Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 08:52

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem

Det er nu tredje gang inden for 14dages tid at min bil pludselig går ud mens jeg kører og nægter at starte igen..
Første gang er jeg på vej hjem og pludselig går motoren ud. Efter nogle timer bliver nøglen tungere og tungere at dreje i tændingslåsen, for tilsidst slet ikke at kunne dreje. Jeg går derfor ud fra at det må være tændingslåsen, så denne udskiftes.. Bilen starter første gang og kører en 4 ture hvorefter:

Anden gang sker præcis det samme og denne gang undersøger jeg tændrør som ser lidt slidt ud, installerer derfor nogle nye. Da dette ikke afhjælper problemet tjekkes for gnist på cylindrene, hvilket ikke er tilfældet. Jeg tjekker for gnist fra tændspole og det sker ligeledes ikke. (Jeg skal vel bare tjekke med tændkablet monteret til tændspolen ligeledes som på kablerne til tændrørene..?) Da der ikke kommer gnist her og tændspolen ser rigtig slidt ud, udskiftes denne.. Bilen starter påny første gang og jeg kører en 3-4 ture i den hvorefter:

Tredje gang bilen går igen ud mens jeg kører og den er igen ikke til at starte.. wtf kan der være i vejen. Min sunde fornuft siger mig at det så må være kablerne til tændspolen som ikke leverer ordentligt.. Har også overvejet om det kan være tændkablet fra tændingsspolen som volder problemer.. Hvad mener I..? Er ved at gå ud af mit gode skind efterhånden..

Det skal bemærkes at tændkabler lige er udskiftet i januar, tændrør og tændingslås inden for en uges tid og tændspole idag...

Please help me..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vest Sjælland
hvilken bil snakker vi om her.......det ville hjælpe :grin:

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Haderslev
Bundstykket i din tændningslås er et godt sted at starte. Mvh Magnus

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ja hvad bil er det... evt. noget tændings modul der bliver for varmt??...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Nyt Medlem

Hej igen.. beklager svartiden, men har lige været på weekend med familien, så...

Sorry, my bad.. Det er en mazda 323 1.5 fra 1989. Har fået fortalt at modellen har følgende specs hvis det hjælper:
Citat:
1,5 BF fra 1989 er med karburator, elekronisk styret choker, Hitachi distributor ECM (kan sku ikke pludselig huske hvad det hedder på dansk). Tændings system: HEI

tinasmartin: Den vil heller ikke koldstarte hver gang efter det sker, først efter jeg har skiftet noget på den.. :wow:

Turbo mus: Så du ville pille beklædningen af omkring og teste med multimeter hvorledes der kommer spænding ved ignition bag på tændingslåsen når der forsøges at starte..?

[/quote]

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
så prøv at skifte med det samme den starter til det gamle igen så fjerner du din hypotese om at det skulle være en ny monteret del der gør at den starter... (og når nu den begynder på balladen igen kan man jo konkludere at det ikke er den korrekte del der er blevet undersøgt/skiftet)

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Nyt Medlem

tinasmartin skrev:
så prøv at skifte med det samme den starter til det gamle igen så fjerner du din hypotese om at det skulle være en ny monteret del der gør at den starter... (og når nu den begynder på balladen igen kan man jo konkludere at det ikke er den korrekte del der er blevet undersøgt/skiftet)

Ja, men de gamle dele er kasseret. Tændspolen lignede virkelig noget der alligevel skulle udskiftes snarligt, og starteren var defekt.. Den ville simpelthen ikke dreje til sidst..

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Haderslev
Ja det er da en måde at gøre det på. Du kan også måle på din kl 15 på din tændspole lige når den går ud.

Titel:
Nyt Medlem

Turbo mus skrev:
Ja det er da en måde at gøre det på. Du kan også måle på din kl 15 på din tændspole lige når den går ud.

Kl 15..? Den nye jeg har indstalleret er en firkantet en.. :lol: Men du mener vel +polen right..? Og når den går ud mener du så bare når jeg prøver at starte den og slipper nøglen..? for den kan jo overhoved ikke starte, den hakker kun somm den prøver, men den starter aldrig.. :cry:

Titel:
Nyt Medlem

Update og endnu et spørgsmål..
Jeg har målt lidt på problemet med et multimeter. Resultatet er at der kommer strøm ind i strømfordeleren men ikke ud. Dvs der kommer strøm fra spolen og ind i fordeleren men ikke på udgangen til tændkablerne.. Jeg har haft fordeleren skilt ad og kunne ikke se visuelt at noget sku være i vejen med hverken rotor eller det andet derinde. Kan jeg afgøre om det er rotor eller det andet haløj der skal skiftes (indmaden hedder det tændingsmodulet..?)..? Det er jo nok det inderste.. :(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time