Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 20:58

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Modtaget på mail fra Benjamin....

Om man syntes det er fair eller ej vil jeg ikke gøre mig til dommer over, men nu har fogedretten ihvertfald talt.

Pressemeddelelse
d. 13. april 2007.

DFB tilhører Vmax

Tvisten omkring ejerskabet af DFB - Danmarks Flotteste Bil - er nu afgjort. Fogedretten har besluttet, at Vmax/Forlaget Benjamin ejer DFB, mens B-Group/Bilxperten og Streetfire nu er pålagt at indstille deres brug af betegnelsen ”Danmark Flotteste Bil” og ”DFB”.

Efter at BGroup/Bilxperten tidligere på året valgte at arrangere en stylingkonkurrence på Fast & Furious Car Show under navnet Danmarks Flotteste Bil (DFB), har der været en del rygter og historier omkring afholdelsen og ejerskabet af DFB. Nu har retten talt: Vmax/Forlaget Benjamin ejer DFB, og Bilxperten er pr. dags dato blevet pålagt at indstille al brug af betegnelsen ”Danmark Flotteste Bil” og ”DFB”, som de bl.a. har benyttet i markedsføringen af det nye bilshow.

Afgørelsen betyder, at Vmax/Forlaget Benjamin har fået medhold i sine anklagepunkter og kan videreføre DFB helt som planlagt på Danmarks største bil-festival DHB, der løber af stablen fra d. 1.-3. juni på Flyveplads Vandel ved Vejle.

”Vi er glade for, at det danske retssystem har givet en klar afgørelse, der viser, at Vmax og dermed Forlaget Benjamin står bag kåringen af Danmarks Flotteste Bil,” siger Jan Lehrmann, adm. direktør for Forlaget Benjamin.

Han bakkes op af chefredaktøren for styling- og tuningmagasinet Vmax, Michael Holt:

”Vi glæder os til at se alle samlet på Flyveplads Vandel fra d. 1.-3. juni, hvor vi vil afholde den fedeste kåring af DFB.”

Michael Holt understreger, at Vmax/Forlaget Benjamin generelt velkommer andre arrangementer, der kan styrke miljøet og kulturen omkring tuning og styling.

”Vi er altid positive overfor tiltag, der kommer de mange danske bilfans til gode. Derfor kan vi kun ønske Streetfire og Bilxperten al mulig held og lykke med deres nye show. Det eneste, vi har forholdt os til i sagen her, er, at det ikke bliver under navnet DFB,” afslutter Michael Holt.

Yderligere information fås hos:
Michael Holt, chefredaktør Vmax: michaelh@benjamin.dk / tlf.: 38147635
Jan Lehrmann. adm. direktør Forlaget Benjamin: janl@benjamin.dk

Og her er så BilXperten's udlægning....

http://www.danmarksflottestebil.dk/?mode=text&ID=313

Desværre kan man ikke kopiere fra deres side :(

/Hartvig

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
PRESSEMEDDELELSE

Vi har i dag modtaget svar fra fogedretten vedr. DFB sagen.

Dommeren har IKKE kunnet afgøre hvem der har retten til brug af varemærket DFB og Danmarks Flotteste Bil. Og fogedretten mener at det evt. bør afgøres ved en normal domstol.

MEN (nu bliver det lidt teknisk) da det er forlaget Benjamin der har anlagt fogedsagen mod Bilxperten fordi vi har flyttet arrangementet fra deres DHB, har retten alene taget stilling til om forlaget Benjamin i retten har kunnet "sandsynliggøre" at de kan have denne ret.

Retten har derfor IKKE taget stilling til om vi i Bilxperten har retten til DFB da det ikke er Bilxperten der har anlagt fogedforbudssagen men alene taget stilling til om forlaget Benjamin har "sandsynliggjort" at de kan være dem der har ret DFB.

Det betyder at Fogedretten har givet Bilxperten foreløbigt forbud mod at bruge ordet DFB og Danmarks Flotteste Bil i markedsføringen - betinget af at forlaget først indbetaler kr. 100.000,- til fogedretten som sikkerhed for Bilxpertens eventuelle tab hvis Bilxperten senere vinder sagen ved en normal domstol.

Dommeren har ikke givet Bilxperten forbud mod fortsat at bruge Bilxpertens hjemmeside www.danmarksflottestebil.dk

Det er vigtigt at UNDERSTREGE at dette fogedforbud absolut IKKE  er en afgørelse af hvem der har vundet og hvem der har ret eller ikke har ret - MEN alene har afklaret at begge parter har "sandsynliggjort" for retten at vi kan have retten til DFB. Derfor skal forlaget indbetale 100.000,- kr. hvis de vil have forbudet nu.

Dette forbud har ABSOLUT ingen betydning for Bilxpertens afholdelse af konkurrencen om hvem der har den flotteste stylede bil i Danmark d. 27. - 29. april.
Bilxperten afventer at forlaget Benjamin indbetaler kr. 100.000,- som sikkerhed for Bilxpertens tab.

Bilxperten vil klargøre et evt. midlertidigt kaldenavn til konkurrencen for 2007 hvis forlaget indbetaler de kr. 100.000,- i næste uge da Bilxperten unægteligt ikke kan nå at køre en sag igennem ved den almindelige domstol inden d. 27. april.

Men Bilxperten kan love at det evt. midlertidige kaldenavn for i år (2007) i så fald ikke vil blive så anderledes at det vil ændre på opfattelsen af hvem der har Danmarks flotteste stylede bil i 2007.

Bilstylingkonkurrencen har altid været Bilxpertens arrangement og vil også være det i fremtiden.

Har du spørgsmål til dette er du mere end velkommen til at ringe til undertegnede på mobil 21 92 55 41 eller til Mikael Morell på 21 80 30 80 da vi meget gerne uddyber dette nærmere efter behov.

Vi glæder os til at se jer alle til det fedeste bilshow nogensinde i Fredericia messecenter d. 27. - 29. april

Steffen Dam
B-group A/S
Bilxperten

Den bliver jo mere og mere latteri den debat der... Syntes jeg...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Magnussen

Tak for hjælpen :lol: ja - det er fjollet at man skal skændes i retten om den slags ting i et lille land som ikke er større end en forstad til Hamborg.

Måske skyldes noget af balladen, at der er stort person sammenfald mellem Streetfire Promotions og NDCD, som Benjamin netop har stævnet med krav om tilbagebetaling af 125.000 kr., som blev udbetalt af Benjamin/Vmax i forbindelse med Car Wars arrangementerne.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Nu er jeg langt fra jurist, men jeg mener tidligere at have forstået at netop det her med at "sandsynliggøre" i virkeligheden skal tillægges temmeligt stor juridisk værdi når vi snakker den slags civile søgsmål.

Det virker som om Bilexperten forsøger at forklejne formuleringen, og på jævnt dansk ville jeg være tilbøjelig til at give dem ret (omend man jo ikke har læst den ordrette afgørelse) - men netop som jeg tidligere har fået det forklaret, så er det angiveligt MEGET tæt på en afgørelse.

... jeg vil nok - hvis jeg var Bilexperten - lade den afgørelse ryge forbi en kompetent jurist der kunne forklare mig mere præcist hvordan jeg skulle foreholde mig. Det virker nemlig temmeligt meget som om at Bilexperten kører det her en anelse uprofessionelt.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Medlem

Et fogedforbud er et fogedforbud!

Det har altså også en retslig effekt... Bilxperten(eller amatøren) opfører sig jo som alle andre børn der har fået besked på at holde sig fra kagedåsen... man opfinder sine egne regler...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Buus skrev:
Et fogedforbud er et fogedforbud!

Det har altså også en retslig effekt... Bilxperten(eller amatøren) opfører sig jo som alle andre børn der har fået besked på at holde sig fra kagedåsen... man opfinder sine egne regler...

Et fogedforbud er en midlertide rets løsning som begge patner skal overholde...

Dog kan den blive endelig hvis begge patner acceptere udfaldet, hvilken BilX ik har gjordt. Derfor skal det i retten.

Men jeg syntes nu ik bilxperten er mere et barn end Benjamin er...
Bilxperten har sådan set ret i det der bliver skrevet...
Benjamin har næsten også ret i det de har skrevet, for det er, så vidt jeg ved, en sjælenhed at en domstol modsiger fogedretten...

Men jeg syntes så det er meget uprof. det de begge har gang i. Hvor satte de sig ik ned og lavede en fælles pressemeddelse, og så tog det i retten, og derefter gav en pressemeddelse...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det gjorde de ikke - fordi der ligesom med Streetrace er udsigt til store fremtidige fortjenester - og når der er penge på spil er der ikke mange der matcher den reelle ejer af forlaget Benjamin Johnny Laursen.

Den fyr kan i løbet af et 1 år lykkedes med at tjene penge på noget så eksotisk som Ferrari import i Danmark - hatten af for det.

Med et par 100 milloner i fri kapital kan Johnny og Jan Lehrmann styre dansk Streetrace og DFB som de lyster, og det skal ikke opfattes negativt, de drenge er hamrende professionelle - og måske er der bare nogle af "amatørerne" som skal tage ved lære, når de tunge drenge spiller med musklerne.

Måske er det tid til lidt "If you can't beat them - join them" ?

/Hartvig

Titel:
Moderator

Hartvig skrev:
Med et par 100 milloner i fri kapital kan Johnny og Jan Lehrmann styre dansk Streetrace og DFB som de lyster, og det skal ikke opfattes negativt, de drenge er hamrende professionelle - og måske er der bare nogle af "amatørerne" som skal tage ved lære, når de tunge drenge spiller med musklerne.

Måske er det tid til lidt "If you can't beat them - join them" ?

/Hartvig

Det var ellers store ord. Styre som de lyster....!!

Sig mig engang Hartvig; Er du kommet på lønningslisten her?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

:D Henrik....

Slet ikke - ikke at det ville genere mig hvis de kom med et godt nok tilbud - men et eller andet sted er jeg realistisk nok til at erkende at money talks - også når det drejer som en nuværende marginal sport som styling og streetrace.

Bare se 2 år tilbage, en flok af landets rigeste mænd syntes at det kunne være sjovt at komme ud og køre med deres Ferrari'er på en flyveplads, og det lykkedes dem næsten uden videre at få lov til at køre på Aalborg Lufthavns baner. Denne ene af deltagerne var sjovt nok en af lufthavnens største kunder.

Så min holdning er at jeg er fløjtende ligeglad med hvor pengene kommer fra, blot vi får lavet noget kvalitets streetrace i Danmark og vi får mulighed for at vise vores talenter som styler're.

Men det er klart min personlige holdning :wink:

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Mja - det er vel et spørgsmål om at "bruge" det til at få sin bid af en aldeles appetitligt udseende kage...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time