HenrikGM skrev:
Så er spørgsmålet så hvor mange hk der vil måles på disse to motorer hvis de blev målt på samme måde, altså begge biler på felt, eller begge motorer i bænk.
Måling i bænk favoriserer jo i den grad en aaalt for stor turbo....og dermed giver den en effekt du aldrigt ville kunne realisere på vejen.
Se engang hvor længe motoren er om at løbe op i omdrejninger på bænken. Den render _noget_ hurtigere op i rpm i virkeligheden.
Så om den ene er hurtigere end den anden er temmeligt svært at sige noget om, ud over gætværk, dertil kommer at den ene motor er målt til flere hk end den anden, men under meget forskellige vilkår.
man kunne jo vælge at lade være med at tvivle på alle tal der kommer op. men ok. hvis jeg ikke husker forkert så kørte den blå WRC escort som motoren tilhøre en 10,2 tid til DHB i 05 med ca 100hk mindre. og det med en indsugning der eksploderede pga en backfire inden 402M så den trillede over de sidste meter. så der er jo nok noget om snakken.
men der er heller ingen tvivl om at den motor fra norge er fyldt med mange lækre og dyre dele. (har spec liste et eller andet sted) hvor den grønne har nogle mere jordnære dele monteret..
men lige meget hvad er alle 3 biler nogle fine varianter af det de er..