ikke noget svindel - det må vel blive svaret på dit spørgsmål....

Nu det jo ik tyveri, da der er betalt for servicen.

Wildert skrev:
Det er da den tammeste (hvis vi skal blive i det tillægsord) sammenligning jeg har hørt endnu. Jeg stemmer ikke for at Bilbasen bare skal have flest muligt penge for deres services. Jeg stemmer bare for at de får en fair chance - lige som alle andre skal have det - for at bevise at de er konkurrencedygtige.
Det er altså deres vare - derfor er det også deres privilegie at bestemme hvad det skal koste. Hvis du mener det er for dyrt, så har du min fulde velsignelse til at gå i gang med at prutte med dem hvis det skulle være, alternativt kan du jo handle et andet sted. Det er klart at Bilbasen mister forretning uanset hvad - men det har de jo så deres eget problem. Så er deres koncept ikke bæredygtigt i forhold til markedet - og sådan fungerer det i et samfund der kører efter markedsvilkår.

Nej jeg mener skam ik det for dyrt, 82kr for 6 måneder er ik dyrt. Jeg bruger bare aldrig bilbasen da jeg har nok i mine egne 2 biler.

Wildert skrev:
Hvad det derimod ikke kører efter er Robin Hood-metoder hvor den enkelte selv kan bestemme om han synes at det er rimeligt at betale for en andens vare eller ej....

Nu er der jo betalt for servicen, så det er ik Robin Hood metoder.

Wildert skrev:
Nu er det godt nok immaterielt dette her - dvs. at fordi én får telefonnummeret gratis af en anden så forsvinder det jo ikke fra Bilbasen - men det er sådan set den eneste forskel der er til decideret tyveri.
Men du afskærer dem stadig fra at tjene de penge de potentielt kunne - hvem skal betale dem?

Nej de afskar dem selv da de lavede denne service, og mon ikke også de har tænkt på det inden de lavede dette?

Wildert skrev:
Ja jeg beklager hvis jeg besidder en smule moral.... det er åbenbart ikke populært hos dig...

Det har du helt ret i, jeg har ingen moral, når jeg kan vælge i mellem at betale eller at få det gratis igennem en kammerat. Men sådan er jeg :)

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
kan godt følge jer begge 2 her men hvis jeg vidste en kammerat havde adgang til nummeret kunne man jo lige så godt få ham til at finde det.

på den anden side hvis jeg har travlt står 16kr mig ikke i vejen for et godt tilbud..

det er den samme historie med downloading af musik på nettet (den lovlige slags self.. :roll: ) hvis jeg ikke kan finde hvad jeg søger på div søgemaskiner ligger tdc's musik shop mig ikke fjernt.. 8 kr kan du ingengang købe en is for ! så hvorfor være nærrig der ?

Titel:
Mester Medlem

klyfax skrev:
Nu det jo ik tyveri, da der er betalt for servicen.

Ja din kammerat har betalt for at han personligt har adgang... det er ligesom sådan det fungerer ik'?
Han har ikke købt sådan et dele-abonnement som han kan rende og give væk til Gud og Herman.
Prøv at læs betingelserne for køb af abonnement på deres hjemmeside - det samme gælder for f.eks. DBA.

Citat:
Wildert skrev:

Nu er der jo betalt for servicen, så det er ik Robin Hood metoder.

Der er betalt for et personligt abonnement til eget brug - ikke til at dele med andre... sjees....

Citat:
Nej de afskar dem selv da de lavede denne service, og mon ikke også de har tænkt på det inden de lavede dette?

Læs betingelserne... der kan du se lige præcis hvad de har tænkt sig...
Jeg kan evt. lige citere fra afsnit 5.5 fra deres forretningsforbindelser som man accepterer hver eneste gang man tilkøber sig adgang:

Bilbasens forretningsbetingelser afsnit 5.5 skrev:
Enhver form for overdragelse, kopiering eller spredning af annoncernes kontaktmateriale til tredje person udgør overtrædelse af Ophavsretsloven. Såfremt BilBasen bliver bekendt med brud på ovenstående licensregel, forbeholder vi os ret til at lukke din adgang til BilBasen.

Deres vare, deres betingelser, de bestemmer....

Citat:
Det har du helt ret i, jeg har ingen moral, når jeg kan vælge i mellem at betale eller at få det gratis igennem en kammerat. Men sådan er jeg :)

Altså ingen moral når det kommer til at betale eller snyde sælger... jamen det er helt fint. Det er trods alt rart at vide må man sige...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

grydesvamp skrev:
kan godt følge jer begge 2 her men hvis jeg vidste en kammerat havde adgang til nummeret kunne man jo lige så godt få ham til at finde det.

på den anden side hvis jeg har travlt står 16kr mig ikke i vejen for et godt tilbud..

det er den samme historie med downloading af musik på nettet (den lovlige slags self.. :roll: ) hvis jeg ikke kan finde hvad jeg søger på div søgemaskiner ligger tdc's musik shop mig ikke fjernt.. 8 kr kan du ingengang købe en is for ! så hvorfor være nærrig der ?

Nej 16 kr er slet ikke galt, det skulle heller ikke stoppe mig ved et godt tilbud.

Handler også en del på TDC musik shop..

Magnusssen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time